En oppfordring

Hei fredagen og hei dere. Om dere lurer på hvordan en toppblogger ser ut, så ikke se på meg.  Jeg ligger og vaker rundt en 50. plass.  Midt-på-treet-blogger, med andre ord, eller middelmådig. Martinehalvs troner fremdeles vel fortjent på toppen etter at hun på tirsdag skjelte ut nasjonens lettkrenkede-forståsegpåere, som vil fjerne marsipangriser , engler, nisser, julemat og Gud vet hva for ikke å såre folk som har kommet hit med en annen kulturbakgrunn.  Ingen er så god som Martine når hun skriver rett fra hjertet og levra.

I går følte hun seg som et ute-juletre som har ramla over ende. Ei som har sett sine bedre dager.
Her jeg sitter bustete på hue, litt småtrøtt og glipper med øynene har nok jeg forhåpentligvis også sett mine bedre dager.  Er litt usikker på om jeg ligner noe juletre, tviler på det.  Nei, her er det nok mer ei knusktørr, og grå gammal tørrgran.

På onsdag var det over 106 tusen som var inne og leste på bloggen til Martine. I går nesten 93 tusen.  Astronomiske tall!  Jeg ligger rundt 700.  770 i dag.  Husker ikke hvor mange i går. Og jeg synes 700 er et litt skremmende høyt tall.  Men 106.000!!  Det er jo vilt!! Da skjønner du at du har skrevet noe riktig og viktig.

I går var en travel møtedag. Forlot Drømmehuset klokka 06 om morgenen, og klokka hadde passert 18 før jeg på ny ramla inn døra hjemme igjen.  I dag er en litt roligere dag. Har ikke noen avtaler før på ettermiddagen. Det er godt å kunne ta det litt roligere på formiddagen. Trenger noen hvileskjær innimellom…

Martine og samboeren har forhåpentligvis kommet frem til Skien. De skulle kjøre i natt, og mødrene deres var usikre på om det var en lur ide, og ringte og maste om at de åtte kjøre forsiktig.
Minner meg om Mamma, som alltid maste om at vi måtte kjøre forsiktig, og at vi måtte ringe henne å gi beskjed når vi var kommet trygt frem.  En oppfordring som nok ikke alltid ble sett på som kjærlighet fra en Mamma som bare ville meg alt vell.  KGB og meldeplikt var vel oftere tanker som for gjennom hodet mitt.
Nå er Mamma borte, og plutselig er det Høvdingen som kommer med formaningen “Kjør forsiktig!”.

Martine kommer med en oppfordring i sitt innlegg som jeg gjerne vil dele:

Om du ser en eldre person, noen på krykker eller noen andre som for eksempel sliter med å bære med seg handleposen ut i bilen, så vær et medmenneske, hjelp til og gjør dagen til noen! Det skal så lite til å være ålreit og å gjøre en forskjell, og du er neppe så opptatt at du ikke klarer å gå et par skritt ekstra for en som syntes at det er skikkelig tungt.

Jeg har ved flere anledninger vært den som ser på strekningen fra butikken til bilen som en nesten uoverkommelig strekning. Når kneet var ny-operert og jeg var avhengig av krykker for eksempel, eller når jeg hadde prolaps og hvert skritt ga smerter.
Det koster så lite å gi en hjelpende hånd, og det betyr så utrolig mye for den som møter utfordringer vi andre ikke tenker over.

Skap deg en God Dag!!

3 kommentarer
    1. Synes det er veldig gøy at Martine er så høyt opp på listen. Hun skriver godt og er et fint forbilde for yngre bloggere. Ei VANLIG jente 🙂 De tallene, 106 000, er i følge blogg.no ikke lesere, men sidevisninger. Det betyr altså, som jeg har skjønt det i alle fall, at det kan være “bare” 53 000 lesere, som har vært innom på ulike innlegg /sider 2 ganger hver..Eller 10 000 lesere for den saks skyld. Antallet lesere står ikke på topplisten, men de som har Google analytics vet nok sitt antall. Det er jo uansett svimlende antall lesere da 😀 Gøy at du ligger fast rundt 50 da, det er jo veldig bra det 🙂

    2. Flott at du holder deg så langt opp på lista. Jeg selv ligger på en svimlende 93. plass i dag, totalt uforventet. For jeg har ikke blogget på laaaaang tid. Og i går hadde jeg kun ett innlegg som fikk hele 3 kommentarer 😀
      Jeg har ikke fått lest så mye blogg heller i det siste, og i alle fall ikke lagt inn kommentarer. Så det er kjekt å kikke innom igjen.
      Når det gjelder å hjelpe andre: Da jeg var i USA i fjor, og vi skulle ta noen form for offentlig kommunikasjon, så er alle menn Gentlemen over there. Til og med gamle menn som trenger sitt sete selv. En gammel krok reiste seg for å gi sitt sete til meg en gang, og jeg takket pent nei, for han trengte setet mer enn meg. Men det øret ville han ikke høre på. Jeg var Dame, og derfor SKULLE jeg sitte 🙂 Og siden jeg har ME, og sikkert trengte setet like mye som ham, så fant jeg ut at jeg ikke orket å starte noen høflighetsdiskusjon 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg