Disse bloggene bør du lese….

Jeg er flink til å kommentere toppbloggerne. Ha et kritisk blikk på den bloggeren som til enhver tid ligger øverst på bloggtopplista. Jeg ble utfordret for en tid siden om å skrive lignende innlegg om bloggere litt lengre ned på lista.   Sånne mer vanlige bloggere… Jeg har lekt meg litt med den tanken en tid.  Og her kommer min anbefaling av tre blogger som enn så lenge ikke har nådd helt opp til toppen ennå. Tre blogger jeg prøver å få med meg alle innleggene til.  Som jeg virkelig koser meg med.

Vi har på 32. plass på bloggtopplista i dag Vibbedille som vel i grunn først og fremst er en strikkeblogg.  Jeg strikker ikke så mye lengre, men når jeg ser bildene hennes av garnnøster i flotte farger skal jeg si jeg får lyst til å strikke.
Innledningen, heddingen på bloggen til Vibbdille liker jeg og veldig godt. “Tante er fortsatt gal”  Den tror jeg samtlige av mine 7 nevøer og nieser enten de befinner seg i Norge eller California kunne skrive under på når det gjelder meg…Ellers deler Vibbedille små glimt fra hverdagen slik vi alle kjenner den, men med en positiv vri.  Jeg blir alltid glad når jeg leser bloggen til Vibbedille.  Du burde lese den du og!

På 47. plass på dagens liste er en av mine andre favoritter Mammapaahjul hvis du ikke leser denne bloggen ennå anbefaler jeg den på det varmeste.  Her møter du ei dame fylt av så mye pågangsmot, livsvilje og varm humor at du blir glad i dama fra første innlegg.  Bakteppet er alvorlig sykdom, men dama er så mye mer enn bare sykdommen.  Hun tar oss med på jentekvelder med bobler, i dag er hun på konsert. I sommer fløy hun paraglider.
Samtidig er det så sårt. Hun dør langsomt fra sine fire barn. Kan ikke lengre plastre skrubbsår til treåringen, eller lære tenåringene å stå på vannski.  Hun er fanget i sin egen sykdom. Det er sårt og vondt å lese.  Ikke minst fordi hele bloggen bobler av livslyst og humor. Les, smil og gråt.

Den siste bloggeren jeg vil nevne er selveste Janne Nordvang  jeg egne med at alle kjenner Janne Nordvang som for tiden er på 60.plass.  Måsakjerringa fra måsahuset som deler sine fine øyeblikk med oss hver søndag og noen ganger midt i uka.  Som lærer oss å innse at livet er fult av små øyeblikk verdt å ta vare på. Janne finner en ting minst hver eneste dag.  Hverdagsgleder vi alle omgir oss med. Les og kos deg.

Det finnes utrolig mange andre blogger jeg klikker innom nå og da, og som er med på å gi dagen min gleder.For tiden er disse de tre som står øverst på min liste, men slik varierer jo  Det er sikkert også mange helt fantastiske blogger jeg ikke kjenner til.

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg