Litt lei i går.

I går var det stilt fra meg. Jeg rakk ikke gjøre ferdig blogginnlegget om toppbloggerne før jeg dro på jobb. Da jeg forsøkte å sette meg ned for å gjøre innlegget ferdig ut i kvellinga, fant jeg ikke blogg-gleden.  Eller en ting var at blogg-gleden var forduftet. Den blir ofte det når jeg nærmer meg de øverste plassene. Det er ikke der de interessante innleggene er. Men i går følte jeg rett og slett avsky. Så jeg fant på andre ting og bruke kreativiteten og skrivegleden min på, et par innlegg til morgendagens kommunestyremøte.

Innen politikken kan vi si hverandre i mot, påpeke feil eller mangler i argumentasjonen til de med annen oppfatning enn oss uten at det blir sett på som hets, eller harselering. Og ja, der er det lov å bruke ironi som virkemiddel for å få frem poenget sitt. Utrolig godt å sitte og skrive slike tekster om alt fra politikergodtgjøring til fritak for eiendomsskatt uten å veie hvert ord på gullvekt. livredd for å tråkke noen på tærne.

Jeg leser en del blogginnlegg. Ikke alt som blir skrevet på blogg.no. Ikke alle innleggene til de som ligger over meg på bloggtopplista heller. Bunny hadde fem innlegg i går, Tom tre.
Jeg har heller ikke tid. lyst og energi til å følge opp kommentarfeltene og  fb-sidene til de to herrene for å finne ut hvilke debatter de fører om meg – og hverandre. Jeg sitter heller ikke og undersøker hver enkelt kommentar for å se om en av de har trukket “liker” på en kommentar for mye eller for lite.
Sorry, men jeg har andre ting å fylle tiden min med.

Jeg er bra nok som jeg er skriver Monica.  Jeg synes det er en fin tittel på et innlegg. Og Monica har grunn til å være stolt av seg selv og alt hun har fått til.
Jeg er også bra nok som jeg er.  Jeg har ikke lyst til å klage eller fremstille meg som et offer, men det er klart det gjør inntrykk å lese gang på gang hvor grusom og forferdelig denne kjerringa er.
Det er utrolig hva anonyme mennesker med merkelige nikk kan lire av seg i kommentarfelt eller i private meldinger.

Vibbedille deler bilder av en knall rosa one-piece. Den likte jeg! Det hadde vært noe for kjerringa. Kanskje ikke for å dra på byen og drikke kaffe-latte i, men til husbruk her i Drømmehuset.

Vivian deler en morsom historie. Eller i det minste for oss som lesere. Om den var like morsom for mannen til Vivian er jeg mer usikker på. Min kommentar er at det er ikke bare, bare for store sterke karer å ta seg en tur på legevakta.

Tom skriver om de nye nordiske kostholdsrådene som ble offentliggjort i går.
Jeg skal innrømme at de rådene har irritert meg litt, eller ikke bare litt. Jeg er ei voksen kjerring. Jeg tar ansvar for eget liv og eget kosthold. Men det er som Tom skriver bare råd. Det er greit at de legges ut som en bevisstgjøring. Så er det opp til den enkelte hva en vil gjøre med det.
Jeg kommer nok ikke til å kutte drastisk ned på rødt kjøtt eller droppe vinglasset på fredagskvelden.
Et liv i askese er ikke noe for denne kjerringa.
Vi spiser mye grønnsaker og kjøttforbruket er drastisk redusert i løpet av de tretti årene vi har bodd sammen. Jeg tror at vi har et ganske godt og variert kosthold.

Den observante leser har fått med seg at jeg i dag bare har laget kommentarer til fire av de syv bloggene som ligger over meg på bloggtoppen i dag.
Tro meg, det holder. Jeg har tenkt på lenge at det blir litt dumt og daglig kommentere at Stina ikke har kommet med noe nytt innlegg, eller for meg intetsigende matinnlegg. Det holder sikkert at jeg reflekterer over de innleggene som faktisk fører til refleksjon. Det var disse fire i dag.

I dag har jeg fri. Det føles godt. Nå skal Gamle Gubben Grå og jeg straks sette i gang med et oppussingsprosjekt. Det kan bli alt annet enn en avslappende dag. Temperaturen går gjerne litt høyt i drømmehuset på slike dager. Kanskje ikke helt det jeg trenger i dag, men jeg har tatt blodtrykkstabletten min og håper på det beste

 

 

 

20 kommentarer
    1. Jeg tror fokuset mye heller burde vært på hvor prosessert kjøtte er fremfor å kalle alt rødt kjøtt. Reine råvarer er noe helt annet en en ferdig kjøpt hamburger, pølse osv. Er dritt lei det tullet staten holder på med, det gjelder å tenke selv. Koser meg også med rødt kjøtt og vin i ny og ne, med GOD samvittighet😁

    2. Ja, man kan bli lei av de fæle kommentarene.
      Det er greit å fokusere på de positive av ens liv en liten stund. Gamle gubben grå, de to hundene, hus og hjem og mat:)
      Ha en fin dag:)

    3. Oppussingsprosjekt?
      Det hørtes ut som et potensielt morsomt blogginnlegg!
      Anbefaler bilder før- underveis- OG etter! Eg elsker jo før og etter bilder 🙂
      Lag deg en god dag 🙂

      Vibbedille 🙂

    4. Mistet du bloggleden av noe vi andre ytret på blogg..? Interessant.. du teller ikke, men du teller likevel? 😊 Bra du holder telling!

      Forøvrig så postet Tom over 20 innlegg i går, du bare ser det ikke på oppdateringssiden.. han har en bok å gi ut, et mål, en drøm, han jobber med blogging for å oppnå dette. Hadde jeg hatt samme målet hadde jeg nok gjort det samme. Vi er her av forskjellige årsaker, så å bruke hele døgnet på å poste innlegg, dét gidder jeg ikke.

      Vil du innta førsteplassen tror jeg du greier det med å poste halvparten av hva Tom poster. Om dét er noen trøst 😜

        1. Vel, såvidt jeg har forstått det, som du har skrevet selv mange ganger, så er det det siste innlegget fra vedkommende du kommenterer. Det med myggpikk var jo ikke det siste. Hvis det er slik at du akkurat i går skulle vike fra konseptet ditt, så var der jo 5 innlegg å velge mellom. Det har du jo bemerket selv. Og han med fiskebollesuppa hadde jo over 20 innlegg du kunne velge mellom. Så hvis jeg får lov til å ANTA, så var det nok noe helt annet som tok fra deg gleden. Jeg personlig synes du burde reflektere over det, det er jo liksom ikke en god følelse at andres skriverier skal frata en bloggleden…

          1. At Kjerringtanker mister litt av gleden med å skrive nedsettende om andre hver gang noen påpeker at nedsnakking på repeat ikke er god stil, kan sammenlignes med mobberen som blir lei seg fordi rektor gir beskjed om at han ikke kan slå folk i ryggen hver dag selv det det alltid er noen som ler av det.

            1. Noen er skrudd sammen annerledes og skjønner ikke det. Hun sier hun vil at blogg skal være lystbetont, altså behagelig, fornøyelig, gledelig, inntakende, hyggelig osv.. og enda etter alle disse årene har det null betydning at hun gjør det ubehagelig, ufornøyelig og uhyggelig for andre, tross alle som har prøvd å forklare henne dette.

    5. Vil våge den påstand at du er en pragmatisk person. I følge Akademisk Ordbok er definisjonen: “Dersom man sier at en person er pragmatisk mener man at personen er klok, praktisk, løsningsorientert, positiv og fornuftig.
      En person med pragmatisk holdning legger vekt på praktiske konsekvenser av en handling eller et standpunkt. Dette står i motsetning til en prinsipiell holdning, der man i større grad legger vekt på egne prinsipper”.
      Er min påstand sånn ca riktig, er det noe du har nytte av i politikken, og ikke minst med oppussingsprosjektet i dag 😉

      1. Det er ikke første gangen jeg hører at jeg er en pragmatiker. Da en direktør i Helseforetaket jeg var tillitsvalgt i fikk høre at jeg var aktiv i Rødt var kommentaren. Du er alt for pragmatisk til å være I Rødt. Jeg måtte slå opp ordet for å finne ut om han roste eller fornærmet meg. 😉
        Men ja, jeg er pragmatiker. Det å finne gode løsninger for begge parter var jeg kjent for som tillitsvalgt. Jeg kan virkelig kjempe for saker som er viktige for meg, men jeg rir ikke prinsipper for å ri prinsipp.

    6. Man trenger jo ikke blogge hver dag.. Annet å gjøre i livet også.
      NOK å skrive om. Og man trenger ikke dvele med ting som man blir lei av.
      Kos deg med gjøremål i Drømmehuset.

        1. Kjenner jeg selv forstår hvorfor jeg ikke gidder og lese de topp 10 bloggerne her inne. Utenom hu mammapåhjul. der er det litt annerledes blogg. Jeg har fulgt noen som er/var på topp 10 listen. Kaller de langt fra TOPPBLOGGERE, til det har de alt for få lesere.

          Ble ekko på alle bloggene topp 9.

            1. Ja mammapåhjul ser virkelig livet fra en annen side. Og det er mangetankevekkere i hennes innlegg. Man skal aldri ta noe for gitt. Vel det fikk jeg vel selv erfare for 1 år siden.

              Man blir noe tankefull til tider.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg