I denne søte julestri 23

Det er bekmørkt ute. Klokka er halv seks. Jeg har alt vært oppe i over en halv time. Fikk ikke sove. Skal en få noe ut av dagen er det jo lurt å stå opp tidlig, ikke sant?
Starter dagen med tekopp og tastatur. Fremdeles er jeg rolig og har tro på at jeg skal være ferdig med det meste Grevinna og Hovmesteren kommer på skjermen.  Om det blir helt uten å sprute ild er jeg mer usikker på, men jeg skal gjøre mitt beste til at det kun kommer litt damp og røyk, og ikke for mye svovel.

Det som stresser meg mest akkurat nå er juletre.
Yngste Sønn og noen nevøer pleier å finne juletre til hele slekta sammen, men nå var de andre ute og fant juletre i går mens han var på jobb. Han har fri i dag, og hadde regnet med at det var i dag man fant juletre. Om han da drar og finner juletre alene, eller vi går for plast eller kjøpetre i år er jeg usikker på.
Vi har et plasttre på loftet som egentlig er Datteren sitt.  Spørsmålet er vel om jeg er klar for å gå for plast.

Vi fikk gjort mye i går.
Jeg startet dagen med å pakke inn de siste julegavene som skal ut av huset. Ha de klare i en pose pr. husstand de skal til slik at de var klare hvis noen skulle komme for å levere gaver. Er liksom litt kleint hvis de må stå og vente mens jeg roter i klesskapet etter gavene, pakke den inn og skrive på pakkelapp. Sånn blir det fort stress av.
Den eneste jeg ikke har gave til nå som kan finne på å komme med gave er X-kollegaen, sa jeg til Gamle Gubben Grå.
Det tok ikke en time en gang før hun sto på døra med gave.
Vel, hun er ei sånn som forstår at en kan ligge litt bak skjemaet.  Koselig å se henne var det samme hva.

Juletrepynten kom ned fra loftet. Det ble vasket og ryddet. Man må jo rydde vekk litt skal en få plass til julepynten. Det ble måkt snø og det snødde mer, men ikke så veldig mye. Tror det holder å koste over trammen.

OK det var litt svart røyk rundt Kjerringa da Gamle Gubben Grå valgte å dra av sted for å kjøpe pepper til ribba akkurat da Kjerringa hadde spurt pent om ikke han kunne ta snømåkingen. Dere vet at når det er snø som faller på snø som har falt, og alt skal måkes vekk så er det fin trening for ryggen. Men ryggtrening i form av snømåking er liksom ikke det helt rette for Kjerringa.
Vel, etter å ha surmult litt inne, tok Kjerringa på seg og begynte snømåkinga. Når Gamle Gubben Grå stikker av er det ikke godt å vite når han dukker opp igjen.
Bedre å måke vekk snøen selv, så det slipper å bli et irritasjonsmoment.

Gamle Gubben Grå kom raskt tilbake til å være han, og var ikke sen om å overta resten av snømåkinga. Tilløpet til ildspruting ble slukket før det utartet.

Nå har klokka passert 6.
Jeg skal fylle opp tekoppen, lage meg litt frokost og lese litt nettaviser og blogger, Og så, så skal jeg starte med dagens liste. Jeg har troa på at jeg skal komme i mål som planlagt.

 

14 kommentarer
    1. God morgen 🙂 Har vært oppe ei stund jeg også, og sitter i halvmørket og koser meg. Dagens første kaffekopp er unnagjort.

      Jeg er av de som pynter tidlig, starter første søndag i advent, og er forlengst ferdig. Kjøpte siste julegaven på mandag, og ikke har jeg bakt så mange sorter, i og med at det spises lite tørre kaker her. Kransekake og Brune pinner er favoritter, så da gjelder det å ha nok av det😉og sjokolade og marsipan er ypperlig til kaffen🙂 Det gjelder å ikke legge lista for høyt. Men vi har lite familie, og er nå eldste generasjon. På julaften blir vi bare 3,og det er helt greit🙂
      Idag er det ikke så mye vi må gjøre, legge i vann pinnekjøttet, og besøke eldste sønn og barnebarnet på 7. Så her blir det straks mer kaffe, og litt strikking på en sokk😉 virkelig godt å ha god tid
      Riktig god jul til deg og dine 🎄🧑🏻‍🎄

    2. Det er viktig å lage seg så små mål at de KAN nåes. Jeg har bare hatt som mål å få kjøpt julegaver. DET har jeg klart. Jeg har som mål å slappe av mye. Og IKKE vaske eller styre her hvis jeg ikke har MEGA-overskudd. Og det har jeg jo ikke hatt akkurat. Så ingen dårlig samvittighet eller røyk fra neseborene her..

      1. Det et bra!
        Jeg er rolig nå, har vært litt damp på morgenen. Nå kaffe-latte! Har fremdeles tro på at jeg rekker det jeg skal i løpet av dagen.
        Fikk gjort mye før 10 i dag. Og ja, hatt en effektiv handlerunde drn disse drøye timen.

    3. jeg har tilbragt formiddagen på kontoret, men nå skal de siste innkjøpene i hus. huskelappen er liten men viktig.
      ellers er vi helt ferdig. hurra.

    4. Ja det blir alltid litt å gjøre dagen før dagen. Her er juletreet akkurat ferdig pyntet. Og i morgen legger vi gavene under. Nå ser jeg frem til kvelden før kvelden på TV 🙂 Ha en fin kveld!

    5. Høres ut til at det er gode sjanser for at du blir ferdig i løpet av kvelden.🤩🤗
      Særlig hvis juletreet dukker opp til rett tid.😅
      Vi har heldigvis plast, så akkurat det trenger jeg ikke å tenke på.
      Kos deg med de siste forberedelsene.🎄🤩🎁

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg