Egen assistent…

Isabell Raad troner atter på bloggtoppen i dag. Og i dag avslører hun hvem hun har ansatt som din personlige assistent. Det er kusina hennes. Hun skal holde orden på økonomi og avtaler.

Hvis jeg skulle hatt en personlig assistent skulle den få måkt frem bilen på snille morgener, og av og til kjørt Yngste Sønn på jobb når været var ekstra ille. Den skulle få vasket tøyet mitt, hengt det til tørk og fått det tilbake til skapet mitt i sirlige hauger.  Støvsugd. Det er det kjedeligste jeg vet. Ja, litt annet småting av husarbeid kunne vedkommende og fått ansvar for.

Jeg tror ikke jeg trenger en assistent, men mer ei husmor. Jepp. Jeg ville ha ansatt ei personlig husmor.

Noen som har lyst på jobben?

7 kommentarer
    1. Hehe, tipper du er ei flinkere husmor enn meg. Jeg liker å bake, men oppvask, rydding og støvsuging er kjedelig.

      1. Tviler på at jeg er bedre husmor enn deg. Da må du være virkelig elendig.
        Husker H hadde sånn klute-party oppe hos deg og moren din. H klinte ett egg ut over kjøkkenvinduet til moren din, og så skulle jeg vaske det vekk med denne fantastiske kluten. Fikk helt angst jeg! Kluten gjorde jobben.
        Men jeg er sikker på at moren din vasket vinduet på nytt når vi hadde dratt…

    2. He-he…jeg så hun hadde fått seg assistent ja. Det MÅ man vel ha…eller? 😀 Jeg trenger også mer en hushjelp eller noe… Eller trenger og trenger… jeg bare VIL ha det 😀

    3. Litt merkelig, det der. Bestemoren min måtte ut og ta huspost hos andre med litt bedre økonomi, straks hun var konfirmert. Det var matlaging, baking, klesvask, sengetøy kokt ute i bryggerhuset i digre gryter, safting, sylting, hermetisering, og alt mulig vi knapt kan i dag. For sånn var det før for veldig mange, – for hundre år siden og mer. De måtte ut og tjene for andre, både hun og han, og en del av gutta dro på sjøen. I dag er det visst slik igjen, folk vil ha tjenere hjemme. Rekker ikke over alt. Og det selv om vi har flere elektriske hjelpemidler enn noensinne. Bare fordi det er kjedelig arbeid, så skal andre gjøre det, helst for lavest mulig lønn, antar jeg. Var det noen som sa fremskritt?
      Jeg tror bestemoren min ville tenkt at det var litt rart 😏

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg