Jeg har vunnet en pris!!!!!

Se her folkens!! Jeg har vunnet en pris!!!!  Politician of the Year i Gryxen Awards 2022.  Jeg blir helt oppriktig både stolt og glad.  Gryxen  Awards blir som vi alle vet utdelt av den berømte bloggeren Gry Henriksen. Jeg anbefaler alle å gå inn og lese hennes blogg og se hvem de andre prisvinnerne er.

Du må nesten  gå inn på innlegget her og lese juryens begrunnelse. Jeg kan ikke gjengi den her uten å rødme. Jeg er usikker på om det man trenger er en enda rødere kjerring.

Noen små kommentarer må jeg imidlertid komme med til juryens begrunnelse. Noe annet er vel heller ikke å forvente. Gry beskriver meg som sosialistenes krysning av Hilary Clinton og Angela Merkel, lett krydret med en dæsj mild og moderlig Erna Solberg på toppen.  Når ble Erna karakterisert som mild og moderlig? Vi snakker om Jern-Erna!  Tilnavnet fikk Erna i perioden 2001-2005 da hun var kommunalminister. Som statsråd fikk Solberg rykte som kompromissløs og ble kjent under tilnavnet «Jern-Erna». Tilnavnet skrev seg særlig fra innstramninger i innvandringspolitikken og kutt i overføringene til kommunene.

Og siden vi snakker om jern. Jeg er absolutt ingen “jernkvinne” slik Gry skriver. Det er titan som er det rådende metall i denne etter hvert så begredelige kjerringkroppen.

Kjenner meg heller ikke igjen i beskrivelsen hersketeknikker på steroider, men jeg vet andre har sagt at hersketeknikker ikke biter på meg. Det gjør de, men jeg er ikke så dum at jeg avslører hvilke knep man bør bruke hvis man vil bringe denne kjerringa til taushet.

Takk for prisen Gry! Jeg følte meg riktig beæret, og humret godt over noen av karakteristikkene.

 

10 kommentarer
    1. Så grenseløst hyggelig at disse her blir verdsatt på dette viset. – Sånt rører en beskjeden prisutdeler, det er sikkert og visst <3
      – Ellers må jeg jo bare spesifisere at Erna-referansen dreier seg om hvordan hun fremstår med den milde stemmen kombinert med måten hun legger frem ting, typ; 'Me som politikere har et felles ansvar der me må hugsa på at også dei svakaste skal overleva denne jula..' Det er nesten paradoksalt i forhold til det faktum at hun ville aldri vært der hun var om hun ikke egentlig var tøffere enn alt som er av mannlige politikere. *haha* 😉 😀

      1. Ja, hun fremstår sånn moderlig og har de flotte flosklene inne.
        “De svakeste av oss skal overleve denne jula..” Sannheten er at i hennes øyne er ikke “de svakeste av oss” verdt en tøddel i hennes øyne… Der er det de sterkestes rett som gjelder.
        Ta din bransje som eksempel. Hvor mange innen den bransjen gikk ikke dukken under pandemien? Mens de store gutta, som Stordalen og co høstet inn korona midler i millionklassen og kunne ta ut minst like stort utbytte som før.
        Men nok en gang, takk for prisen.

        1. Ahh.. Ikke snakk!! Jeg har jo gitt ut et par innlegg ang. mitt syn på koronapolitikken, så *hehe*
          – Og jeg var jo ikke akkurat positivt innstilt da innstramningen m.h.t å oppgi tipsen som innkomst heller, for å si det sånn!
          Men når vi er inne på det, så ville jeg faktisk klart foretrekke den forrige regjeringen fremfor det gjökeredet som råder i dag. For om jeg var aldri så uenig i mye som ble gjort av de blå, så er det tross alt langt verre med et styre som ikke gjör noe som helst, og i det hele tatt fremstår totalt uskikket for jobben å lede en nasjon..

          1. Jeg er enig med med deg i mye av kritikken mot sittende regjering. Den mangler handlekraft. Men er usikker på om Erna og hennes lag hadde valgt de rette tiltakene for å få oss gjennom utfordringene.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg