Livet er for kjipt….

Isabell Raad helt der oppe på bloggtoppen  deler bilde etter bilde fra ferien på Bali. Hvordan skal jeg matche det?  Ei halvsjuk gammal kjerring som driver og maser opp Yngste Sønn en onsdag før natta har gått over til dag. Det er mai måned,  men kuldegrader ute. Et tykt lag med is dekker bilvinduer ute på gårdsplassen.  Lars Kilevold gamle slager toner ut av radioen, og ja jeg føler der og da at livet er for kjipt.

Bloggtoppen og Bali er fjernt og uoppnåelig.

Men så starter dagen. Kjører gjennom norske bygder. Grønne lier, blå fjord og en lyseblå himmel uten ei sky. Sauer og lam som gresser på grønne åkre,  hvite kirker omkranset av hvite bjørkestammene med nyutsprunget løv. Hvem trenger Bali? Norge i mai – lite som kan måle seg med det.

Når jeg så surfer gjennom hele Rosenkranzgata på grønt, og ankommet jobben i god tid, ja da føles ikke livet så kjipt likevel.

I morgen begynner Rødt sitt Landsmøte. Livet er BRA!!!

 

3 kommentarer
    1. Du har stor sett en morsom og godblogg. Men bare lurer på en ting : Er du litt “hekta” på Isabel Raad ?

      Ha en fin dag 🙂

    2. Jeg kommenterer den som hver morgen ligger helt øverst på bloggtopplista. Det har de seneste ukene ofte vært Isabell Raad. Før var det en lang periode med mye Sophie Elise.
      Om jeg er hekta på Isabell Raad? Nei. Leser ikke innleggene hennes når hun ikke troner øverst.

      1. Leser henne av og til selv selv. Noen ganger må jeg bare følge med – med mine egne “kjerringtanker”. Litt morsomt da. Ha et godt landsmøte 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg