En liten strekk..

Har brukt formiddagen godt synes jeg selv. Jeg har ruslet en tur med hundene. Fant en fin rødskrubb som som fikk bli med hjem. Har tenkt å steke den i godt smør sammen med noen små tomater. Tror det blir en grei lunsj.

Sommeren er tilbake, med litt skarp luft som minner om at høsten står for tur. Det minner og om hvor fine klare høstdager kan være. Jeg har liksom ikke det store overskuddet til å drive ute i hagen i dag. Men det virker liksom ikke så nøye på ettersommeren. Liksom lov å bli litt lat da. Men jeg har i det minste helt vann ut av diverse blomsterpotter. Det drives omvendt vanning her i år. Vi heller ikke vann i pottene, men tvert i mot vann ut av pottene.

Har og tørket over noen gulv og småryddet litt. Er ikke alltid like elendig husmor som jeg liker å gi uttrykk for.

Nå, nå har jeg flata ut på sofaen sammen med Kid. Charlie Chihuahua har funnet seg en plass i sola som skinner inn gjennom karnappvinduet. Terrassedøra står oppe og slipper inn frisk luft. Nå skal jeg ta meg en liten siesta og bare nyte at jeg har huset for meg selv.

2 kommentarer
      1. Pelargoniene har ikke blitt så store som de kunne ha blitt, men stort sett har plantene vært ok. Satser på blomster som tåler en trøkk. Nå er begoniene på hell, og det er på tide å begynne så smått med litt høstplanting i noen kasser og krukker. Til uka tenker jeg og en del av stueplantene som har nytt livet på terrassen flyttes inn. Liker ikke å tenke på det, men av erfaring kommer første frostnatt fort hvis vi får de klare fine høstdagene jeg drømmer om i september.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg