Kjøkken og stue

Inspirert av en eller annen topblogger og hennes fantastiske hjem har jeg lovet dere noen bilder av kjøkkenet og stua i Drømmehuset.  Vel her ser dere oppvaskbenken slik den så ut da jeg sto opp i dag. Nå durer oppvaskmaskinen fornøyd i bakgrunnen.

På kjøkkenbenken er det fremdeles nisser, strikket av en kollega, og kakebokser med de siste restene av julebaksten. Og ja, kjøkkenbenken trengte en vask. Det er gjort nå, men i min ‘hjemme hos” reportasje passer liksom før-bildene best.

Nå har vi forflyttet oss til spisesonen og spisebordet, eller arbeidsbordet om du vil.

Tror jeg skal rydde litt oppe på skjenken også…

Ser ikke så verst ut i salongen. Bøkene er de vi leser i for tiden. Også de røde tøflene er jevnlig i bruk.

Fyr i peisen er det og, og nissene har lovet å dra i løpet av helgen.

Juletreet er liksom over sine glansdager.  Heldigvis hadde Gamle Gubben Grå vett på å ta affære når kulene begynte å hagle av juletreet i går (sammen med barnålene)  Håper ikke for mange ble knust før han reagerte. Noen av de var relativt skjøre.

Hadde han i tillegg lagt de ned i eskene sine, og ikke bare samlet de på anretningsbordet hadde jeg blitt kjempeglad! Hvis det er alle kulene som er igjen er jeg redd det har gått med en del…. Hm, vet ikke om jeg ønsker svaret på det spørsmålet.

Burde kanskje ikke snakke så høyt om rydding. På det runde bordet står fremdeles noe  av julegavene mine. Nissene i Tante-sofaen drar i løpet av helgen, har de lovet.

Vel  Nå har dere sett stua og kjøkkenet vårt her i Drømmehuset. Ikke så ryddig og stilrent som hos Stineskoli.

13 kommentarer

Siste innlegg