Egen fødsel og andre mareritt……

God morgen folkens.  Det blåser på toppen og jeg er i grunn fornøyd med at jeg er på vei nedover blogglista igjen. 5. plass i dag.  Det føles helt ok. Som noen av dere fikk med dere i innlegget Jeg er skuffet, sint men aller mest trist….  så var jeg ganske motløs da jeg krøp til køys litt over midnatt.  Humøret er bedre i dag. En god natts søvn, den massive støtten jeg har opplevd i kommentarfeltet og ikke minst på meldinger og på fb.  varmer. Vibbedille har til og med sendt en lang mail til journalisten jeg var frustrert over i går.  Tusen takk for all støtte!!

Men dette blir jo helt feil.
Nå begynner jeg og legge ut om bloggen som ligger på fente plass.  Jeg beklager Kokkejævel. Du ligger selvsagt fremdeles på toppen av lista og burde selvsagt være den første jeg tenkte på når jeg startet bloggen. (Snakk om selvsentrert kjerring!)

Vel, Kokken “leser høyt” fra boka si. Eller klipp og lim om du vil.  Jeg har den boka. Fikk den av Eldste Sønn til bursdagen min i fjor. Den ligger i den store stabelen med uleste bøler .Det ligger 27 bøler i den stabelen på hjørnebordet i stua. Kokkejævel bok ligger som nummer 10 fra toppen.
Men jeg har lest det kapitlet han siterer. Tror jeg har lest det på bloggen hans før en gang også – eller flere. Det er en sterk historie om hans egen fødsel.
Jeg husker mye av barndommen og oppveksten min, men sorry folkens  Min egen fødsel huser jeg overhode ikke noe av.

Nummer to på bloggtopplista, Ida Wulff er også opptatt av fødsel – eller post fødsel. Oppvekst.  Det er det samme innlegget som i går. Det skrev jeg om i innlegget 10.000sidevisninger!!!!!!!!!—og flere til Dere husker innleggetom hvordan oppdra tenåringer skrevet av ei som ennå ikke har født sitt første barn.

Monica Vederhus har hatt mareritt. Litt lik min natt.  Men hennes mareritt er verre, og hun har det ofte.  Hun drømmer at hun sprekker. At hun begynner med rus igjen – og den grusomme selvforakten hun da føler på. Nedturen.
Heldigvis er det bare et mareritt. For Monica er tøff, sterk og rusfri.

Andrea Sveinsdottir skriver om helgens planer.  Jobb på fredag. Sosial med venninner på lørdag formiddag.  Kose seg med kjæresten på lørdag ettermiddag og hyttetur fra søndag av.  Høres kos ut.

Jeg skal ha en kaffe latte med karamell på en av byens kafeer . Lørdagskos med hevet hode.  Og i kveld skal jeg og ha rødvin i glasset. Kose meg sammen med Gamle Gubben Grå.
Jeg har hørt rykter om at det er morsdag i morgen. Og fastelaven. Hvis jeg baker boller kan det jo tenkes at duften av fersk gjærbakst  kan lokke utflyttede unger hjem. Da hadde min søndag blitt perfekt!

Bloggen på femteplass har jeg i grunn skrevet om i innledningen.
Jeg takker for alle gode kommentarer og allstøtte, Og når jeg ser dette sånn  etter å ha sovet litt på det er jeg langt fra så nedstemt som jeg var i går kveld.  Riktignok fikk lokalavisa seg en flyvetur gjennom rommet da Gamle Gubben Grå rakte meg papirutgaven over frokostbordet i dag morges. Men det går over.

Hva tar jeg med meg av toppbloggerne i dag?
Vel jeg har ennå ikke sett Burning eller funnet finn funn som jeg skrev om i går. Kanskje får jeg gjort det i løpet av helga.
Ellers trorjeg ikke jeg tar med meg mer enn kaffelering og rødvin. Rødvin og burning kan kombineres.

Lag deg en fin dag, og nok en gang TUSEN TAKK FOR ALL STØTTE.  Jeg har den beste “blod-fansen” i verden!

23 kommentarer
    1. Du bommer akkurat som meg med en uke på fastelaven og morsdag 🤣🤣 Jeg tror butikkene vil at vi skal spise fastelavensboller hele neste uke 😉 Ikke noe galt med det, sånn egentlig.😃 Kos deg på cafe tur 😃

    2. Det var godt å se at du er ved godt mot, leste ikke bloggen før i dag tidlig og fikk vondt i meg og klarte ikke kommentere der. En ting skal du vite og det er at noe mobber er du ikke
      Stå på Britt vi er mange som koser oss med det du skriver. Nyt kaffen og rødvin. Og ikke minst nyt dagen og helgen.
      Stor helge klem til deg

    3. Kos deg masse med dagen – jeg støtter deg 100 % skal du vite! Veldig bra gjort av Vibbedille – den dama gjør ting andre tenker!

    4. Hei. Jeg støtter deg jeg også av hele mitt hjerte. Leste meg imidlertid opp litt på satire. Interessant det jeg fant. Først kjent i gamle Roma . Jeg forstod det sånn at det ble utbredt innen politikken der. Kritikk – pakket inn i til dels humoristiske spydigheter – dette fordi det var farlig å si sin direkte mening der. Når det er sagt – så stod det ingenting om at det kvalifiserer som mobbing.
      Det var interessant lesing.
      Dårlig gjort av avisa å skrive om saken.

      Ha en god dag .

      Klem fra Lise

    5. Hm, blir innlegget hans #vrengt på av deg, eller leser vi forskjellige setninger, jeg leser at han selvfølgelig ikke husker noe av fødselen sin, 🤔

    6. Takk. Og hadde jeg ikke vært lokal kjendis hadde jeg bare følt meg smigret av omtalen til lokalavisa.
      Det er det mobbestempelet som de ved flere anledninger prøver å henge på meg som plager meg

    7. Denne saken gjør meg sint! Sint fordi de som virkelig blir mobbet, er mobbeoffer fordi de ikke har makt og ressurser til å ta igjen, de har ikke flere 10-talls tusen som står rundt dem og «heiier» på dem og uttrykker støtte og beundring dag etter dag, måned etter måned og som faktisk verbalt forsvarer seg når man føler på ubehagelige ting. Hadde det vært slik så tror jeg ikke mobbing hadde vært et tema! Maktforhold er en viktig faktor knyttet til mobbing.

      Jeg føler med de barna, ungdommene og voksne som på skole og jobb hver dag blir holdt utenfor, som står alene, som blir plaget både psykisk og fysisk og som ikke har noen å støtte seg til, som ikke har noen som taler deres sak og som ikke har valgmuligheter men bare må «holde ut» til de enten kan skifte skole, til ungdomsskolen er ferdig, eller til man finner en ny jobb i det skjulte som kan betale regningene vi alle har.

      Du har min fulle støtte i denne saken. Du er ingen mobber, og jeg synes det er helt utrolig at kokken offentlig kan utrope og betegne deg som mobber overfor mange tusen mennesker. Det er trakassering og hersketeknikk av verste sort etter min mening.

      Så vet jeg at det er hver enkelt som har definisjonsmakt på om man føler seg mobbet. Men det må være grenser!

      All støtte til deg Kjerringtanker, gleder meg til å følge deg videre.

    8. Hei! Jeg har tenkt å fortsette å lese bloggen din framover, men håper ikke at kommentarfeltet blir fylt opp av kommentarer som «Job» sitt her. For den kommentaren er like stygg som mange av kommentarene i Kokkejævel sitt. Det beste er å gjøre som du har gjort … legge ballen dø. Så får folk heller finne den/de bloggene de liker å lese, det er nok av dem, i stedet for å rakke ned på enkelte blogger og tillegge folk hensikter de kanskje ikke har. Ønsker deg en fin dag! Har aldri kjent noen som stemmer Rødt, så dette skal bli interessant å følge med på (hvis du skriver om politikk da) 😊

    9. Fint å høre at humøret er lettere i dag!
      Du? Det er ikke Burning du skal se, men Rådebank. (Altså, se hva du vil, men det er Rådebank som er i vinden om dagen)
      Du finner den i NRK-appen.

      Og morsdag og fastelaven er først neste søndag, på Valentinsdagen, faktisk.
      Bryr meg ikke så mye om noen av dagene, men boller er godt, da.

    10. Wæ, nå fikk jeg litt panikk. Lager alltid kake til mamma på morsdag, og var sikker på at det er neste søndag. Måtte google det. Heldigvis hadde jeg rett, så jeg slipper å panikkbake i morgen tidlig 😉

    11. Hei sier du ikke er nå mobber, og at du ha skveret opp, med kokkejevelen, men når du skriver, og håner, hans liv, så er det vel flere blogg lesere, du er ute etter, skjønner ikke at du leser en blogger, du er så irritert på, er vel at han ligger, øverst, som irriterer deg, ingen tvang, og lese, noen sin blogg, så det er bare, og slutte og lese bloggen hans, han skriver, om sitt liv, sån han føler det, og liker, vi det ikke, slutter man og lese bloggen, ingen som vet, hvordan, andre har vert i gjen om, i livet, så anbefaler deg, for og konsentrere, deg om din blogg, og dine meninger, om dit liv, så leser, folk den bloggen, Di vil

      1. Du har heltrett. Folk leser de bloggene de liker og hopper over de bloggene de ikke leser.
        Liker du god satire leser du bloggen min. Er ikke satire din greie leser du en annen blogg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg