Innestengt på korona-stengt sykehus

I går var jeg opptatt med lønnsforhandlinger, tall og argumenter.  Da jeg kom hjem flata jeg ut på sofaen, tok litt smertestillende, og sovnet.  Slik blir det selvsagt ikke noe klatring på bloggtopplista av.  Boka om Kokkejævel som jeg fikk til bursdagen min ligger fremdeles i stabelen med uleste bøker på hjørnebordet i stua. Eldste Sønn, som var han som ga meg boka, påpekte det da han var hjemme på onsdag.  Så i går da jeg krøp sammen på sofaen etter en lang dag hentet jeg boka ut av stabelen.  Har jo litt dårlig samvittighet for ikke å ha lest den siden eldste Sønn ga meg den i gave.  Men jeg sovnet etter å ha lest noen få sider.

Kokkejævel ja, mens jeg raser nedover og nå er på en 26. plass, er han fremdeles på topp.  I går hadde han over 100 ganger så mange sidevisninger som meg.  Over 130.000 sidevisninger! Imponerende!

Noen ganger synes jeg han kanskje tar litt sterke virkemidler i bruk for å beholde den topp-plasseringa. Jeg mener, nå er han i karantene på et korona-stengt sykehus!  En ting er at han poserer rundt i pasienttøy selv om han ikke er pasient for å få klikk, men var det nødvendig å få stengt av hele sykehuset?  Det er jo langt mellom sykehusene der oppe i nord, og sikkert flere enn Kokkejævel som kunne ha bruk for Hammerfest sykehus sine tjenester.
Jeg vet at for eksempel da Dronning Sonja fødte, så var det enkelte besøksrestriksjoner på fødeavdelingen på Rikshospitalet.  Fotoforbud av babyene som lå på “barnestuen” for eksempel. Men de stengte ikke ned hele sykehuset av den grunn.  Men Kokkejævel sørger altså for at han og Kjærest har et helt sykehus for seg selv. når en ny verdensborger skal se dagens lys. Det er forskjell på folk…..

 

 

8 kommentarer
    1. Er det 130 000 som som venter i åndeløs spenning? Ikke helt sikker på hva sidevisninger betyr. Kan det være noen få som trykker flere hundre ganger i løpet av et døgn? Utfra kommentarer på bloggen er det mange som venter i åndeløs spenning, mange som står opp flere ganger i løpet av natten og trykker på karen for siste nytt.

      Er vel kanskje litt mer enn interessert i antropologi, læren om menneske. I denne sammenheng innrømmer jeg at det er fascinerende hvordan fremmede mennesker kan engasjere seg så til de de grader i et menneske de ikke kjenner. Hvilke mekanismer som slår inn. Ikke det at det er noe negativt å være oppriktig bekymret, ha empati. Men at mennesker ikke får sove, får nesten ikke puste, fordi noen fremmede venter barn? Mulig din psykologveninne kan si noe om dette.

      Innrømmer at kokken er jækla dyktig til å skape engasjement med sine clickbaits, har foreslått han om å søke jobb på deksken hos Se & Hør.

      Når du først er inne på de kongelige. Når Kongen eller Dronningen av Norge er innlagt på hospitalet, er det livlegen som kommer med en bulletin med jevne mellomrom. Her er det “Kongen” selv som holder oss oppdatert. 😉

      1. Det er nok ikke 130.000 unike brukere. Men man kan ikke sitte på for eksempel et sykehusrom og kjede seg og klikke inn og ut av en blogg for å oppnå flere sidevisninger.
        Men hvis en bruker ser på flere sider på samme blogg, for eksempel klikker seg inn på flere innlegg, (ikke bare scroller) teller det som flere sidevisninger.
        Så fanskaren som venter i åndeløs spenning er stor.

    2. Er det mulig å vise slik interesse for et barn som blir født…130 000 sidevisninger??? Jeg står ikke opp om natta og følger kokken så det er sagt!

    3. Til Job, det er ikke antall personer som har lest. Det er antall sidevisninger. Det vil se hvor mange ganger noen har klikket seg inn på sider. Det kan være eksempel x antall personer som klikker seg inn så og så mange ganger på ulike sider. Men han har nok ganske mange som følger med. Men altså ikke 130 000 🙂 Til Brit: Ha en fin -fin fredagskveld med eller uten Kokkejævel-lesing 🙂

    4. Jeg mener jeg leste ett eller annet sted i info-sidene til blogg.no at det kun er et par besøk fra samme IP -adresse pr. døgn som er tellende..(?) Jeg husker ikke nøyaktig antall, men jeg forsto det i allefall som at det var såpass strikte begrensninger i hht antall gjentatte klikk i døgnet som var tellende at jeg fremdeles ikke forsto forskjellen på sidevisninger og hva nå enn det var av en annen statistikk jeg var ute etter å finne ut av..
      Men at det ikke kan klikkes i vilden sky på en og samme blogg med et ditto antall sidevisninger, er jo en nødvendighet, da en ellers jo kunne klikket en selv/venn/familiemedlem, e.l herfra til evigheten..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg