Påskefred

Våren har endelig kommet, også hit til Drømmehuset. Jeg sitter ute i kurvgyngestolen på terrassen med et glass Solo og koser meg i sola.  Charlie Chihuahua nyter de varme solstrålene like mye som meg.  Ungene i nabolaget har fått frem syklene, og koser seg med sykler og småsko.

Folk sender snap fra påskefjellet,  og jeg vet jo at om få dager er det ingen bønn. Da blir også jeg fraktet vekk fra bar asfalt og sol på terrassen til hytta omgitt av snø og med utedoen langt ned i lia.  Det er noe naturstridig for meg dette med å reise etter, for å oppsøke den siste rest av vinter når den endelig har forsvunnet.

Jeg har satt frem påskepynten. Påskehøna mi har fått plassen i den ene kurvstolen på trammen. Påskekrusene har fått plass I hylla I kjøkkenskapet og kyllingene til Vibbedille henger i kjøkkenvinduet. Jeg var så heldig og vant de i en giveaway for et par år siden.

Det dukker opp flere bilder fra påskefjellet på snap. Ser ikke ut som det er så mye snø på noen av fjellene. De som sender bilder befinner seg på hvert sitt fjell. Det er sikkert ikke så mye snø på hytta vår heller, heller ikke ned mot utedoen  håper jeg.

 

 

14 kommentarer
    1. Deilig å kose seg i sola – med eller uten snø……
      Deilig med hytte, bare til å nyte – morgenvandringen til lia…
      Sikkert en flott soloppgang å se!

    2. Selv om våren er kommet hadde eg mer enn gjerne reiste på ei hytte i påskehelga, men da måtte den vært ferdig måken og hatt innedo. Om det er snø betyr lite, trives godt sittende i evn sovepose i solveggen å strikke 😀 Men så er det noe da med bypåske, herlig om man kan komme i gang ute 🙂

      Vibbedille 😀

        1. Det klør i mine fingre også, men det K A O S på terrassen! Me hadde jo ryddet/stablet alt for me skulle male….men så kom snøen….!! Nå håper eg det blir gjort i løpet av påsken 😀

    3. God påske til deg 😊 Ordet ‘småsko’ vekker tilbake gode minner om hvor lette bena plutselig var, blant smeltende is, skitten, sandete asfalt og hestehov. Har aldri noen gang reist bort til fjell og snø i påsken, men det var jo litt ‘misunnelse’ når noen i klassen stilte etter påskeferie nøttebrune 😅 Men i voksen alder, når jeg har hatt sjansen, har jeg aldri oppsøkt snø på den tiden av året. Drar heller litt lenger sør. Men hadde jeg hatt egen hytte, hadde jeg selvfølgelig dradd dit, uavhengig av klimatiske forhold. Dere får ‘holde ut’ dere med hytte 😃 Ingen misunnelse eller sleivspark -:hytte er kos 😊

      1. Jeg trives godt med hytte, egentlig. Men jeg gikk liksom glipp av våren I fjor, jeg vil nyte den i fulle drag i år. Og is og snø er liksom det siste jeg hardest på nå.

    4. Skikkelig vår og fint pynta til påske hos deg.🐥
      Vi drar aldri til fjells i påska. Langfredagsfjæra og barmark frister mer, selv om vi har nok av snø på bakken enda. Vi trenger ikke å dra til fjells for å finne den hos oss.😎🤪

    5. Hihi, der er vi like – jeg syns også det er naturstridig å oppsøke snøen nå som vi endelig er kvitt den…! Får håpe det er veeeeldig lite snø på hytta di! 🙂

    6. Plenty med snø hos meg. Den oppsøker jeg ikke, den er bare her. Kommer meg ikke til fjæra, vogna grilling. Pokkers armbrudd. Neste påske ja da er jeg på plass! 👍 God påske!

      1. God bedring. Og god påske. Jeg gikk glipp av hele våren i fjor. Gips og rullestol til en gang i juni. Rullatoren var min gode støtte halve sommeren. Jeg føler så med deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg