Påskefri…

 

I morges dro Yngste Sønn og Gamle Gubben Grå på hytta. De skulle sjekke at hytta faktisk sto. Vi har ikke vært der i hele vinter, og hytta er over 50 år gammel. Det har vært mye snø, og Gamle Gubben Grå har nok vært litt redd for at taket ikke skulle ha tålt presset. De skulle måke taket, måke rundt hytta og ikke minst inn til den.

Jeg, som ikke er så begeistra for snø, ble igjen her hvor det er bare veier, vår og innlagt både strøm og vann.

Nyte sola, freden og roen og bare kose meg. Deilig påskefri. Jeg skal i løpet av påsken regne litt og forberede lønnsforhandlingene, men påsken er ennå lang.. I dag skal jeg nyte alenetiden.

Fikk akkurat melding fra en fornøyd og letta Gubbe som kunne fortelle at hytta sto og at det var lite snø både på taket og rundt hytta så måkejobben ble en lett jobb. Høres bra ut, for når Gubben sier at en arbeidsoppgave han skal utføre er lett, ja da er den det.

Da får forhåpentligvis far og sønn et par fine dager på påskefjellet. De kommer hjem i morgen. Yngste Sønn har flere planer for påsken, og kan ikke tilbringe for lang tid på hytta.

Ny melding fra Gubben. Denne gangen med bildebevis. Det så ikke så værst ut.

1 kommentar
    1. Godt med litt alene tid også, og bra at hytta er like fin etter vinteren. Jeg prøver å få med meg Påskelabyrinten på P1 kl 10 og Påskenøttene på NRK1, – er tradisjon hvert år.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg