Hjemme hos reportasje

Husker dere jeg skrev at lokalavisa ringte…? Nei jeg tenker ikke på den gangen jeg hadde et Do-intervju men når lokalavisa ringte her om dagen.  Journalisten som ville snakke med meg om bloggen og det at jeg er nominert som nummer to på Rødt sin liste til Stortingsvalget til neste år.

Nå er jeg ferdig i tenkeboksen, og har sagt ja til å møte journalisten. Selvsagt har jeg avtalt å få teksten til gjennomlesing før den blir trykket. (Jeg er ikke helt amatør).  Intervjuet er avtalt til neste uke, og journalisten spurte om å få komme hjem til Drømmehuset.  Jeg sa det var greit.  Det er viktig å by på seg selv og være positiv ovenfor lokalavisa (Siden hun er så opptatt av bloggen min, regner jeg med at hun leser dette.)

Akkurat det at det kommer en journalist hit har jeg ikke fortalt Gamle Gubben Grå ennå.  Jeg regner med at han blir fra seg av begeistring.  For det er klart en slik “Hjemme hos” besøk fra pressen fordrer jo at Drømmehuset viser seg fra sin beste side.  Siden ryggen til denne kjerringa ikke akkurat er så ok å bøye og strekke for mye på for tiden så tror jeg alle forstår hvem som må stå for gulvvask og støvtørring.
Jeg skal love å bidra med kommandering samt å si fra hvor “skapet” og alt rotet skal stå.

Tror jeg skal velge tidspunkt med omhu for når jeg forteller han den nyheten.  Akkurat nå er han i vaskekjelleren og vasker mine klær….

22 kommentarer
    1. Så moro! Bare minner om (som gammel journalist) at det kun er sitater du kan kreve å få innsikt i. Hvordan journalisten vinkler saken og hva vedkommende finner interessant å ta med, har du ingen innvirkning på. Det kan bli oppfattet ganske negativt om du begynner å fortelle hvor skapet skal stå i den situasjonen.
      Lykke til!

      1. Jeg vet at jeg kun har krav på sitat-sjekk. Fant ut det etter at lokalavisa siterte meg rett, og jeg hadde godkjent sitatene. Men slik de ble brukt i reportasjen ble likevel inntrykket litt feil, syntes jeg.
        Forstår at journalistene må ha sin vinkling, og at jeg ikke kan diktere hva de skal skrive. Men samtidig har jeg bedt om å få lese gjennom reportasjen før den trykkes, og fått løfte om det. Da kan jeg påpeke direkte feil samt si i fra hvis det er formuleringer jeg skulle ønske de kunne omformulere.
        Jeg har hatt slike avtaler før, og det har fungert greit. Sjelden jeg har hatt så mye å kommentere selv om jeg kanskje ville brukt andre ord eller lagt vekt på andre ting

    2. Lykke til når du skal informere gamle gubben grå. Jeg bruker å lete nøye når jeg skal foreslå noe for min kjære som jeg vet han vil reagere negativt på. Han sier alltid nei først, men da gjelder det å ha overtalelsesevner. Og det regner jeg med at du har.

    3. Også kan du jo berolige ham med at det (forhåpentlig) vil bli med denne ene gangen, for når det neste pressekorpset fra Se & hør eller VG står for døren, stiller de med vaskepersonell som shiner opp kåken fra gulv til tak! 😉

    4. Herlig…….gleder meg til å høre mer om dette! Rot selger…Hadde jeg vært deg, hadde jeg heller rotet til litt i stedet. Sterile hjem er det nok av. La en underbukse til Gamle Gubben Grå henge over en stol f.eks…Fyll på! Oppvask på benken etc..Støvsugeren midt på golvet….Ja, du skjønner!

    5. Så hyggelig 👏🏻👏🏻👏🏻 Husk det er du som bestemmer hvor det skal taes bilder 😂 da lokalavisa vær her hos meg å laget hagereportasje gikk jeg å peka, der kan du ta bilde, der skal du ikke ta bilde 😂😂😂

      1. Takk for godt tips! Det hadde jeg sikkert ikke tenkt på. De er jo så flinke til å snakke om lysforhold tc. Og jeg hater å bli fotografert. Ordentlig. Blir dårlig bare på tanken.

        1. Hei! Jeg er sikker på at det går bra. Du har substans, du eier dine ord, du er så ekte, og står for den du er. Det er et ubetinget positivt inntrykk jeg har fått gjennom å følge deg en stund. Lykke til!😊

        2. Liker heller ikke det, sikkert derfor jeg ble smurt ut som «midtsidepike» og «forsidepike» da jeg sa til avisa, «ikke så stort bilde av meg» faaaaaaaaabian var utrykket da jeg åpna avisen 😳😳😳😳

    6. Så kult, det her klare du med glans. Skrive og lese igjennom kan du, og påpeke om det blir riv ruskende galt.
      Ha en fin dag

    7. Det kommer til å gå så bra! Viktig med fokus på de politiske partiene/Rødt, og artig at de har lagt merke til bloggen din! 👍 Jeg leste det de skrev om Stian, så de tar nok oppdraget seriøst og fint.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg