Gamle Gubben Grå og Kjerringas julekalender del 13

“Svart senker natten seg i stall og stue…”    Kjerringas langt fra vakre røst fyller stua da Gamle Gubben Grå kom ut fra badet tidlig i dag morges.   Og der, i en mørklagt stue sto Kjerringa inntulla i hvitt pelspledd og med en kandelaber i nevene og skreik av full hals.  Klokka hadde så vidt passert 7, og dagen var i gang i Drømmehuset.

Fra loftet ble det stille, putt stille. Om Yngste Sønn var våken i utgangspunktet eller ikke vites ikke, men jeg tror han lå stiv av skrekk i senga og håpet av hele sitt hjerte at den gale moren hans ikke skulle komme skridende opp loftstrappa. Han ble bønnhørt!
Men bilde av Luca-Kjerringa ble sendt i familiegruppa på snapp. ja gruppa til storfamilien altså.  Så Mine kjære søstre, mine svogere, mine nieser og nevøer og en sånn ektemann til niese kan bli vekket av en “tante” som byr på deg selv.  Ja i tillegg til mine barn da.
Siden jeg var i godt humør og hadde lyst til å glede andre sendte jeg den til et par, tre andre som også trenger en latter på morgenkvisten.

Håper du også trakk på smilebåndet.  Julens budskap handler vel og noe om å glede andre.  Ha en fin Lucia-dag.

20 kommentarer

Siste innlegg