Do-intervju

I går da jeg kom hjem fra Fastlegen dumpa jeg ned på do.  Satt der med mobilen i hånda og syntes litt synd på meg selv.  Da ringte telefonen. Ukjent nummer  Jeg pleier aldri å ta telefoner fra ukjent nummer.  Det er som regel telefonsalg eller meningsmålinger  Men i går hadde jeg jo all verdens tid.  Jeg kunne godt la litt av min frustrasjon gå ut over en stakkars telefonselger.

“Hei, det er Xxxx Xxxxx fra Ring Blad.  Har du to minutter?”

Jeg så meg rundt.  Jeg satt på “ramma” på mit rosa gjestetoalett.  Jeg khdde i grunn to minutter å avse.  Så jeg svarte Ja.

Så satt jeg der på do da, og svarte på journalistens spørsmål om Regnbuen, saken som nok en gang skal opp i møte i Hovedutvalget for Helse Omsorg og Velferd i ettermiddag.  Snakket ivrig og engasjert om en sak som jeg er opptatt av.

Jeg har gjort og opplevd mye rart i mitt liv, men dette tror jeg er først gangen jeg har blitt intervjuet av lokalavisen mens jeg sitter på do.  I hodet mitt hørte jeg  Marit sin stemme, en gammel leder i helsevesenet

“Hvis du går på do under et telefonmøte, ikke dra i snora….” 

 

7 kommentarer

Siste innlegg