Nok en turvandrer, sukk….

Dixierose er dagens Bunnblogger, og hun har som så mange andre vært ute og gått tur (sukk).  Som de fleste som følger denne bloggen ikke kan ha unngått å fått med seg så knakk jeg ankelen i april og er avhengig av rullator for å forflytte meg.  I tillegg får jeg fort vondt i beinet når jeg går mye, så turgåing har det vært lite av de siste månedene. Jeg har vel bare vært på tre “turer” siden 19. april.  En tur til Stovnertårnet og to råneturer rundt boligfeltet med rullator.

Hvis Toril (altså Dixierose)  og mannen gikk fra Smistad sør for Granåsen-anlegget  og inn til Rønningen Gård er det en tur på tre kilometer hver vei leser jeg på ut.no. Jeg sukker en gang til.  Akkurat en passe tur for slike som meg – før rullatoren.  Jeg virkelig savner å gå tur! (Ja, jeg vet jeg sutrer ganske mye om det.)

Toril deler mange bilder fra turen med oss. Bilder av plante- og dyreliv.  Et veldig flott bilde av en Flaggspett. Ikke alltid like lett å få fine bilder av fugler, de har det med å fly før du få stilt inn kameraet er min erfaring. Eller at du forter deg så mye at bildet blir uskarpt. Men Toril har fått et fint bilde av fuglen på en gren. Bra jobba!

Jeg må virkelig tenke ut en liten tur jeg kan få gått med rullator snart. Elle kanskje staver… Jeg brukte staver da jeg var på bursdagsfeiring på ei hytte på lørdag. en liten tur i enkelt terreng.  Her må det tenkes ut noe lurt.

 

 

9 kommentarer
    1. En tur er tur, om den ikke er så lang. Lurt å starte i et små når man har skadet ankelen, og en hagevandring hadde vært fint, jfr. ditt forrige innlegg. 😉 Artig å ha litt forskjellige vekster man kan kose seg med i sommer og utover høsten.

    2. Staver avlaster godt og gjør underverker for balansen på tur. Jeg bruker det hele tiden. Anbefales. Men jeg måtte øve og tilvennes dem da jeg syns det var noe “bal” i starten. I fjor vår trente jeg opp et kne med korsbåndskade. Og utpå sommeren opptrening etter en mageoperasjon. Startet med en tur rundt huset, økte til to…så la jeg runden rundt låven(måtte ha pause ved vedstabelen), så det gjelder å begynne i det små👍Lykke til!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg