Mer fra auksjonen

Mange av dere husker sikkert at Gamle Gubben Grå og jeg var på auksjon forrige lørdag. Tidligere har jeg vist dere både tønna  og de russiske skoene vi kjøpte. Men vi kjøpte mer. Vi kjøpte en lott med messingting.

Messing tenker du kanskje. Er ikke det noe som hørte hjemme på 80-tallet sammen med luta furumøbler? Mulig det. Men jeg liker messing. Er vel litt dom skjæra, liker alt for blinker.

Stua her I Drømmehuset er innredet i hvitt og gull. Eller hvitt og messing om du vil. Har i grunn svært lite gull.

I dag satte jeg meg ned med messingpuss og klut for virkelig å få skattene til å skinne. Samtidig fikk jeg sett over tingene. Det som har fått flekker som ikke går å pusse vekk går stort sett i søpla.  Hvis jeg ikke finner alternativ bruk til tingen.

Den bjella du ser på peishylla er en av skattene. Kjekk og ha hvis jeg skulle knekke noe mer. Da kan jeg ligge på sofaen med benet høyt og ringe med bjella når jeg vil at Gamle Gubben Grå skal komme og varte meg opp.

Ja så god var den ideen at jeg blankpolerte to bjeller! Så kan jeg jo ha de plassert strategisk rundt om kring!

Jeg pusset og en sånn vekesaks/lyseslukker. Også drn fikk plass på peishylla.

Det er masse messing igjen å pusse, men det får jeg ta en annen dag. Selvsagt viser jeg det med dere når det står der skinnende blankt på plassen sin. Så følg med, følg med!

 

8 kommentarer
    1. Messing er fint det. Jeg har hatt noe pakket ned lenge, som jeg nå har funnet frem igjen sånn helt forsiktig. Er det ikke retro vi kaller det når det har gått av moten og plutselig ser dagens lys igjen?

    2. Likte både bjella og vekesaksa jeg. Messing har jeg en del av i kjellerstua. Men må innrømme at jeg ikke er så ivrig på og pusse.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg