Livet blir ikke alltid som planlagt…

Her sitter jeg på Mix i Hønengata og stirrer ut over en parkeringsplass, to bensinstasjoner og en vaskehall. Forran meg på bordet står en papptallerken med restene etter en løvbiff med bearnaise og noen godt stekte søtpotetfries. Jeg så ingen grunn til å ha maten med på bildet.

Det var ikke helt slik jeg hadde tenkt meg kvelden.

Forrige fredag kom det innkalling til sommeravslutning for fylkestingsgruppa i Rødt Viken. Den sommeravslutninga er i morgen, og siden Viken er et enormt fylke skal den avslutningen  selvsagt være i Moss.

Jeg kjører jo ikke bil selv for tiden på grunn av ankelbruddet, så jeg begynte umiddelbart etter at innkallingen hadde ramla ned i innboksen å fundere på hvordan jeg skulle få Gamle Gubben Grå til å kjøre meg til Moss.

Raskt kom jeg på ideen om at vi jo kunne ta en weekend i Moss! Dra ned på lørdag, ta inn på hotell og utforske Moss. Kanskje dra på Galleri F15 på Jeløya.

Jeg søkte på hotell i nærheten av Moss og falt pladask for Jeløy Radiostasjon Hotell. Der kunne vi sitte på terrassen på hotelket, spise blåskjell og se ut over fjorden mens sola gikk ned i vest. Ledig rom hadde de og!

Men så kom jeg til å tenke på sommeravslutninga til Rødt Ringerike i dag. Og da måtte jeg fundere litt til. Er ikke så greit når en vil ha med seg alt som skjer.

På styremøte på mandag fant jeg ut at sommeravslutningen kom til å slutte før 16. Det var noen som skulle ha gjester til kvelds. Da kunne vi jo dra rett til Moss etter sommeravslutningen og være fremme rundt klokka 18. God tid til å nyte både blåskjell og solnedgangen.

Men denne uka har vært litt travel. Styremøte på mandag, Strukturutvalg på tirsdag. Forbubdsstyrenøte på onsdag. Kommunestyremøte på torsdag og møte i Representantskapet på fredag. Jeg har liksom ikke hatt tid til å ordne med hotellovernatting.

Joda. Vi sjekket ledige hotell i Moss da Gamle Gubben Grå hadde hentet meg på sommeravslutningen. Det var ett hotell i Moss med ledige rom. Det hadde ikke heis. Vel, jeg går ikke trapper ennå. Det var og ledig på en gjestegård i nærheten av Moss, men etter hva jeg forsto lå rommene og restauranten på hver sin side av E6, og jeg har ikke lyst til å jogge over E6 med rullator. I tillegg var jeg sliten og varm og ankelen verket noe grasalt etter den Ufrivillige spaser-turen langs en øde landevei Så vi ble hjemme. Vi får heller dra til Moss i morgen.  Jeg tok en god hvil og lovet Gamle Gubben Grå at vi kunne dra ut å spise her I Hønefoss I kveld i stedet

Vel jeg hvilte kanskje litt lenge, for da vi kom til Tonys, en restaurant med grei mat til en grei pris sp var klokka kvart på åtte  og Tonys stenger åtte…

Vel, sa Gamle Gubben Grå,  da drar vi på Mix! Og slik ble det.

Drømme  om blåskjell I solnedgangen ble byttet ut med løvbiff med utsikt til en vaskehall….

6 kommentarer
    1. Ja sånn blir det av og til, kjenner til det😊
      Nå kan du og gamle gubben Grå glede dere og planlegge tur til Moss. Ser fram til å lese om turen😊.
      Ha en fin søndag.
      Elisabeth

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg