Dette har jeg ikke tid til….

Jeg skulle ha et møte med LO klokka 9.30, Yngste Sønn skulle transporteres til flyplassen, jeg skal på shopping med Datteren. Mor-datter-dag. Jeg har ei Kvikk-lunsj lue som skal strikkes og Harry Hole og jeg har vel og en stående avtale om en kniv. Jeg har titusen ande ting å gjøre enn å sitte her å vente på at blogg.no skal oppdatere topplista si. Ja, jeg nekter å tro at alle ligger på nøyaktig samme plass som i går.
Forresten er sidevisningstallene mine feil. Jeg har 186 flere enn det står på forsiden.

Jeg føler meg selvsagt ikke motarbeidet av blogg.no.  Det at de ikke oppdaterer lista si gjør at jeg ikke får skrevet analysen min slik jeg pleier, men å gå så langt som å hevde at blogg.no eller noen av de ansatte der hater meg, vel det blir vel å ta i litt hardt. Da er jeg vel litt vel navlebeskuende og tror verden liksom bare dreier seg om meg.
Antageligvis ligger det en god forklaring bak. Menneskelig svikt, en ansatt som har forsovet seg, tekniske problemer… Hva vet jeg? Det er slike ting som skjer.

Vel. Jeg rakk ikke å skrive noe blogginnlegg før dagen startet brått og brutalt.  For flybussen gikk ikke. Og da måtte Yngste Sønn kjøres til Gardermoen og det måtte skje på den tiden jeg skulle vært på et Teams møte.  Gamle Gubben Grå kunne ikke bidra da han skulle på jobb. Og nei, det var ingen løsning å la Yngste Sønn ta en av bilene.

Løsningen ble at Yngste Sønn kjørte til Gardermoen med meg som passasjer. Lettere å delta på digitale møter når man ikke er opptatt med å styre bilen samtidig.

I teorien burde det gå bra.  I teorien er det fint mulig å logge seg på et teams møte via mobil. Og ja, det har jeg gjort flere ganger før, selv om jeg foretrekker PC.

I teorien. Men ikke i dag. Jeg kom ikke inn. Etter x antall svettende forsøk fikk jeg beskjed om passordfornying, kode på sms, ikke sterkt nok passord osv. mens minuttene galopperte av gårde.

Til slutt ble vi enige om at de tok møtet uten meg, og at jeg ringte opp en av de i etterkant så tok vi to et møte per telefon.

Fremme på Gardermoen bytta vi sjåfør. Yngste Sønn dro ut i verden og jeg kjørte hjemover.

Tok et telefonmøte som lovet på en rasteplass på vei hjem, og ankom Datteren 50 minutter senere enn avtalt for å dra på shopping.

Først nå etter 3,5 km shopping rundt på Sandvika Storsenter og en biltur hjem har jeg tid til å konsentrere meg om blogg og blogging.

Og bloggtopplista er fremdeles ikke oppdatert

Hva bilde av en brukket ankel har med teksten å gjøre? Ingenting, men jeg tror at dette bildet og denne overskriften vil få meg til å fyke oppover på lista. Jeg har sett andre gjøre liknende knep med hell

 

17 kommentarer
    1. Ja der sier du noe!!! Når eg sjekker mine GA så har eg nærmere 3K i går hmm vel vel sånn skjer en gang i blant, kjipt da, men me er jo dannede damer og lager ikkje bråk 🤣

      Eg har mer eller mindre kapitulert på Hobbyrommet i dag og ikkje fått m meg så mye 🙂

      Nyt kwellen
      Vibbedille

    2. Kjenner eg får høg puls ved tanken på alt som skal skje på ein gang:-)Er sånn det er av og til
      Skjønner ikkje korleis eg skal sjå kor mange som klikker på sida mi.Har ikkje forstått meg på desse greiene,men gjr ikkje så mykje:-)

    3. Det var en hektisk dag for deg! Du får slappe av litt nå da. Ja, må bruke triks med bilder og overskrifter. Minner meg om restauranter i syden, hvor det står en ansatt på fortauet og kaprer folk til restauranten! Hauker folk inn…….

    4. Det med sideanvisninger har jeg aldri forstått, jeg har alltid mer enn det som vises på topplisten.
      Jeg reagerte også på at den ikke var oppdatert, men det er ikke første gang det skjer. Høres ut som om du har hatt en travel men fin dag 😊

    5. Jeg så det samme, følger med selv om jeg ligger på plattformer langt under 😁Har sagt fra til support. Samme i dag. Håper flere klager litt 😊

    6. Ja, det var en travel dag, men da fikk du opplev mye. 🙂 Kanskje du kunne ta deltatt på møtet pr. telefon da du ikke fikk logget deg på Teams. I det hele tatt er denne formen for møter helt genial, – sparer masse tid og stress med kjøring m.m. Artig med en tur til Sandvika, og jeg som ikke liker å kjøre bil til Oslo, synes det er helt greit å kjøre dit, – mange butikker inne på storsenteret!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg