Life update bilder

Ramla litt ned på lista i dag. Fra plass nummer 15 til 19.  Men så lenge jeg er blant topp 20, så er jo jeg fornøyd.  Prioriterte ikke bloggen så veldig i går.  Det er snart jul. Jeg har andre ting å drive med.

Men i dag, i dag blir det annerledes. Go-jenta Isabell Raad er tilbake på bloggtoppen.  Å det er så herlig med en ordentlig proff blogger tilbake på toppen!
Fult så lykkelig ble jeg ikke da jeg så at hun hadde en 45 minutter lang vlogg.
Som dere som følger meg tett vet, så vlogger jeg ikke.  Og jeg tror det ville bli slitsomt å se en lang vlogg laget med håndholdt mobil.  Jeg har ikke proff utstyr som Isabell.  Dere får nøye dere med bilder fra dagen min.

Det første Isabell filmer er at hun lager seg frokost. Vel på bildet over ser dere deler av min frokost.  Jeg spiste en brødskive med leverpostei og en med rødbet-salat i tillegg. Men det var spist opp før jeg fikk ideen om fotografering.

Leserinnlegget som du kan lese her står på trykk i papirutgaven av lokalavisa i dag,  Allerede klokka 7 tikket det inn en sms fra en for meg ukjent fyr som bare ville fortelle meg at han likte innlegget – og ønske God Jul!  Sånn er en fin start på dagen.

Innlegget sto på nettavisen i går kveld.  Og det er mange kommentarer, alle støtter mitt syn. En av kommentatorene sendte meg melding i går om at jeg fikk god respons på innlegget.  Moro å lese at selv en profilert fyr fra Demokratene støtter Rødt sitt syn.

Når Isabell Raad langt der oppe på bloggtoppen er ferdig med frokosten er det på tide å sminke seg.

Det hadde jeg og tenkt. Men når jeg steller meg opp foran speilet på badet, dukker selvsagt Gamle Gubben Grå opp. Han skal “bare” vaske hendene. Det er alltid noen som “skal bare” hvis jeg går inn på badet og ikke er lynrask til å låse døra. Den rosa gjestedoen er visst uegnet selv til å vaske hender.

Når jeg studerer sminkeutvalget mitt ser det ut som om jeg muligens kunne trenge litt påfyll av ny sminke. Får skylde på at jeg i motsetning til Isabell ikke har vært i Dubai i det siste.  Når jeg tenker meg om har jeg aldri vært i Dubai.

Etter at jeg hadde fått på meg ansiktet var det i likhet med for Isabell på tide med litt møtevirksomhet. Isabell hadde møte som handlet om penger. Mitt møte handlet om eldreomsorg. Jeg deltar i et politisk adhoc-utvalg som skal legge grunnlaget for strukturen på morgendagens eldreomsorg i kommunen.

Senere på dagen skulle vi og ha et ekstraordinært kommunestyremøte.  Det er på tide å vedta strengere smitteverntiltak i kommunen.

Det gikk mye raskere å få alle på Skype i dag enn sist vi hadde digitalt kommunestyremøte, som var i april. Folk har nok blitt flinkere og fått mer digital kompetanse i løpet av pandemien.

Isabell Raad har dekket til vinduene i leiligheten  med persienner. Til tross for at hun bor i fjerde etasje. Naboene på andre siden av gata sitter og glor inn i leiligheten hennes og rapporterer på Jodel.

Hvis naboene mine har så lite å gjøre at de ønsker å glo inn i stua vår for å rapportere i lokalavisa eller på Jodel, versegod! Persiennene på stuevinduene mine har ikke vært nede siden vi flyttet inn i 2007.

Isabell får pakker levert på døra fra samarbeidspartnere. Jeg har fått julekort fra en leser. Som dere ser er det ikke så stor forskjell på meg og Isabell.

4 kommentarer
    1. Merkelig nok har kommunen min skjønt at en diger eldrebølge er på vei og fattet vedtak deretter. Helsehus/omsorgsboliger etc. Var bare noen politikere som stusset på beløpene satt av….de var ikke lave, for å si det sånn. Rådmannen slo på stortromma. 😏

    2. Vår Rådmann har slått på stortromma applaudert av flertallet. Vi har lagt ned snart samtlige deler og bygd 2 stooore skoler. Vi har bygd Norges fineste barnehage (en del år siden.) Vi har bygd nytt renseanlegg som skal betales av de tretti tusen dom kanskje nesten helt sikkert flytter hit når bare en togbane de har snakket om siden tidlig på 1900 tallet kommer.
      Nå kommer eldrebølgen. Vi trenger å øke antall sykehjemsplasser opp til det nivået det var på da vi begynte å legge de ned… Men vi har ikke økonomi til flere lån..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg