10.000sidevisninger!!!!!!!!!—og flere til

God morgen folkens!! Har dere sett hvem som troner på en tredje plass med godt over 10,000 sidevisninger????? Jo selveste kjerringa!!!!! Livet leker.

Ok, så er det et par plasser igjen til toppen.  OK så har Kokkejævel nesten fire ganger så mange sidevisninger som meg, men hvor lenge varer det tror dere?  Han er jo en feit, gammel, sur, tverr og lettkrenka fyr.  Ikke mine ord! Han skriver det selv så da må det jo være sant.  Vel, Kjærest elsker han og det er jo det viktigste.  Jeg sier Slit han med helsa! Tenk at noen i ett eller annet kommentarfelt mente at jeg var dødelig forelska, nærmest besatt av den jyplingen der!  Jeg har jo Gamle Gubben Grå .

Ida Wulff er på andre plass.  Litt irriterende i grunn at hun plutselig tørka tårene, slutta med hulkinga og kom med ett nytt innlegg akkurat i går.  Hadde hun ikke fornyet seg tror jeg at jeg lett hadde tatt den andre plassen.  Ida Wulff skriver om myten at det er lettere å være tenåringsmor til en gutt enn til ei jente.  Jeg er enig i mange av hennes betraktninger, men klarer ikke helt å la være og tenke at det kanskje er litt tidlig å uttale seg som tenåringsforelder.  Jeg mener, hun har ikke født sitt første barn ennå, og slik jeg opplevde det så tok det en tid fra ungene ploppa ut til de var tenåringer.

Finnes det noe mer irriterende forresten enn folk som ikke er foreldre og som uttaler seg skråsikkert om hvordan  foreldre skal og bør gjøre i forskjellige situasjoner i barneoppdragelsen?  En av venninnene mine, barnløs selvsagt, som kom med “gode råd” om min barneoppdragelse da vi bodde i sykehusblokka en gang på tidlig nitti-tall  opplevde å se håndveska si flakse ut fra verandaen i tredje etasje.  Hun var smart nok til å ta trappa før jeg fikk tak i henne. Vel, jeg tror ikke hun kom på besøk igjen før jeg hadde flyttet inn i en en leilighet på bakkeplan.

Og selv om Ida Wulff er ferdig med hulkinga, er hun ikke ferdig med å skryt av serien Rådebank.  Det har jeg hørt flere har gjort.  Kanskje det er noe jeg bør sjekke ut i helga.

Så var det tredjeplassen da.
Hvordan skal jeg klare å skryte denne bloggen og bloggeren opp i skyene uten at det fremstår som om jeg er høy på meg selv? For vet dere hva? Kjerringa har fått så mye tyn og så mange virkelig krenkende kommentarer de siste dagene at her har jeg tenkt å spare retorikken og bare komme med god-ord.

Det å bidra til at en “blogg-krig” stopper i stedet for å eskalere krever minst ett voksent menneske som tar ansvar for sine egne handlinger.  Mange skulle ønske de hadde vært flue på veggen. Noen forlanger nesten å få vite hva som skjedde på bakrommet.
Vel, det var en litt heavy periode der hvor jeg kommuniserte med en fyr i Alta samtidig som jeg deltok på et kommunestyremøte på Skype.
Men jeg rodde i land det meste slik jeg ønsket.
Det eneste som glapp var at det blir søndagsåpen matbutikk på Nes i Ådal. Det lille tettstedet med en matbutikk, en bensinstasjon, to veikroer og en tai-restaurant  har visst plutselig blitt en turistmagnet på størrelse med Beitostølen og Geiranger i følge saksfremlegget.

Monica Vederhus på fjerde plass og jeg har en ting felles.  Vi liker å hente hjem skatter som gis bort gratis.  Jeg elsker Finn.no.  Monica har vært og hentet hjem interiør til et helt baderom. Kjekt å ha når man har et tre etasjes hus.
Gamle Gubben Grå har en hel garasje full av ting som er kjekke å ha. Blant annet et helt drivhus. I år skal det drivhuset opp, kjære !! Hører du?  (Kanskje litt urettferdig å ta opp det akkurat nå? Gamle Gubben Grå har så vidt våknet og står i døråpningen med sin første sigarett.)

Når jeg først er inne på Gamle Gubben Grå
Jeg vet ikke helt hvordan han vil reagere hvis jeg  lar meg inspirere for mye av reklameinnlegget til Andrea Sveinsdottir. Hun maler soverommet sitt.  Som dere kanskje husker fra innleggene Herregud, hva skal jeg gjøre? og Nå kan dere få se soverommet vårt… så ble soverommet ryddet og stylet på mandag etter at jeg ble inspirert av Stine Skoli og hennes soverom.

Hva tar jeg så med meg fra toppbloggerne i dag?
Jeg må få sett Rånebank, og danne meg et tinntrykk av serien.
Jeg skal se om jeg finner et finn funn som gis bort gratis og som vi har bruk for her i Drømmehuset. (Som ikke bare blir lagret i kjekt-å-ha-garasjen… )
Så var det maling av soverom da….   Vel jeg er ei klok kjerring og velger mine kamper.  Jeg lar malerkosten hvile i dag.

 

 

 

45 kommentarer
    1. Vurderte det samme om å la være å male soverommet. Rådebank må du se. Jeg gamle bestemora hulka i sesong to men ikke hele uka. Musikken i serien var knall.
      Skal straks til tannlegen, ut å spise i kveld. Ha en strålende helg.

      1. Eg kan ikkje skjønne at DU gidder?
        Det er lenge siden eg har giddet å bruke tiden min på noen gørrkjedelig….
        Ja så du må jo kjede deg vanvittig, ja siden du bruker tiden på noe gørrkjedelig…
        Sett på em maskin med klær heller, på den måten er du litt produktiv samtidig som du kjeder deg 🙂

        Vibbedille

    2. Her skal soverommet males faktisk, eller ikkje males helt, men det må i allefall flekkes litt etter at Amira plukket med seg ting og tang 🙂 Om det skjer denne helga eller til uka, ja nei, det vites ikkje, men males skal det 🙂 Me har heller ikkje blitt enig om HVEM som skal få gleden av det ledige rommet….Jr mener han bør få en Tv stue…Dvs det blir enda et rom med kaos – han har 2 fra før: Gaming/soverommet og bilen *ler* Så et Tv rom blir det ikkje 🙂

      Kos deg, NYT en deilig plassering og ha ei herlige helg 🙂

      Vibbedille 🙂

    3. Så flott, – gratulerer!! 😃 Regner med at du får flere lesere, når de faktisk leser bloggen din og oppdager at du ikke mobber kokken. Og ja, det drivhuset må opp altså, – så mye godt du kan dyrke der! De trenger arbeidsplasser i Nes i Ådal, og en levedyktig butikk, så der er vi ikke helt enige. 😜 Ikke alle som tenker på hva de trenger hjemme når de er på vei til hytta.

      1. Vel Ring Blad kommer til å kjøre et oppslag på Kokkemobbing, mot mitt ønske. Så jeg forblir nok en mobber en stund til
        Drivhuset skal opp.
        Nei vi er nok ikke enige om Nes

        1. Javel? Det er satire, og ikke mobbing, to vidt forskjellige ting. Kjører de mobbevinklingen blir det feil. Nå har du lagt deg bortimot flat for kokken gjennom det å beklage til han og hans familie, og derigjennom gjort innrømmelser. Det forundret meg, må jeg si. Hvorfor beklage satire? Kokken selv tok i dag selvkritikk, men ingenting ble innrømmet denne veien. Det var stort sett «jeg, et» som snakket i det innlegget, og egen storhet, styrke og klokhet ble understreket. Vi som kommenterer har fått en slags svarteper utdelt i form av å bli bedt om å oppføre oss, underforstått at vi ikke gjør det. Gjør vi ikke det? Han selv har tidvis oppført seg arrogant i svar i kommentarfeltet. Jeg registrerer at noen av hans tilhengere er innom her med sine meninger. Jeg registrerer også at kokken overser enkelte i kommentarfeltet sitt der hvor han svarer stort sett alle. «Jeg har lagt ballen død», skrev han. Tja? Det hele fremstår ubalansert.
          Om Ringbladet vinkler saken til mobbing av kokken har du tapt? Aksepterer du det?

          1. Striden mellom meg og Kokkejævel er lagt død. Ingen kommentar.
            Når det gjelder Ring Blad så må de få lov å publisere det de mener er hensiktsmessig.
            Jeg mener det blir helt feil å prøve å sensurere pressen. Så regner jeg med at de gjør et godt journalistisk arbeid og får med seg alle aspektene ved saken de trykker.

        2. Det er flott at det belyses. Han og hans blodfans har desverre holdt på lenge. Det er ikke måte på hva dem har lirt av seg. Du er bare god med skrivingen, det skal du ha. Gratulerer med en flott 3 plass 😀👏👏👏

            1. Leste hva du har skrevet, bare trist hele greia. Be avisa om å rette opp i dette. Dette har du ikke fortjent

    4. Nyt det mens du kan, og, du måtte komme ned et stikk til blogger på toppen i dag og, har lest gjennom blogginnleggene dine, og hvis dette ikke er mobbing 😣ja, du prøver å pakke inn orda så det høres bedre ut, skam deg

          1. Det er når jeg ser kommentarer som denne at jeg ser det er behov for en beklagelse også fra den andre parten.
            Trodde det kom i dag, når Kokkejävel tar selvkritikk. Men det dreide seg naturligvis om noe helt annet.
            Uansett, gratulerer med flott plassering. Nyt helgen som toppblogger!

    5. Flott plassering i dag også!
      Ja, Ida Wulff har visst blogget 🙂 Kunne ikke unngå å se det nydelige kommentarfeltet hennes, hun røkter slik det skal røktes. Svarer absolutt alle, og på en fin måte. Sånn skal det gjøres!
      Rådebakn MÅ du se, veldig fin serie 🙂
      God helg.

    6. Hei 😊
      Ta deg tiden til en tur innom bloggen til Bunnytrach og les siste post.
      Det er et innlegg,mer spot on enn noen blogginnlegg eg har lest på lenge !

      Forøvrig bør alle dine 10000+ lesere få innlegget med seg – ikke bare er det spot on,men også svært tankevekkende.

      Hilsen synskepeggy.

      1. Kan du ikkje hellet bare gjenta kommentaren her? Ja den som du skrev inne hos Bunnytrash? Du må virkelig bestemme deg for hva du mener…egentlig…

        ALLE har lov å mene hva de vil OM hva de vil, men ikkje driv et sånn dobbelt “spill” alt etter hvem du “snakker” meg. Husk: Man kommer lengst med ærlighet, ikkje det?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg