Hva skjedde egentlig med mobilen min

Jeg tror telefonen min har blitt gandet. Du vet utsatt for samisk trolldomskunst. Norges svar på voodoo.
For noe av det siste som skjedde før touch-skjermen nektet å lystre var at jeg ignorerte en tekstmelding fra en nordlending. Nå vet jeg ikke om dette mennesket fra nord har sameblod i åra, men jeg tror det.  Og nå, etter at telefonen ble ødelagt er jeg nesten enda mer sikker.

Tekstmeldingen jeg ignorerte var uskyldig nok.  En tekstmelding med spørsmål om vedkommende kunne ringe meg.  Jeg svarte aldri.  For det var min aller siste feriedag.  Vedkommende som ringte og jeg har et rent arbeidsrelatert forhold.  Vedkommende ville aldri ringt meg hvis det ikke hadde noe med jobb å gjøre.  Og siden vedkommende også vet at jeg har ferie,  betyr det at vedkommende ønsket å komme i kontakt med meg at en telefonsamtale ville medføre at om jeg ikke fysisk måtte dra på jobb, så ville hodet mitt begynne å tenke jobbrelaterte tanker.  Ikke noe problem på jobb er så stort at det ikke kan vente til over helga, tenkte jeg.  i det minste til jeg var ferdig med å krabbe opp Sverrestigen.

Vel, som hevn for å ha blitt nedprioritert sendte garantert denne nordlendingen en gande-flue, eller en hel stim.  Det var en del fluer der blant løvbuskene i Sverrestigen. Og de svermet rundt ei svett og sliten kjerring.  Gamle Gubben Grå merket ikke noe til fluene sa han da jeg klagde. Er ikke det bevis godt nok? Det pleier å være Gamle Gubben Grå som klager på slikt når vi er ute i skauen.

Og som ved et trylleslag vil ikke touchskjermen på telefonen virke.  Ikke mulig å bruke kameraet, sjekke facebook eller sjekke bloggen. Du vet slike livsviktige funksjoner man er helt avhengig av når man er på tur i skauen.  Dere ser sammenhengen, ikke sant?  Sideknottene kunne trykkes inn, men det skjedde ikke noe. Ikke klarte jeg å slå av dri*** heller.

Når vi hadde kommet oss tilbake til bilen, kjørt noen kilometer og stoppet for å kjøpelitt kaldt drikke, ringte telefonen!  bare det var i grunn overraskende. Jeg hadde jo hatt lyst til å knuse faenskapen de siste timene. Og telefonen min står alltid på lydløs, nå ringte den med lyd?!?  Navnet til nordlendingen lyste opp displayet, men telefonen lot seg ikke besvare.

Etter et par minutter lyste skjermen opp og fortalte at noen, sikkert nordlendingen, hadde lagt igjen en beskjed på telefonsvareren min.

Nå begynte jeg å bli litt desperat på å få i stand telefonen, og litt nysgjerrig på hva nordlendingen ville.  Så mens Gamle Gubben Grå var inne og kjøpte drikke, lette jeg gjennom Lille Billefor å se om jeg kunne inne noe tynt, spisst noe jeg kunne trykke inn i et lite hull på telefonen og kanskje re-starte telefonen.
I hanskerommet fant jeg en ensom øredobb. Og hokus, pokus så virket telefonen.

Jeg begynte med det viktigste først. Redigere de bildene jeg hadde tatt bare med sideknottene der oppe på Vindhellavegen. Så var Gamle Gubben Grå tilbake, og vi kjørte videre hjemover.  Personsvar kunne jeg sjekke senere.

Neste stopp var i Hemsedal Det var tid for middag. Og mens vi satt og ventet på pizzaen, konsentrerte jeg meg på nytt om telefonen.  Den hadde klikka igjen!!

Ikke noe problem. Jeg henta jo bare øredobben i hanskerommet. Simsalabim.
Ikke noe skjedde!!

Å den som ikke bare hadde hastet av gårde når telefonen virket. Den som hadde sjekket personsvar, ringt nordlendingen eller rett og slett skrudd av og på telefonen når jeg hadde muligheten.  Ei sliten, sulten og frustrert kjerring ble rimelig oppgitt der på Peppes i Hemsedal.

Ei desperat kjerringgjør desperate ting, og jeg var desperat. Så jeg prøvde alt – uten å kaste mobilen i betong-gulvet. (Hadde god lyst…) Så en av de desperate tingene jeg gjorde var å ta ut og inn sim-kortet ved hjelp av den før nevnte øredobben. Det var ikke smart.
Har du forsøkt å trykke inn kode når touchskjermen ikke virker? Og hvi du har forsøkt, Hvordan synes du det gikk?

Nå er telefonen min sendt inn til reparasjon, og  jeg har låne-telefon de neste to til fire ukene.. Det er fremdeles garanti på telefonen, men jeg er sikker på at disse reparatørene kommer frem til at det er en feil som ikke dekkes av garantien.  Blir nok ny telefon på meg i august en gang….

 

7 kommentarer
    1. Uff da….Kjedelig.. men bør jo helst virke…Du må nok investere i ny telefon etterhvert. Vi bloggere er avhengig av bilder …ringe gjør jeg sjelden…hehe…

    2. Uffda, sånt er kjedelig, og spesielt på tur da! Håper de finner ut av det og at det blir dekket av garantien! Nordlendinger er ikke til å spøke med, hehe. 😉

    3. Er man i vinden så må man handle raskt. Av og til for raskt, kanskje… Nå sitter vi alle i åndeløs spenning og venter på mandagens etterjobbsinnlegg for å få svar på hva den nordlandske damen ville deg. Jeg tror det må ha vært viktig.
      Nyt den siste dagen i ferien!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg