Lokalavisa ringte…

Jeg drev med middagslaging i dag da telefonen ringte. Alle som leser denne bloggen jevnlig vet at for meg krever det å lage middag ofte full konsentrasjon. Det er så mye som kan gå galt, eller i det minste ikke helt etter planen. I dag sto hjemmelagde fiskeburgere på menyen.  Og etter fiskekaker jeg lagde forrige uke viste jeg at dette fort kunne ende som plukkfisk.

Hvor var jeg? Jo telefonen ringte, og selv om det var et ukjent nummer tok jeg den. Pleier sjelden å gjøre det.

Det var en journalist fra lokalavisa. De hadde fått pressemeldingen om at jeg var nominert som nummer 2 på Rødt sin liste til Stortingsvalget. Jo, jeg måtte bekrefte at det stemte, at det var nominasjonskomiteens innstilling. Men at nominasjonsmøte ikke hadde vært ennå. Ting kan endres.

Ja, og så hadde hun fått med seg at jeg skrev en blogg som var ganske populær. Om jeg ville snakke med henne om bloggen.  Og plutselig gjorde denne kjerringa noe hun ikke pleier. Hun ba om betenkningstid. Endelig slo refleksen fra noen av de mediekursene jeg har vært på som tillitsvalgt inn.

For jeg kan helt klart snakke levende og engasjert om Rødt sin politikk. Om hvilke saker vi i Rødt mener er viktige å fokusere på inn mot Stortingsvalget, og ikke minst hvilke saker vi ville like å få endret på hvis vi fikk mer innflytelse på Stortinget enn den ene plassen partiet har i dag.

Jeg kan og snakke om bloggen min, mitt lille fristed i hverdagen. Og en liten epistel i lokalavisa ville sikkert gi et i det minste kortvarig oppsving på antall sidevisninger. Og er det ikke det jeg ønsker? En stor mengde sidevisninger slik at jeg kan ta et jump oppover bloggtopplista?

Plutselig der blant oppkutta fiskebiter og stangselleri ble jeg i tvil om hvor lurt det var å blande Kjerringtanker, bloggen, inn i samme artikkel som at jeg har en plass på Rødt sin liste til Stortingsvalget.
Kjerringtanker er mine tanker, mine betraktninger over livet og samfunnet.   Mitt fristed.
Og selv om jeg har ønske om å influere, drive påvirkning, også politisk, ønsker jeg ikke at bloggen skal bli sett på som en del av Rødt sin valgkampstrategi.
Jeg startet denne bloggen en januardag i 2012.  Jeg hadde knapt lesere, og ingen ide om hva jeg ville bruke bloggen til utenom å få utløp for skrivetrangen jeg alltid har hatt. Jeg har tenkt mange kjerringtanker siden den gang.

Jeg vet heller ikke hvor kjent det er i Rødt-miljøet at jeg blogger. Jeg regner med at nominasjonskomiteen har gjort hjemmeleksa mi og googlet meg for å forsikre seg om at jeg ikke har noen skjeletter i skapet før de satte meg opp på en så høy plass på lista. . Og googler de meg, kommer bloggen raskt opp.
Vel, jeg ba om betenkningstid. Jeg  skal ta meg en prat med noen i Rødt. Så skal jeg nok stille opp til en prat  med pressen.  Må bare påse at artikkelen ikke  får en vinkling som kan ødelegge for partiet.

 

6 kommentarer
    1. Bra du valgte å teke deg om. Og velger du å si ja, så kan du vel be om å lese gjennom først, for å se vinklinga som er valgt. Fint om en kan påvirke med det en syns er viktig :). Håper det gikk bra med middagen-.

      1. Middagen gikk bra. Fikk til og med ros fra Gamle Gubben Grå.
        Ja, jeg vil selvsagt be om gjennomlesing. Har lest reportasjen om den lokale Sp kandidaten til stortingsvalget, og den reportasjen var bare hyggelig og fin.

    2. Lurt å tenke litt på saken, – men tenker også at du fint kan stå frem som en politiker som også blogger. Du representerer partiet ditt på en kjempebra måte. Selv _jeg_ kjenner at jeg blir litt ekstra rød innimellom når jeg leser om sakene du og partiet fronter.

      Og du, – kan ikke du begynne å skrive mer om mat? Det er fornøyelig lesning, og jeg får tips og inspirasjon av å lese 🙂

    3. Spennende….Ser at lokalavisa her skriver om bloggere hver uke….Ikke vet jeg om de har ringt meg…Jeg tar jo aldri telefonen…hehe…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg