Glem gjestebloggere, inngangsdører og gamle blogginnlegg. Vi må snakke om psykisk helse.

Ja, jeg er fremdeles på en 14. plass.  Har grodd fast der. Og akkurat som vinteren har bitt seg fast og nekter å gi seg, er jeg like langt fra bloggtoppen som Drømmehuset er fra sol og varme.
Det er 2021 og korona, vi kommer til å ha evig vinter!  Vårblomstene må nytes innendørs, familiens påskeskirenn kommer til å bli avlyst for andre året på rad. (Til tross for enorme snømengder kan vi ikke møtes til familiær kappestrid fordi en kelner fra Stavangerkanten tror snøen er full av mutante virus.)
Regjeringa avlyser straks all moroa som 1.mai, 17. mai, årets lønnsoppgjør, sommeren og stortingsvalget.  Sylvi Listhaug blir Statsminister etter loddtrekning blant partilederne og,…
Ja som du sikkert skjønner, ser jeg ikke akkurat lyst på livet akkurat i dag.
Har jeg nevnt at det snør?

Ikke er toppbloggerne særlig lystig lesing heller.
Andrea Sveinsdottir gidder ikke blogge selv, og har overlatt den jobben til samboeren.  Han har fått i oppdrag å komme med 10 fun-facts om Andrea. Hun liker å shoppe (Gjør ikke alle damer det?) Drikker ikke energidrikker, (Det gjør ikke jeg heller) Har vært innom mange fritidssysler som ung. (Jeg har og vært innom korps, speideren, turn, danseskole og søndagsskolen). Hun er livredd edderkopper(pyse)  kjæresten synes hun er flink til å rydde, bake og lage mat.(smart utsagn – da er det lettere å overlate husarbeidet til henne) er elendig i geografi blir startrucked av profilerte idrettsfolk og har et enormt konkurranseinstinkt.

Og jeg lurer på hvilke 10 funfacts han ikke fikk lov til å skrive……

Stine Skoli er fortsatt opphengt i inngangsdøra si.
Jeg viste dere døra vår i innlegget Irriterende vårprat, utgangsdører og har Kokkejævel endelig tatt hintet?  og hele entreen i innlegget Entreen, eller gangen om du vil Ikke det rommet jeg er minst fornøyd med. Egentlig var jeg ganske fornøyd med entreen vår til jeg så Stine Skoli sin.

På tredje plass er Ida Wulff. Der er det ikke noe nytt.

Så har vi de to på toppen igjen, og i dag er det de to av de fem jeg ser på som han noen særlig substans. Hent deg gjerne en ekstra kaffekopp, for dette kan ta tid.

Monica Wedderhus på andre plass har et innlegg med overskriften “Som en orgasme for den psykiske helsen”    Monica har det bra med seg selv. Setter musikken på full guffe og kjører fornøyd gjennom livet mens hun synger med.
Jeg liker bloggen til Monica, har lest ganske mye av det hun har skrevet.  Jeg heier på henne og veien vekk fra rushelvete.

Monica skriver videre :

Jeg har aldri fått så mye pes som i dag og drøssevis med negativitet og til og med trusler om barnevernet 😂 jeg har blitt betegnet som psykisk syk og tilbakestående, ja jeg har virkelig fått kjørt meg i dag men jeg bryr meg faktisk ikke 😊 jeg vet hvem jeg er og hva jeg står for.

Bra!!! tenker jeg.  La ikke dumme kommentarer knekke deg.  Jeg heier som sagt på dama.

Så kom jeg til å tenke på noe.  I går da jeg satt på et jobbrelatert Skype-møte. fikk jeg en mail som omhandlet Monica.  Jeg skummet den, reflekterte litt over at jeg synes den var litt merkelig og festet meg med at avsenderen var et nick jeg kjente igjen fra kommentarfeltet mitt. Men som sagt, jeg var opptatt i et møte. Den ble raskt “arkivert” i skuffenover ting som må ses på senere – og deretter glemt. Til den dukket opp i tankestrømmen da jeg leste Monica sitt innlegg.
Nå henter jeg den frem for ny gjennomlesing, og tid for litt mer refleksjon.

Den som har skrevet mailen har litt usammenhengende skrivestil. Men det jeg oppfatter av mailen, korriger meg hvis jeg tar feil, er at vedkommende har tatt kontakt med Monica, for å få informasjon og deretter føler seg nærmest spammet av eposter. uten at hun har svart på noen av de.  At hun føler disse mailene som belastende.
Jeg tenker på at dette er et nick fra kommentarfeltet mitt og fra andre kommentarfelt som jeg besøker som jeg oppfatter som… vel. Jeg har ofte tenkt at “Tok du litt for mye Møllers tran?” når vedkommende liksom tar av.  Litt tankevekkende at hun føler andres intensitet som plagsom.

Vedkommende mailskriver gir meg og et tips om noe jeg bør undersøke nærmere.
Vel kjære mailskriver; jeg skal følge opp tipset ditt, men jeg gjør det på min måte!

Til Kokkejævel…..

Nei. Jeg tror jeg velger og overhode ikke kommentere Kokkejævel i dag. Det er alltid noen som ønsker å misforstå.

Hva tar jeg med meg fra toppbloggerne i dag?
Gamle Gubben Grå skal få gjeste-blogge med fun-facts om meg., og så skal jeg undersøke nærmere tipset jeg fikk på mail. Mulig ikke det kommer på blogg i dag. Noen ganger tar det å undersøke ting litt tid.  Jeg har og et par andre bloggskisser jeg jobber med. Pluss at livet selvsagt består av langt mer enn blogg.

 

 

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg