Drit og dra eller løp og kjøp?

Reklame | Vibbedille

Jeg konstaterer at jeg ikke nådde målet mitt i går.  Ikke det at jeg ikke kom meg til Raufoss og fikk kjøpt det jeg skulle, Byggmakker Raufoss leverte også denne gangen god service. Jeg fikk raskt hjelp, de fant raskt de delene jeg trengte, ga meg en god pris og bar varene ut i bilen for meg. Ja, ekspeditøren fortalte meg til og med veien til nærmeste pol så jeg fikk sikret meg rødvin til lørdagskvelden.
Nå står den rødvinsflaska fremdeles uåpnet da jeg prioriterte sofa og pelspledd i går.  Jeg ble god og mett og i grunn litt trett etter å ha fortært hjemmelaget indisk linsegryte.
Jeg vurderte å åpne rødvinsflaska til middagen, men siden jeg selv hadde laget og krydret den retten kom jeg til at et stort glass vann sikkert var bede valg av drikke.

Men nå skriver jeg meg helt bort. Det var dette målet jeg ikke nådde.
Det var selvsagt målet jeg skrev om i  innlegget Når kokken entrer toppen målet om å ha flere sidevisninger på lørdag enn på fredag. Vel, det er ene og alene min egen feil. Det var jeg som ikke var aktiv nok på blogg og klarte å produsere innlegg og overskrifter som lokket lesere inn.
Derfor sitter jeg nå og vurderer hvilken overskrift som vil få flest lesere til å klikke seg inn på innlegget mitt. Er det Løp og kjøp eller Drit og dra? 

Drit og dra passer litt til sinnsstemningen min.  Jeg er litt småamper for tiden.
Men jeg synes også det hadde vært en strålende overskrift for å kommentere hele tre av de toppbloggerne som ligger over meg på lista.
Mamma på hjul sendte far og sønn av gårde på tur mens hun ble hjemme og ommøblerte stua.
Jeg gjorde det omvendt. Tok en roadtrip mens Gamle Gubben Grå ble hjemme med hus- og hagearbeid.
Bunny har og dratt av sted. Han tok med seg partneren, og ut fra bildene å dømme tror jeg ferden ikke gikk til Raufoss.

Det var Dra, men hvor kommer Drit inn spør du kanskje.
Jo, det er innlegget til Doc og Dask. Drit, antakeligvis fra fugl, ut over hele gang og bade-dør.
Vel, de har bare seg selv å takke. Bildet taler for seg. Hadde de hatt badedøra åpen, hadde fugle-besøket kommet seg inn og funnet toalettet i stedet for å være nødt til å drite ned badedøra. Fugler klarer sjelden å åpne lukkede dører.

Jeg ser helt klart at innlegget Drit og dra nok ville få en del klikk, men kanskje ikke skape leserstorm.

Løp og kjøp er jo klassiske blogginnlegg helt fra tidenes morgen da rosabloggerne regjerte plattformen. Og ja, det er sikkert slike innlegg annonsørene liker, og som kan få de til å få øynene opp denne fantastiske kjerringbloggen og overøse meg med forespørsler om samarbeid. Vel, jeg sier som Magda; Det finnes ei hore i oss alle, bare prisen er  bra er det utrolig hva denne kjerringa kan vurdere å reklamere for. Solkrem og airfryer fikser jeg lett gode reklameinnlegg for, er villig til å ta opp konkurransen med Ida Wulff og Stine Skolli når som helst.
Tenk dere en solbrent og knallrød bikinikledd middelaldrende kjerring i hundrekilosklassen mot hvit sandstrand. Ja, som en advarsel om hvordan man blir seende ut uten solkrem. Folk hadde stormet avgårde som ville dyr for å sikre seg solkrem så raskt som mulig. Sann mine ord.

Men når jeg vurderer overskriften Løp og kjøp har det lite med de eldgamle reklameinnleggene til Ida Wulff og Stine Skolli å gjøre. Jeg har kommentert begge to for lenge siden.
Nei det er selvsagt på grunn av de 5 siste innleggene til Vibbedille.
Ja, du leste riktig. De fem siste innleggene!!!
Er det flere enn meg som har inntrykket av at Vibbedille ikke helt har lært å begrense seg? Hun går liksom alt inn når hun gjør noe.

Vel, i de fem innleggene jeg refererer til selger hun det hun ikke fikk solgt på Tanangerdagene. At det måtte fem innlegg til for å få vist frem restlageret skyldes nok mer at Vibbedille ikke klarer å begrense seg når hun er i det kreative hjørnet enn at ikke salget gikk bra.
Hun skriver i det første av seks innlegg hun kom med i går (det var det med kunsten å begrense seg) at hun solgte for 1.000 koner i timen. Jeg antar hun da skriver om de timene hun sto og solgte, og at hun ikke har regnet med den tiden hun brukte på å lage alle tingene, og trukket fra alle materialkostnadene. Da hadde nok timeprisen blitt relativ lav. Noe å tenke på når man vurderer prisen på kunsthåndverk en har lyst til å kjøpe.

Jeg har bladd gjennom de fem innleggene, og vil her komme med noen kommentarer.  Regner med at Vibbedille skjelver litt i buksene når hun leser dette. Kjerringas kritiske røst er som kjent både elsket og hatet.

Av de 12 badeendene (det var det med å begrense seg) solgte hun en. Den lyserosa som kunne vært perfekt på det rosa gjestetoalettet mitt.  Vurderer om jeg skal gå for den mørke-rosa badeanden. Er dere ikke enig med meg i at jeg bør ha ei  rosa badeand på gjestedoen?
Men det er jo så mye jeg har lyst på. Det gjelder å begrense seg, og der er jeg nok flinkere enn Vibbedille.

Bilde ærlig og redelig knabba fra Vibbedille.

Av de 54!!! (nok en gang det med å begrense seg) armbåndene vurderer jeg flere. Jeg bestemmer meg for ett som min favoritt. Nummer 23 hvis du lurte. Men det er mange fine.

Av blomsterpinnene har jeg lenge vært fascinert av biene i blomsterpottene til Vivian.  Kanskje jeg burde skaffe meg en bie eller to?  Men så ser jeg snilen, og faller litt i staver. Sniler er jo noe folk ofte ikke ønsker å ha i hagene sine, i det minste ikke de store “monstersnilene” . Sniler er og treige. De kryper langsomt av gårde mens biene summer raskt av sted fra blomst til blomst.  Jeg er nok mer en snile enn en bie.

Evigvarende kakepynt i glade farger liker jeg og. Jeg er ikke så veldig flink på å dekorere kaker, men disse hadde gjort seg. Spesielt de med rosa cupcake-former.
Jeg kunne og tenke meg en øyenstikker. Jeg liker det ordet like godt som det engelske.  Har alltid vært fasinert av øyenstikkere.

Det blir nok en bestilling til Vibbedille i løpet av dagen.
Gå inn og finn dine favoritter du og. Jeg er sikker på at du finner noe du liker.
Jeg merker dette innlegget med reklame. Ikke det at jeg på noen som helst måte er sponset av Vibbedille, men for at ikke det skal bli et tema i kommentarfeltet at dette er reklame.

 

 

5 kommentarer
    1. Haha du e meg ei fine 🙂
      Joda, klarte det er brukt en del peng på materialer, for ikkje å NEVNE den sinnsyke mengden med cellofanposer 🙂 Nå takker eg høyere makter for at eg pakket inn hver minste ting: Hallen(eller teltet) me var i hadde grus som underlag….det var en del gjennomtrekk i denne hallen og da eg kom hjem og begynte å gå gjennom tingene mine kunne en konstantere at eg sikkert hadde tatt med meg hjem et par kg sand!! Den hvite pulten var lyyyyse brun! Så takk og pris for cellofan!
      Mye av det eg har på Hobbyrommet er materiale og ting eg har hatt i flere år, kunsten er å kjøpe litt og bitte litt hver gang eg kommer over noe. Derfor trekker eg ikkje fra materiale for det er et sirkulerende påfyll av det gjennom året (Du vet; Litt her og litt der). Nå har eg fylt på kontoen med mer “Shoppe”penger som vil gå til nye/andre materiale som igjen vil ende opp med nye kreasjoner. Så i bunn og grunn tjener eg ikkje ei krone haha Eg bare holder liv i hobbylivet på Hobbyrommet. Noe bruker eg jo på “Hjelpe andre” som f.eks Kirkens Bymisjon 🙂

      Så i det store og det hele er Hobbylivet ikkje noe innbringende om man ikkje går all inn å gjør business av det, noe eg ikkje har planer om å gjøre 🙂 Det viktigste er jo å kose seg og ha det kjekt i hverdagen 🙂

      Takk for gøyal omtale 🙂
      Vibbedille 🙂

      1. Bare hyggelig! Og du, jeg unner deg hver krone du måtte “tjene”. Timesprisen er utrolig lav, og selv om materialene er der inne på hobbyrommet og ikke koster noe der og da har de likevel en kostnad. Greit for folk å tenke på når de handler det folk har laget.

        1. Ja det er helt sant. Så sant man ikkje shopper alt på eBay o.l (Noe eg gjøre lite av pga ventetiden) er hobbystash SVIIIINDYRT! 🙂 Det er veldig mange som ikkje tar høyde for verken det eller tiden som er brukt når noen lager eller strikker noe.

    2. Masse fine fargerike ting hos Vibbedille. Hun er flink! Hun produserer myyyyye!
      Bra du fikk god service og rødvin og alt man trenger for helga! Ha en fin dag! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg