Dette irriterer meg skikelig….

ÅÅÅåååhhh!!!!  Skulle jeg skrive en liste over alt som irriterer meg for øyeblikket….. Skrevet om alt som ikke bare gjør meg irritert  og sint men også tatt med alt som gjør meg bent ut sagt forbannet, ja da hadde lista raskt blitt lang!  Jeg kjente på irritasjon og sinne store deler av gårsdagen, og selv om jeg kanskje ikke var skikkelig forbannet så …

Pust med magen….
Årsaken til denne overskriften er selvsagt at Kokkejævel er tilbake på bloggtoppen.  Det i og for seg er irriterende nok, men det gjør meg ikke fly forbanna.  Nei i dag er det Kokken som er sint.  Og det som gjør han så forarget er yoghurt.
Så dette innlegget skal altså handle om yoghurt.  (Og der tenker jeg noen andre også  puster lettet ut…)

Jeg skal innrømme at yoghurt ikke helt klarer å vekke den store irritasjonen hos meg, (med eller uten sukker), men jeg skal prøve.  For jeg har ramla helt ned på en 52, plass og skal jeg ha håp om å krype oppover lista igjen må jeg nok klare å presse frem litt irritasjon eller aller helst sinne – over nettopp yoghurt.  Litt kjedelig, for det er så mye annet jeg kunne ha skrevet glødende og engasjerte innlegg om. Men det er det best jeg lat være  og heller konsentrerer meg om yoghurt. Nærmere bestemt Go’ morgen yoghurt uten sukker.

Jeg spiser en del av de. Bringebærtypen. Og selv om jeg syntes den smakte  “feil” de første gangene, så har jeg vent meg til smaken, og nå tenker jeg ikke lenger over det.  Men jeg ser helt klart at Kokkejævel har et poeng når han hevder at de sukkerfrie variantene smaker annerledes enn de med sukker – og ikke bare fordi sukkeret er borte.

At man har putta lime oppe i jordbæryoghurten uten sukker har jeg ikke reflektert over, og den brune med nøtter som Kokkejævel er så glad i har aldri vært min favoritt.  Men jeg støtter kravet fra Kokkejævel om at de sukkerfrie variantene burde være like de med sukker, bare uten sukkeret.
(Selv om dette ikke klarer å vekke verken irritasjon, harme eller sinne hos meg.)

I grunn er Kokkejævel en modig mann. Jeg mener sist han skrev noe som kunne minne om kritikk av konsernet Tine, vekket han mye sinne, harme og irritasjon til live. Noe kommentarfeltet hans fikk merke.

I kveld skal jeg på debattmøte i Rødt, skal holde innledningen til debatten. Da får også jeg lov til å være engasjert, sinna og kanskje fly forbanna. Det skal bli godt.

 

 

5 kommentarer
    1. Jeg er FLY forbanna over at det ikke finnes sjokolade som er slankende. Nå er jeg på “nyktring” fra sjokolade -kjøret jeg har vært på i noen måneder, og det er IKKE gøy….

    2. Det finnes et helt hav av yoghurtvarianter så skal ikke være nødvendig å la seg irritere …:) men er rart med det, jeg blir også irritert over slike småting…:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg