Herregud! Hva har skjedd??

Kanskje er det godt at vi ikke vet hva som venter oss på veien, hva som ligger bak neste sving eller over neste bakketopp.
Da jeg så Kokkejævels triste, ubarberte ansikt dukke opp på bloggen sånn ved halv ti tida i går kveld skar det meg i hjertet. Hva har skjedd nå? Og om dere ikke tror det, jeg bryr meg faktisk om Kokkejævel, sånn på ordentlig.  Nå hadde det ikke kommet et eneste innlegg fra han hele dagen, noe som i seg selv var urovekkende nok.  Og så dukker det triste og plagede ansiktet opp med overskriften

HERRE GUD, FOR EN JÆVLIG DAG!

Med raske, øvede fingre klikker jeg meg i likhet med flere tusen andre inn på innlegget, litt engstelig for å lese hva som kan ha skjedd.  Både døde barn, samlivsbrudd og annen elendighet raser gjennom hjernevinningene mine.

Men det som hadde skjedd var bare at han var fysen på noe godt og har “restles leg” eller “maur i beinet” som vi sa når jeg var barn.   Klick-bitenes konge slår til igjen.  Og jeg, jeg må helt klart øve på overskrifter. Men denne var vel ganske bra var den ikke?

Raskt klikker jeg meg videre til Ida Wulff.
Men hun har ikke kommet med en eneste ny tane siden hun satt på Bastøferja og tenkte tanker på fredag. Mine kommentarer om de kan du lese i Tanker om stengte kommentarfelt, helgens planer og kyllinggrateng – et stort gjesp

Andrea Sveinsdottir på tredje plass har laget en vlogg. 18 minutter med ingenting annet en klesvask, kaffedrikking og kjærest-krangling. Gjeeesp….Det eneste interessante er den lille turen til Grefsenkollen.  Der så det “sykt” fint ut. Dit vil jeg en gang!
Ikke nå. Nå er Oslo og Grefsenkollen forbudt område.

Sophie Nilsen har det mest interessante blogginnlegget av topp fem i dag.  Hun er på nordlys-jakt der oppe i Tromsø.  Det har jeg og lyst til – men kanskje ikke akkurat nå.  Har ikke lyst til å reise nå. Kanskje neste vinter?

På femte plass har vi Isabell Raad og hennes vlogg  Den kommenterte jeg i desember en gang.Life update bilder Hun har ingen problemer med å reise. Dubai går greit, Mulig mer usikker på om hun ville reist til Grefsenkollen eller på nordlys-jakt.  Men det er ikke på grunn av korona eller smittevernhensyn.

Så i dag var det lite inspirasjon å finne hos toppbloggerne.  Flaks da at jeg er helt oppe på en 12, plass.  Og vet dere hva?  3 ferdigskrevne innlegg ligger klar og vil bli publisert ut over dagen. Så følg med!

 

6 kommentarer
    1. Leste innlegget hans og trodde som deg det verste. Men å ha sug etter noe er slitsomt. Synes sjøl det er lurt å ha litt frukt i hus så kan man ta det og da går suget over. Gratulerer med 12 plass i dag og nyt dagen.

    2. Jeg fikk bare med meg Herregud, hva har skjedd, Hadde alt fått med meg at du var på 12 plass og gikk ut fra at du priste herren med den plasseringen. he he. For jeg ble så glad for at du stadig kryper oppover mot toppen, så hvor glad er ikke kjærringa da lissom.

    3. ÅÅÅÅ 12. plass Så herlig, trodde det var det du mente med overskrifta di først, men så skjønte jeg. Ha en fin ettermiddag

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg