Når livet kunne vært bedre……

Isabell Raad troner fremdeles på toppen.  Hun strutter av livsglede og energi.  Innlegget hennes i går heter “Når livet ikke kunne vært bedre…”

Livet mitt kunne vært bedre enn det er nå.
Livet mitt kunne vært mye bedre enn det er nå.
En sliten kropp full av vondter.  Utfordringer og tøffe tider. Sorg over en Mamma som ikke er her lengre.
Ja livet kunne vært mye bedre, mye, mye bedre.

Men livet kunne også vært verre.
Det finnes mange som har det verre enn meg. Jeg ønsker å fokusere på det som tross alt er bra.

Så la meg poste bilder av et vinterlandskap i sol i stedet for å skrive om ryggsmertene som gjør at flere timer hver dag tilbringes på sofaen.  La meg få glede meg over at jeg klarte å gå 3 km med hundene en strålende vinterdag, selv om det var alt jeg klarte den dagen.  Livet er tøft og vanskelig akkurat nå. Jeg er utrolig sliten av å ha vondt. Gled deg med meg når du ser at jeg til tross for alle vondtene prøver å delta litt i det livet jeg elsker.

 

 

3 kommentarer
    1. Jeg har hatt mye vondt og møtt mye motgang i livet. Hvis jeg graver meg ned i alt som ikke har gått min vei, blir alt svart. Mange ganger har det vært fristende å bare gi opp.
      Etter hvert ble min taktikk å fokusere på det som er bra. Prøve å gjøre det beste ut av situasjonen.. Sette pris på de små gleder i hverdagen. Ha litt galgenhumor når livet er på sitt verste.

    2. Jepp, livet kunne helt klart vært bedre, men det hjelper ikke å fokusere på hva som kunne ha vært. Mye bedre å leve i nuet, og gjøre det beste ut av det. Håper du får en fortsatt fin torsdag 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg