Pølsevev, Mallorca eller leie ut Drømmehuset?

Legger bare ut et innlegg for å holde bloggen i live. Slik føles det i det minste. 14. plass på bloggtopplista for andre dag på rad og godt under 1.000 sidevisninger er absolutt ikke noe jeg er fornøyd med. Kanskje jeg burde begynne å skrive om noe annet enn snø?

Klikker meg oppover bloggtopplista for å se om jeg kan få noen gode ideer fra toppbloggerne over meg på lista. Det var jo slik jeg fikk ideen til innlegget Housetour.  Vantro blir jeg bare sittende å måpe over overskriften Pølsesnadder del 2! Noen holder på med å lage en serie blogginnlegg om pølser?!?! Pølsesnadder del 2 er en oppfølger til et blogginnlegg som den o prominente toppbloggeren publiserte 15. februar.  Regner med at pølsesnadder del 3 kommer neste søndag og at vi rundt juletider har kommet til pølsesnadder del 45. I dag hjelper det ikke med linking til bloggen min. Jeg er ikke positivt innstilt til sånt pølsevev.

Neste blogger strikker kaniner i lange baner.

Blogglesere er ofte godhjertete og snille mennesker. Det leser man inne hos Nina. Hun støtter et hundehjelpsenter i Mexico, og uoppfordret har leserne hennes startet en vipps aksjon og fått inn flere tusen kroner til dette arbeidet. Flott, Nina og flott av alle snille givere.  Ønsker også du å bidra, gå inn på lenken og les.

Neste innlegg byr på mer pølsevev, eller ukesmeny om du vil.

Nina er i Mexico. Andre har bestilt ferie til Mallorca. Jeg får bli her på Ringerike med snøen min. Det kom påfyll I natt og. Økonomien  tilsier ingen store reiseplaner akkurat nå. Kan ikke akkurat starte vipps-aksjon Få kjerringa vekk fra snøen heller.  Det har I det minste sluttet å snø. Ser ut til å bli en fin dag. Vi har planer for ettermiddagen. Det skal være en markering på torget av at det er ett år siden Russland invaderte Ukraina. Dit har Gamle Gubben Grå og jeg tenkt oss.  I morgen kommer Svoger på besøk. Nei vi får kose oss her i Drømmehuset. Det er snart vår. Snøen forsvinner nok.

Doc og Dask har tatt solarium. Det høres digg ut. Ikke først og fremst for å bli brun. Jeg har jo selvbruningskremen til Sophie Elise i badeskapet. Men bare å ligge i ro å kjenne på varmen fra solrørene. Kanskje jeg skulle ta en tur innom Brun og blid en av de nærmeste dagene? Blir muligens ikke helt det samme som Mallorca, men nesten? (Jeg har aldri vært på Mallorca, så jeg vet ikke.)

Nok en strikkeoppskrift. Det er snart flere strikkeoppskrifter enn matoppskrifter på bloggtoppen. Tror egentlig jeg liker den utviklingen selv om jeg ikke strikker så mye.

Klikker meg videre oppover bloggtopplista. To innlegg om planter. Kanskje det blir en ny trend her inne? Har kanskje ikke så grønne fingre, men både Stemorsblomst og Montsera pleier jeg å lykkes bra med.

Blogg kan brukes til mer enn mat, strikkeoppskrifter og plantestell. Mamma på hjul er et godt eksempel på en slik blogg.  Hun skriver i sitt innlegg i går om forskning på ALS. Hvordan denne sykdommen føles nedprioritert sammenlignet med for eksempel kreft. Hun skriver og om at desperate mennesker på leting etter en kur fort kan bli offer for kyniske kvakksalvere. Et flott innlegg det er viktig å få med seg.

Hvis du har lyst til å bo hos Martine Halvs kan du nå gjøre det. For kun 4.000 kr. natta eller 28.000 kr uka kan du flytte rett inn i leiligheten hennes i Asker.  Dette gir selvsagt kjerringa griller i hodet. Hvis Martine kan ta 28.000 kroner uka for en leiligheten litt over 100 kvm  langt ute på landet, hva kan ikke jeg da få for å leie ut Drømmehuset? Det er jo godt over dobbelt så stort. Så kjære leser her er et enestående tilbud kun til deg. For den nette sum av 56.000 kroner kan du få leie deg inn i Drømmehuset for en uke. Da får du både Kjerringa og Gamle Gubben Grå med på kjøpet.

Da er det bare en blogger igjen å kommentere. Tom på toppen. Han er jo i en klasse for seg. Det innlegget som liksom skal toppe alt det andre pølsevevet vi andre kommer med. Det innlegget handler om…… Søtpotetsuppe! Tror ikke det trenger nærmere kommentar….

 

 

 

 

 

3 kommentarer
    1. Ja, hvorfor ikke leie ut huset med egen kokk tenker jeg…
      Så kan kjerringa dra vekk fra snøen…Mallorca har jeg vært mange ganger. Der hadde du kosa deg vettu..
      Koselige markeder og liv og røre i Gamlebyen.

    2. Hadde sikkert likt meg der jeg. Tror aldri jeg har vært et sted jeg ikke har funnet interessant. Ikke alle steder jeg føler behov for å oppleve flere ganger, men alle steder er spennende når en aldri har vært der før.
      Skulle noen være villige til å kæsje ut med 56.000 for ei uke mef Gamle Gubben Grå så hadde det nok blitt tur.

    3. Hvor var du når Oddvar Brå brakk staven? Er jo et velbrukt spørsmål. Leita litt på Blogg.no på denne dag 24.Februar. Savna en overskrift som f.eks. Hvor var du 24. Februar 2022?. Eneste som har nevnt denne dagen, i nærmest en bisetning blant alt “pølsevevet” var du. Jeg vet så inderlig godt hvor jeg var på denne skjebnedagen, ikke bare for Ukraina, men for hele verden.
      Flott at du stiler opp på arrangementet der du bor. Det er arrangementer fra Lindesnes til Nordkapp i dag. Oppfordrer alle til å møte opp der de de bor.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg