Hverdagen er tilbake

Det er så godt når det begynner å spirs å gro. Når man kan begynne å plante i verandakasser og potter ute på tram og terrasse. Og morsomst av alt er det å se det spire å gro inne av frø en selv har sådd.  I år ar vi ganske mange frø inne. Noen er i veldig god vekst, så jeg håper det snart blir slutt på nattefrost og gode temperaturer så vi kan få plantet de ut i bed, åker og potter.

I dag har Gamle Gubben Grå bursdag. Han fyller 60 år. Eldste Sønn kommer til middag. Jeg skal lage en stor porsjon med chiliconcarne når jeg kommer fra jobb. Gleder meg både til kokkelering og til å kose meg sammen med kjernefamilien og feire Gubben litt. Ordentlig feiring og markering blir det senere.

I går da jeg kom fra et møte i Rødt og kunne ta kvelden var jeg trøtt og sliten. Skikkelig sliten. Ikke av møtet egentlig. Det gir vanligvis mer energi enn det tapper. Men det var litt mye i går totalt av telefoner, meldinger og folk som måtte snakke med meg. Jeg har sovet dårlig. Du vet når du hele tiden tenker at “Jeg må sove nå”. Da er løpet liksom kjørt. Man blir liggende der øys våken.  Jeg har nok duppet av en del, selv om det ikke føles at jeg har fått så mye søvn. Gjesper litt, men er klar for en ny dag.

Tekopp med suketter nå på morgenen og etter hvert noen opper svart kaffe på jobb så skal jeg nok komme meg gjennom dagen. Er ikke sikker på at jeg kommer til å ha maks fokus på sunne matbytter i dag, men man kan ikke være like flink hver dag.

Jeg lytter til radioen i bakgrunnen. E16 stengt ved Vik, en trailer som har velta. Jeg er glad jeg bare har 7 minutters kjøring til jobb, mest sannsynlig uten særlig med kø.

Har jeg ikke fortalt hva vi spiste til middag i går sier du? Det var utrolig enkelt frossen-pizza fra coop ble servert sånn en gang rundt klokka 22.30. I går var en slik dag.

dette innlegget påpekte jeg at Tom, han helt der oppe på toppen. ikke hadde laget fiskekaker selv om han har varmet pakka med fiskekaker fra kjøledisken på Rema. I dag smiler jeg fornøyd når jeg ser at Strikkekjerring deler oppskriften på hjemmelagde fiskeburgere. Da snakker vi ikke om kjøledisk og Rema, men fiskeburgere laget hjemme på kjøkkenet av fisk så fers at den knapt har sluttet å sprelle før den blir til burger.

Jeg får og nesten vann i munn av pastaretten til Vibbedille. I mitt stille sinn tenker jeg at det finnes andre raske løsninger enn den evinnelige frossen-pizzaen.

Denne uka er travel. Nesten som om det gamle livet mitt er tilbake. Det er et par slike travle uker nå, så blir det roligere.
Jeg var sliten i går. Men det går bra.  Jeg har lagt inn i planen når jeg skal slappe av, og gitt meg selv “leggetid” på kveldene. Det gjelder å huske å prioritere restitusjon. Derfor skal jeg i kveld kose meg sammen med Gamle Gubben Grå og guttene. Morgedagens kommunestyremøte er ferdig forberedt. Treger bare en liten gjennomlesing i morgen formiddag. Full kontroll.

Tom helt der oppe på bloggtoppen markerer at facebooksiden hans  er 5 år. Gratulerer.
Jeg synes dog det at Gamle Gubben Grå er 60 år i dag er langt mer å feire.

14 kommentarer
    1. Gratulerer med dagen til gubben din. Helt klart må dere feire med god middag og gode samtaler. Stor feiring tar man senere.
      Får spørre sønnen min om de har frossen hyse på jobb. Vil lage fiskekaker. Kjøper ikke fiskekaker som er minst fisk i og masse annet ufyselig i man blir dårlig av. Ha en fin dag på jobb.

    2. Mulig jeg er på ville veier nå. Men er det egentlig noe å feire at vi enkelt og greit bare har blitt eldre/gammal? Gratulerer og velkommen til alderdommen 😉 Barnebursdager derimot er artige greie. Har du bikket 90 er det absolutt noe å feire hvert eneste år opp til 100 og vel så det. bare det å og fortsatt ,leve er en bragd.

      PÅ den andre side er jo det super anledning til å samle familien og vennegjengen til en markering i anledning dagen,

      1. Jeg synes det at man blir ett år eldre er noe å feire. Eller de store feiringene er vel forbeholdt når man runder et nytt tiår.
        Alternativet til ikke å bli eldre er jo heller ikke så lystelig.
        Jeg tenker at hver alder har noe positivt med seg, så lenge helsa og det kognitive er på plass.

    3. Gratulerer med dagen til Gamle Gubben Grå! Hver bursdag er verdt å feire! For hver dag teller.

      1. Takk!
        Vi tar vel de store feiringene hver gang man runder et nytt tiår. Men vi markerer fødselsdager. Alternativet til å bli et år eldre er ikke noe å trakte etter.

    4. Gratulerer så mye til jubilanten!🍰💃
      Det ble nok deilig med litt servering på ham i ettermiddag.🤗
      Du har hektiske dager, men jeg kan tenke meg at du trives med at det er en del å gjøre, så lenge det ikke blir for mye.
      Her er det ikke så mye annet enn stemor som tåler å stå ute, mellom snøbyger og sol om hverandre.🌸😅

      1. Takk! Vi koste oss masse.
        Det er helt ok med litt mye på programmet. Jeg vet at det er denne uka og den neste som er litt travle, og så er det noen roligere uker. Jeg må bare prioritere litt restitusjon mellom slagene.
        Stemor er det eneste jeg har tort å plante ut ennå. Det snødde jo på mandag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg