Kjerring 57 fikk Lego til jul!

Som mødre flest hadde jeg nesten bare kjedelige ting på ønskelista før jul. Dere vet, snille unger, fred på jorden og slike ting. Snille unger har jeg, hevdet de, og fred på jord mente de var et litt for ambisiøst ønske. Forresten mente de at det fikk jeg ta meg av selv. Det er jeg som er politikeren.

Jeg vet at i mange familier fungerer ønskelista mer som en bestillingsliste. Det man ønsker seg forventer man å få. Har aldri vært slik hos oss. Verken da jeg vokste opp eller mens jeg har vært forelder.  Det betyr ikke at ønsker ikke har blitt oppfylt, men at en ikke kan ta det som en selvfølge. Ønskeliste er mest ment som en hjelp hvis man er tom for ideer. Jeg blir minst like glad hvis folk har klart å tenke ut ting selv. Som når de gir meg en “Bibel” jeg kan gjemme vinen i..

I år sto Lego på ønskelista. Helt spesifikt blomsterbukett i Lego. Jeg så de på en blogg en stund før jul og falt pladask.

Eldste Sønn har alltid likt Lego, og når “Muttern” ønsket Lego til jul hørte jeg hans trillende latter. Tror han tenkte at nå har det turna for kjerringa.
Men under treet dukka det opp ei pakke med Lego. Den ønskede blomsterbuketten!!
Godt over 900 legobiter skal jeg nå forvandle til en blomsterbukett. Jeg som ikke har lekt med lego på godt over 45 år.

Jeg satte meg ned i går og kar kommet så vidt i gang. Men du så deilig!  Sitte der i sin egen boble og sette sammen små biter. Man må konsentrere seg, sitte i sin egen boble, kun konsentrert om fargerike plastklosser. Dette var gøy!

Ferdig resultat kommer det bilder av når jeg er ferdig. Jeg måtte slutte i går fordi det var middag og etterpå tid for brettspill.

12 kommentarer
    1. Så artig at de har begynt å lage slike sett! 🤩 Noe annet enn brannstasjoner og biler jeg har vært vant til å bygge sammen med junior. Jeg ser Frodith er godt i gang også, – kos deg med bygging! 🥰

    2. Enig med deg. Lego er gøy. Fikk et Lego Bonsai-tre i gave. Nå inspirerte du meg til å starte byggeprosjektet. Det eneste jeg er litt bekymret for er når jeg får besøk av noen ivrige barnehender. Om de ser forskjell på et sirlig utført kunstprosjekt med 878 små deler, og en hvilke som helst Legokonstruksjon som er ment til å plukkes fra hverandre 😉

    3. Lego er moro! Kanskje bør jeg ønske meg det også ved neste mulighet – ser jo at både du og Frodith er igang! Jeg gleder meg til lillegutt blir bitt av lego-basillen (håper han blir det)……….! 🙂

    4. Lego er langt forbi det å ‘kun’ produsere byggeklosser/sett for unger. Nå er det like mye en leketøysfabrikk for voksne, og det er langt flere enn du tror som har dette som hobby (en av de er ingen ringere enn David Beckham) 🙂

    5. Ikke sant det er gøy!!! Jeg så også hos Nina Sprell levende 🙂 Aldri visst at det fantes sånn for voksne før . Jeg skal garantert kjøpe mer lego!! Liker boble-livet. 😁

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg