Dette har vi snakket om før…….

Jeg er selvfølgelig glad over å ha steget fra en 13. plass i går til en 11.plass i dag, men siden antall sidevisninger fortsetter å stupe sier det mer om nivået på blogger generelt enn at mine innlegg om at jeg ikke skal gifte meg…. og lærere på rødvinsfylla vekte så enorm interesse.

Vel jeg skjønner folk godt.
Med unntak av at jeg humrer godt over Vivian og hennes beretning om motorsagmannen som forelsket seg i ei furu, så måtte jeg helt ned til 21. plassen og Kristine Aure før jeg fant noe denne kjerringhjernen fant grunn til å reflektere over. Siden Dedication som bloggen heter vel mest er en trenings- og kostholdsblogg og det er to temaer denne kjerringa ikke er så veldig opptatt av sier det jo sitt.  Det finnes så utrolig mange spennende temaer, så mange spennende hverdagsliv. Så utrolig mye som er langt mer interessant å både skrive og lese om enn salt karamellpudding og flere uker, måneder eller år gamle innlegg. (Det eldste innlegget på topp 20 er fra 27.09.2020).

Men tilbake til Kristine Aure og hennes innlegg (som for øvrig heller ikke er fra i går, men fra onsdag).
Dama starter dagen med sjokolade!!!
Selvsagt ikke en Raider (min gamle yndlingssjokolade) men sjokolade fra The Good Chocolate. Et merke jeg aldri har hørt om. Hennes all time favoritt er blitt Double crunch vegan milk som jeg finner ut at koster 89 kroner for 70 gram. Hun liker også sjokoladene fra Funky Fat, spesielt den mørke varianten (55 kroner for 50 gram) og sjokoladene fra Inca. (124 kroner for 45 gram!!!)
Sjokoladen fra Inca er forresten på tilbud. Du kan få en gavepakning med 7 plater vakkert innpakket til kun 769 kroner.  Litt usikker på om det er sjokolade jeg hadde hatt mest lyst på hvis noen ville gi meg en gave til godt over 700 kroner….

Det som er så fint med alle disse tre sjokolademerkene er at disse sjokoladene, inneholder bare naturlige ingredienser og søtningsstoffer som ikke gjøre at du promper resten av dagen! Ja, og selvsagt at Kristine Aure har inngått et samarbeid med Sweet Mood sin nettside som tilfeldigvis selger disse sjokoladene.
Jeg er litt usikker på om flatulens og sjokolade har noen sammenheng. Jeg klarer ikke å finne noen sammenheng der med de googlesøkene jeg gjør.

Etter å ha gaflet i seg sjokolade dro Kristine på trening. Det ble en fullkroppsøkt bestående av boksbøy, chins, bulgarske utfall, skulderpress og push ups. Av de øvelsene er det kun push ups jeg kjenner til. Jeg presiserer at jeg har kjennskap til øvelsen, ikke at det er noe jeg behersker.

Jeg søker opp de andre øvelsene. Boksbøy er en litt lettere variant av knebøy.  Den skulle jeg gjerne ha hatt på treningsleiren .Tror den hadde vært kjekk for meg da. Mulig det ikke er for seint.  Chins er en tøffere variant av pull ups. Helt garantert ikke noe for meg, eller kanskje..  Bulgarske utfall kan jeg garantert glemme! Det har jeg værken knær eller balanse til. Skulderpress skulle jeg klare greit bare vekta ikke er for tung. Jeg er sterk i armene!

Etter trening dro Kristine på Harrytur til Sverige. Hun tok selvsagt med seg matpakke. Den laget hun av diverse rester hun hadde i kjøleskapet. Kjøttdeig av laks, egg, kokt gulrot, kokt potet og salatgrønnsaker. Hun toppet med sitron og havsalt.

Jeg synes det er på sin plass å påpeke at kjøttdeig ikke lages av laks, ikke av noen annen fisk heller. Da kalles det fiskedeig eller fiskefarse om du vil.  Det er helt greit for meg at noen ikke vil spise kjøtt, men slutt å kalle fisk og grønnsaker for kjøtt.

Som den flinke piken Kristine Aure er brukte hun selvsagt dødtiden i bilen til og fra Sverige konstruktivt. Hun leste boken Syk Flink som er skrevet av psykologen Lars Halse Kneppe. Boken handler om hvordan noen har et flink pike syndrom og føler at de aldri blir flinke nok. Boken kommer også med tips og råd til hvordan du kan stå imot dette presset.  Sikkert nyttig lesing…

Vel hjemme fra harrytur var hun litt sulten, til tross for at hun hadde spist både sjokolade til frokost og de middagsrestene med fiskedeig. Men hun tok seg selvsagt ikke bare ei brødskive eller noe annet enkelt. Nei, hun slengte selvsagt sammen en gjærdeig og bakte sine egne rundstykker. Selvsagt iført blålysbriller. Er man flink pike så er man flink pike.

Hvis du i likhet med meg ikke vet hva blålysbriller er, skal jeg forsøke å forklare. Blant dem som selger produkter som skal blokkere blått lys, hevdes det at det blå lyset kan påvirke oss på en rekke ugunstige måter: Det blå lyset har fått rykte på seg for å kunne skade øynene våre, og kan angivelig føre til hodepine, trette og tørre øyne og fokuseringsvansker.
Det vil imidlertid ikke forskerne gå med på.  Man kan ikke hevde at det blå lyset fra skjermer er skadelig, for det er rett og slett ikke lys nok i skjermen til å gi noen skade sier Terje Christensen, professor i strålemedisin og strålevernforsker ved Direktoratet for strålevern og atomsikkerhet (DSA).  Sitter du for eksempel på et hjemmekontor med en vanlig, moderne LED-belysning med riktig belysningsstyrke, må du sitte kontinuerlig i 1062 timer før du når den verdien, og det er en forholdsvis lang arbeidsdag, påpeker han. For de som ikke er så kjappe i hoderegning vil det si over 44 døgn foran skjermen i strekk uten pause.

Dette innlegget har gitt meg inspirasjon til å bestille prompefri sjokolade. Må jo testes ut selv om jeg er usikker på om den kommer til å bli spist til frokost. Det har og inspirert meg til å lage et frokostinnlegg og et innlegg om trening.  Blålysbriller og fiskedeig derimot holder jeg meg unna.

 

 

2 kommentarer
    1. Hva i alle dager… “prompefri sjokolade”??? Du vet at det kan være sunt å fise? Det kan til og med være godt for blodtrykket. 😉 Det er bare å Google “sunt å fise” så kan du se. Tihi… :-p Ønsker deg en flott fredag!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg