På jobb igjen

Fem dager julefri er over.  I dag er det jobb igjen.  Det er helt greit.  Man kan ikke sitte foran peisen å stappe i seg kransekakebiter hele uka.

I går når det ble stille her i Drømmehuset og de som ikke bor her lenger hadde reist hjem krølla jeg meg sammen på sofaen i ett av de nye pledd-genserne mine og sovnet. I god, dyp søvn ble jeg liggende resten av kvelden. Våknet ikke til live før Gamle Gubben Grå begynte å slukke lys rundt meg. Da var klokka 23,og det var på tide å krype til køys.

Flere timer god søvn på sofaen umiddelbart før leggetid var ikke noe sjakktrekk.
Jeg ble liggende våken lenge før jeg sovnet igjen. Men det er greit.

Nå har klokka blitt 7. Snart på tide å gå ut og børste nysnø av bilen, stille hjernen inn på smitteregler og regler for isolasjon og karantene og begi meg på jobb.

 

12 kommentarer

Siste innlegg