I dag har vi vært utrolig flinke

“Selvskryt skal du høre på, for det kommer fra hjertet” har jeg hørt.  Og i kveld vil jeg komme med litt selvskryt.  For i dag har Gamle Gubben  Grå og jeg vært så utrolig flinke og fått gjort så mye.  Ikke har vi krangla heller!  Gamle Gubben Grå støvsugde hele første etasje og tok seg av tårnet med oppvask. Han har og hatt ansvaret for all hundelufting og sikkert gjort masse småting jeg ikke helt har registrert.  I tillegg har han fått kuttet ned en diger barbusk som hadde sett sine bedre dager og rensket godt opp i det vintergrønne bedet som hadde grodd til et uoverkommelig villnis. Da dukket det opp både hagegnomer og glasskuler vi ikke har sett på mange år.  En jobb jeg har mast om i halvannet år. Det ble så fint!  Nå skal vi plante og fikse litt der.

Jeg har malt resten av leveggen, og første strøket på  nattbordene jeg fikk her for et par uker siden,   Litt forefallende husarbeid og laget middag. Utrolig mye har vi fått unna på noen aktive timer.  Det er så utrolig godt å føle at en har gjort litt, utført en god dags arbeid. Være god-sliten.

I kveld har vi sittet ute på terrassen, drukket vin og øl, småpratet og kost oss med lørdagsavisene.   En flott kveld.

 

 

2 kommentarer
    1. Jøss, imponerende. Faktisk!
      Jeg har prøvd å renske opp gress/ugress oppi belegningssteinene..drittjobb. Brukte spaden for å få løs digre gresstuster med sterke røtter ( jada, jeg skulle tatt det for minst to år siden). Det var tungt i varmen og med vond rygg. Men snart ferdig. Det var det eneste jeg orket utendørs. Ok, dagen før klippet jeg plenen og spadde opp en dau solbærbusk ( skulle også vært gjort for to år siden). Tenker jeg henter en liten gyvel i skauen og planter der istedet. For gyvelen stortrives i den magre jorden her.
      Pytt, det går da fremover her også, selv om det går sakte. Nå strikker jeg litt før zzzzzz.

    2. Den sypressen eller hva det var skulle vært tatt for to år siden…
      Det er minst ett år, kanskje to siden vi begynte på prosjekt levegg.
      så det går ikke fort her heller….
      Sånn gras i belegningssteinen høres skikkelig kjedelig arbeid ut. Hadde helt sikkert blitt utsatt både to og tre somre her og….

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg