Fest på en torsdag – eller tirsdag

Jeg er glad i et glass rødvin.  Det smaker like godt om det er en torsdag eller en tirsdag som om det er en lørdag.  Og ja, jeg kan ta meg et glass rødvin på en torsdagskveld med vedens beste samvittighet.

Det bety ikke at jeg drikker rødvin hver torsdag, eller hver dag.  Treliteren pleier å holde minst en måned.  Som regel går den siste delen i sausen eller gryta. Den har blitt eddik. Tror sjelden jeg drikker mer enn ett eller to glass rødvin i uka.  Og når jeg sier ett glass, mener jeg ett glass.  Kan kose meg lenge med det.
Man drikker ikke vin for å slukke tørsten.
Jeg drikker ikke vin for å bli full.  Jeg drikker for å kose meg med smaken.

Hvorfor sitter jeg på en torsdag formiddag og skriver om rødvin?
Vel, hvis du leser innlegget Leve som man prediker så forstår du hvorfor.
Innlegget mitt om piller finner du forresten  her.

4 kommentarer
    1. Jeg har aldri likt smaken av alkohol. Så da jeg drakk innimellom som yngre, så var det for å bli full. Når jeg sluttet å like å bli full sluttet jeg med alkohol. Jeg er omtrent avholds .

    2. Slik i hverdagen blir det noen glass med rødvin i helgen. Nå mens vi har vært på ferie har det også blitt noen glass i løpet av uka til god mat.
      Men en kartong varer en stund her også.
      Koser meg med ett glass.
      Helt innnafor det forbruket både du og jeg har.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg