Jeg vil være en influenser….

Det hjalp med å henvise til min tidligere TV-kjendis-karriere.  For vips så var jeg bare 38.050 klikk fra å trone på bloggtoppen.  Og mens Sraad på toppen av lista fikk rundt 30.000 færre klikk i går enn dagen før (men troner fremdeles øverst) , fikk jeg 10 flere sidevisninger i går enn dagen før.  Vi ser en trend her. Hun går drastisk ned, reduksjon på rundt40 % mens jeg har en økning på rundt 15 % .  Dette  går strake veien.

Jeg er fremdeles 154 sidevisninger unna å havne på bloggtopplsta, altså å havne blant de 100 beste.  Det var en nedtur.  For selv om jeg haler inn på toppbloggerne, fjerner jeg meg enda lenger unna topplista enn det jeg gjorde med innlegget hvor jeg viste kløft.  Det betyr vel at konkurransen på blogglista er hardere enn noen gang.  Så her må skjerpings til.

Jeg depper litt over at det ser ut som om jeg fjerner meg mer og mer fra bloggtopplista, og selvsagt går det ut over Gamle Gubben Grå når jeg er i dårlig humør.
Tilslutt legger han fra seg avisen, myser til meg over brilleglassene og spør; “Hvorfor betyr det der med bloggtoppen så mye for deg?  Du bryr deg jo egentlig ikke om de folka der og deres overfladiske liv.”
Jeg ser oppgitt på han.  Har han virkelig så tungt for det?
“Jeg vil være en influenser,” sier jeg.  Mener selv at det burde være innlysende.  Nå er det Gamle Gubben Grå som klør seg i hodet og ser på meg som om det jeg sier overhode ikke har mening.  Han konsentrerer seg på ny om avisen.  “Trudde NK hadde fått overtalt deg til å ta vaksine” mumler han og blar videre i avisen.
Vaksine?  Har det rabla for fyren?  Hva har vaksine med blogging å gjøre?  Hjernen min arbeider på høygir et par minutter før jeg forstår sammenhengen – eller nærmere kortslutninga i Gamle Gubben Grås hjerne.
“Ikke influensa, din dust” jeg ser surt bort på Gubben.  “Jeg ønsker meg selvsagt ikke influensa.”  Selv om tanken om en ukes tid rett ut under pelspleddet på sofaen høres forlokkende ut for ei kjerring som nok er nærmere å møte veggen enn å nå bloggtoppen.  “Jeg snakker om å være en influenser – en påvirker.”  Jeg blir litt mer engasjert nå.  Gamle Gubben Grå som kjenner meg godt hører det på stemmen og legger klokelig bort avisen.  Når denne kjerringa blir engasjert og snakker på utpust og innpust om noe, ja da er det i grunn interessant å følge med (eller nærmest livsfarlig å ikke gjøre det.).
“Jeg ønsker å være med på å påvirke.  Få folk til å tenke.  Få folk til å se at den veien samfunnet utvikler seg i dag er fullstendig  feil. ” Jeg måtte trekke pusten litt der. “New Public Management,  det at alt i samfunnet måles i kroner og ører, det er jo helt feil.  Eldreomsorgen, sykehusene, skolene , barnehagene alt skal drives etter bedriftsøkonomiske prinsipper.   Men det er ikke alt som har verdi som kan verdsettes i kroner og ører.  Noen ting som helse og hverdagen til våre barn og våre eldre – ja oss alle er verdier som ikke kan måles i kroner og ører.”

For meg er det å blogge en måte å påvirke verden litt på.  Forhåpentligvis få utviklingen til å gå litt mer i den retningen som jeg mener er riktig.  Kort sagt å drive politisk arbeid
For meg er bloggtoppen et mål for å nå frem med et budskap som er langt viktigere enn å diskutere hvor vidt man skal fjerne tatoveringer, hva man har kjøpt på siste handlerunde eller hårekstensjon.
Det er derfor jeg ønsker meg opp på bloggtoppen, for å ha påvirkningsmakt. Er det ikke det det hele dreier seg om+

13 kommentarer
    1. Bloggtopplista, ja 😉 Noe å strebe etter. Langt fram. Jeg ble gjort oppmerksom på at jeg var blant de 100 her om dagen! Det var visstnok på onsdag og torsdag. Da hadde jeg 393 og 248 sidevisninger. Men nå er jeg under streka igjen. Synes det var godt gjort, jeg, for et fortsatt på gamle blogg.no med Blogsoft, og der er det ingen andre enn de som er igjen der som ser meg. Men så har jeg vært så lur å registrere meg på Bloglovin og er inne på noen sider på Facebook. Der kan de andre se meg, og deriblant du. Jeg har sendt søknad om å bli overflyttet til der du er, men ganske usikkert foreløpig. Vi får se…..Det fine er i hvert fall at jeg finner igjen dere og at dere kanskje finner meg. Ha en fin dag!

      1. Jeg så du var på lista i går… Har liksom blitt ei greie å følge litt med.
        Håper du får flytte over, for du skriver bra.

    2. Et herlig innlegg! Selv har jeg ikke hverken ønske eller tro på at jeg havner på bloggtopplista noen gang, men det har økt litt hos meg også. Sakte med sikkert.
      Gjenstår å se om jeg blir flyttet fra blogsoft etterhvert.
      Lykke til som influencer etterhvert! 🙂
      God lørdag!

    3. Skaff deg influensa, ta deg en tur blant folk og spre virus, så blir du veldig influenser 😀
      Jeg sitter og snufser og hoster for tiden, men det er nå kun en forkjølelse da. Utrolig hvor fort det smittet fra småunger til absolutt ALLE andre i julen.

    4. Ja, det er bedre å være en influenser enn å ha influensa, hehe. Jeg har større sjanse for å ha det siste… Jeg er innom https://blogg.no/ iblant, og akkurat nå er du i hvert fall på framsiden! Mulig det varierer gjennom dagen, men ta en titt litt ned på siden. Ønsker deg en fin lørdag! <3

    5. Jeg heier på deg, du kommer nok over streken 🙂 Jeg har plutselig entret blogglisten mange ganger siste måneden. Eller dvs, etter flyttingen. FØR lå jeg aldri der, pga jeg har ikke mange lesere. Men jeg har ofte hatt mange sidevisninger, så da er jeg litt mer heldig nå. For plutselig teller DET 🙂 Jeg har ikke statistikk lenger på bloggen min, men får jo NOE å strekke meg etter . Men slipper se hele døgnet hvor mye oppover det går eller IKKE går… 🙂 Mer avslappende egentlig 😀

    6. du er jo morsom og har mange fine innlegg, skjønner at du er over streken.
      Er ikke så opptatt av det, men undrer meg jo litt over hvem som får et 5 sifferet antall sidevisninger

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg