Oppdateringer på huden…..

Verden er i ferd med å normalisere seg.  Sophie Elise er tilbake på bloggtoppen.  Isabell Raad er på andre plass.  Kokkejævel raser nedover på lista… Men jeg, jeg er på en 45. plass.888 sidevisninger.  For meg har de to siste ukene vært utelukkende positive.  Har vel bare vært under plass 50 en dag.

Sophie Elise har kjøpt seg leilighet i Tromsø. Nå eier hun en leilighet i Tromsø og et hus i Oslo.  Planen er å bo sånn ca. halvparten av tiden i hver av byene.  Da jeg var 24 hadde jeg akkurat flyttet fra leid studenthybel i Oslo til leid sykehusleilighet i Hønefoss.  De er flinke disse unge bloggerne.  Jeg har ikke klart å tjene mer enn et dørskilt og en halvliter cola på bloggen.

Men i dag skal det handle om hud!
Dere skal nemlig få en oppdatering på hvordan det står til med huden min! Jeg regner med dere har lurt felt på hvordan det står til med huden min.
De siste ukene har jeg vel knapt brukt sminke, har vært dårlig med fotoshoots og TV-opptak.  Til tross for mine 53 år har jeg aldri hatt problemer med acne men jeg har noen arr etter et langt liv. Et arr på venstre legg etter klatring på møkka-kjærre i 5 års alderen. Måtte sy noen sting etter et litt hardt møte med en spiker.  Et arr langs hele brystkassa etter en åpen hjerte-operasjon i 84, to mindre arr i buk-huden etter dren fra samme operasjon, ett arr øverst på låret etter fjerning av en føflekk som ble betent og to arr ved kneet etter at jeg knuste litt beinvev da jeg gikk en tur i parken.
Mulig jeg har noen arr etter kviser jeg har klemt på også men de er jo så små at de verken synes eller telles.

Om huden min blir verre om jeg reiser mye, har mensen, eggløsning eller stresser har jeg aldri hatt tid til å legge merke til  (Nå er vel eggløsning og mensen ikke det store problemet lenger..) Huden min har de siste to månedene vært som vanlig – i balanse.  Bruker ikke mye tid på den.

Jeg har aldri, heller ikke i tenårene vært særlig plaget med kviser.  Jeg har selvsagt hatt kviser, ikke i noe stort omfang, men det har aldri plaget meg. Og jeg skulle vært virkelig plaget, virkelig plaget, hvis jeg skulle putte i meg legemidler som Isotretinoin. Jeg søkte opp pakningsvedlegget til legemiddelet, og ble skremt.  Er dette noe det er lurt å la ungdommer putte i seg bare for å unngå noen helt naturlige tette talgkjertler?  For folkens, kviser hører ungdomstiden til. Den stadige streben til dagens unge om å være perfekt hele tiden på alle områder, hud, hår, skole, venner, kort sagt hele livet er mye mer usunt enn noen tilstoppede talgkjertler.

Sophie Elise har brukt sterke medisiner i tre omganger, skiftet p-pillemerker, og kuttet ut meieriprodukter, hun synes det hjelper, men hun begynner å innse at hun aldri kommer til å få perfekt hud.   Jeg kommer nok heller aldri til å få perfekt hud.  Det har jeg forstått for lengst. Og vet du hva?  Du kommer garantert aldri til å få perfekt hud du heller.  Ingen har perfekt hud 24 timer i døgnet, 365 dager i året gjennom et helt liv.  Og det er helt greit.
Jo fortere du innser det og slutter å stirre selvsentrert i speilet og begynner å leve, jo bedre.

Sophie Elise vil heller ikke spise flere piller for å bli kvitt kvisene, Hun vil heller fokusere på å slutte med uvanen med  å ta seg så mye i ansiktet, pleie huden sin og spise sunt.  Høres fornuftig ut.
Hun går og jevnlig til hudpleier.og kjører på hjemme med diverse masker og produkter hun tror funker.

Jeg har aldri vært hos hudpleier, og jeg vet ikke hva Sophie Elise mener med “regelmessig” Så jeg googler.  Det virker som å få tatt en dyprens av huden hos hudpleier sånn ca hver 6.uke er et anbefalt nivå.  Det koster litt uavhengig av sted rundt 1.200 kr.

Men å tro at det å drive på å smøre på med diverse masker og produkter for å fjerne kviser stiller jeg meg litt mer tvilende til. Jeg mener, hvis produktet er tilstoppede talgkjertler er det da så lurt å gni de inn med fett og stenge de ytterligere med tykke lag med masker?

 Usminket ansikt.  jeg fant ikke noe nærbilde av et usminket kjerringfjes.  Gamle Gubben Grå sitter fremdeles med den første kaffekoppen, så det er litt tidlig å mase på han om fototoppdrag.  Så derfor publiserer jeg heller et bilde av ansiktet tilCharlie Chihuahua. Garantert usminket.

 

 

 

 

7 kommentarer
    1. Dette har jeg ventet på siden i går. Kokken daler. Det er greit. Folk blir blir lei mat….kviser er alltid et problem. Det er ikke gøy med kviser. Hadde litt tidlig i 20-årene jeg å. Man mister litt selvtillit, for man ser bare store byller i trynet. Men gikk over. Men det var ikke moro den gangen for 100 år siden heller. Akkurat det forstår jeg..
      Og fantastisk innlegg fra deg <3

    2. Jeg tror på Sophie Elise når hun sier at hun får dårlig hud av å ta seg i ansiktet. Tenk å bo i en by og ta seg i ansiktet! Fysjom! Og så tror jeg hun spiser mye mer godteri enn hun innrømmer. Det gjør alle disse sylslanke, unge bloggerne.
      Problemet mitt med hud er at det blir så mye av den, og så holder den seg ikke oppe! Jeg drukner snart i hud. Og den er veldig tykk også…

    3. Fantastisk innlegg fra deg. Du fortjener virkelig den plasseringa på denne hersens lista, som jeg har ramla ut av for lenge, lenge siden. 😀 Hud ja, har masse hud jeg. Som hun over her sier, det blir stadig mer og mer av den! 😀 God lørdag.

    4. Dette har jeg tenkt litt på i det siste, dette med hud. Jeg har aldri brukt masse remedier til ansiktet, eller resten av kroppen for den saks skyld. Og jeg syntes min hud alltid har vært fin egentlig. Sammenlignet med flere av mine venner som har samme hud regimet som SE så ser jeg tydelig forskjell og jeg har tar meg selv i å tenke mer enn en gang hvor eldre de ser ut enn meg. Jeg tror og mener at jo mer du dekker huden med dritt, jo mer dritt blir huden fylt av.

      1. Mamma sa alltid at vi skulle se på de damene i bygda vi mente var mest forfengelige, som vi antok at hadde brukt mest sminke og kremer De var ofte og de med flest rynker og dårligst hud. De ble fort gamle. Jeg har alltid tenkt som deg, at alt det de smører i trynet umulig kan være sunt på sikt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg