Prinsessa og Sjahman

 

Jeg liker ikke Ari Behn.  Har aldri likt han. Han er liksom ikke det jeg kaller et ordentlig mannfolk. Men det er helt greit. Alle kan ikke like gamle gubber i flanelskjorte og arbeidsbukse sånn som meg. Og det var prinsessa og ikke jeg som måtte slite med Ari så lenge det varte.

Nå har prinsessa i voksen alder møtt kjærligheten på nytt.
Heller ikke denne gangen er det en gråhåret gubbe med flanelskjorte og arbeidsbukse. Men en velbarbert og velkledd herre, pen i tøyet.
Og på ny er prinsessa hovedoppslag i alle medier.  Alle har tydeligvis en mening om Durek Verrett som han heter. Og om hvorvidt han bør være sammen med “vår” prinsesse.

Jeg har lest kommentarer som at Kongen bør ta seg en prat med Prinsessen og forby henne å være sammen med denne Durek. Prinsessa er ei dame på snart 50.
Vi ønsker vel ikke å være et slikt samfunn hvor kvinner må spørre faren sin om hvem de skal være sammen med?
Og hvem sier at en gubbe, eller konge på over 80, har bedre dømmekraft enn ei kjerring, prinsesse om du vil, på 47 eller der omkring?

Ok Durek er en sjarlatan, eller sjaman var det visst.
Han kan helbrede atomer og stoppe aldring og få folk, atomer og prinsesser til å bli spinnville, sånn på det åndelige plan.
Men det må da passe utmerket til ei som i årevis har vandra rundt og snakket med engler?

Durek Verrett har visstnok vært sammen med en mann tidligere har journalister klart å google seg frem til.
Jaha. Jeg er jammen glad jeg ikke dater ei prinsesse slik at verdenspressen må bruke tid på å google seg frem til alle gamlekjærestene mine.
Nei. Jeg har aldri vært sammen med en kvinne, Durek Verrett eller Ari Behn, men jammen rota jeg meg bort i mye rart på 80 tallet,….
Og du som leser dette her, har ikke du og et par minner om en heftig kveld på Discoworld du helst ikke vil a trykt opp på alle landets avisforsider?
Tenkte meg det ja….

Durek Verret har etter hva jeg har forstått vendt tilbake fra de døde. (Eller vært død)
Det synes jeg er litt creepy, jeg innrømmer gjerne det. At prinsessa liksom skal date et gjenferd….
Men siden hun jo vandrer rundt og prater med engler, er det sikkert helt ok for henne. Så hvorfor skal jeg bry meg?

Han er svart!
Jeg har lest kommentaren i de umodifiserte kommentarfeltene.  Du vet de kommentarfeltene hvor de trangsynte kjellerstuenissene regjerer. Ja, jeg har sågar lest en kommentar om at prinsessa ved dette forholdet forurenser og vanner ut vårt folks hellige kongelige blod.
OK. For det første er det blodet ganske så utvanna med dansk og britisk blod allerede.
For det andre så er prinsessa ei voksen dame med tre barn som begynner å nærme seg voksen alder.  Jeg tviler på at det vil dukke opp en liten sjaman-prins. Og skulle det dukke opp en liten sjaman-prins vil han stille ganske langt bak i køa når det gjaldt arverekka til tronen

Så til slutt hoved-hylekoret! Prinsessa bruker prinsessetittelen sin i kommersiell bruk.
Det er feilbruk av prinsessetittelen og bruke den i markedsføringen av showet, foredragsturneen eller hva det nå er riktig å kalle dette arrangementet sjamanen og prinsessa reiser rundt med.
Men er det egentlig villedende markedsføring? Showet heter “Prinsessen og Sjamanen” etter hva jeg har forstått. Og er det ikke akkurat det showet er? Et møte med en prinsesse og en sjaman?  Det eneste som kanskje mangler i tittelen er  “-og de som var dumme nok til å kjøpe billett”

Slapp av folkens.  Det skjer viktigere ting i verden enn at ei kongsdatter og en selvutnevnt sjaman reiser rundt på turne.  Det skjer viktigere ting i verden enn at ei fraskilt kjerring i slutten av førtiåra har fått seg et mannfolk.  (I den grad han sjarlatanen, jeg mener sjamanen kan kalles mann.  Han har jo ikke flanellsskjorte og arbeidsbukse…)
Gled dere med prinsessa. Hun ser lykkelig ut.  Det er vel det viktigste?

 

 

10 kommentarer
    1. Ikke noe verre å tro på engler og sjaman-mysterier , hekser og spåmenn enn å tro på Allah, Gud eller sånt. Overtro, alt sammen. Men mange mener ikke det samme som meg og har vel behov for sin tro. Jeg tror ikke en gang på Snåsamannen sine påståtte evner…
      Prinsesse Märtha Louise er forelsket og ser glad ut. Ingen vet om det vil vare, men det gjelder jo alle forelskelser og forhold. Hun må da få lov å gjøre sine egne erfaringer på godt og vondt som oss andre.
      Jeg er drittlei særlig Dagbladet som gnager dag ut og dag inn på denne saken. Men flere aviser henger seg på. Det er da virkelig minst en million andre og viktigere saker å skrive om! Jeg har sluttet å lese annet enn overskrifter når det kommer til det forelskede paret. Kommentar fra en datter: “Han er mye kjekkere enn Ari.” Så var hun ferdig med den saken.

    2. Jeg tror på Gud – og noen mener jeg er ei heks. Det er greit. Sjamanen er kjekk!, men litt for kjekk etter min smak Regner med du skjønner hva jeg mener. Martha Louise ser lykkelig ut, slik alle forelska mennesker gjerne gjør. Det gjør meg glad. Folk bryr seg med så mye

    3. Du får søren meg til å trekke på smilebåndet nesten hver dag! Du har en herlig snert når du skrive og dette var vel nesten som eg skulle ha skrevet det selv, bortsett fra gamle gubber i flanell 🙂

      Ha en flotters uke 🙂

      Vibbedille 🙂

    4. ja jeg måtte smile litt her også,er jo enige med deg,la disse to få fred,jeg konsentrerer meg om mine jeg og min gubbe har jeg levd sammen med siden jeg var 17,har ingen andre romanser å prefere til jeg hi hi

    5. Er så enig med deg! Man skulle tro at verden hadde kommet så langt idag at folk fikk bestemme kjæreste selv! Det at hun er prinsesse forandrer jo ikke på det, – hun er jo liksom menneske for det. Jeg tror det finnes mer mellom himmel og jord enn vi aner, selv om mine “evner” kke strekker seg lenger enn til å finne vann med ønskekvist.

      1. Kan du finne vann med ønskekvist? Så gøy! Det skal jeg huske på hvis jeg skulle trenge det.
        Jeg tror og at det er mer mellom himmel og jord enn mange aner.

    6. Det er MYE meninger om dette, enten man er FOR eller I MOT 😀 Helt klart klarer hun å få oppmerksomhet i alle fall, selv om hun ikke “vil”. Vil du ikke ha NOE oppmerksomhet så blir man prinsesse Astrid.. Hvis man derimot vil ha sitt eget liv, vil gjøre som man vil, blir man prinsesse Ragnhild ELLER Martha Louise. Jeg tror det er for mye forventet at folk i Norge ikke skulle lee på øyenlokkene av at hun både prater med engler OG dater en sjaman, samtidig som hun er en del av kongehuset. Jeg oppfatter det som at mange mener hun kan “få lov” å bli glad i hvem hun vil, men om hun vil tjene penger på egenhånd på dette fordrag-greiene, så kan hun ikke gjøre det som “prinsessen”. Hva med “Martha og sjamanen”, for det er vel en “vanlig” dame hun gjerne vil være, uten mediefokus? 😀 MÅTTE bare sette det litt på spissen…. 😉 Jeg er forøvrig enig i at flanells-skjorter er tingen 😀

    7. Herlig innlegg selv om jeg ikke tenker som du…, men jeg måtte flire litt for du skriver så saftig bra..:)
      Synes ikke det er rart at halve Norge følger med, selv for de som ikke bryr seg hverken om kongehus eller sjamaner…,
      Jeg fryder meg med det de gjør i det jeg er åpen både for engler og sjamaner og det meste innenfor åndelig aktivitet…, det setter søkelyset på at det er så mye vi mennesker ikke forstår…, men kanskje bare må godta finnes…
      Kan gjerne si det så enkelt som at det finnes så mye mellom himmel og jord.
      Personlig er jeg glad for og synes det var riktig å ikke slippe de inn i kirkene våre, for det er ikke der de har noe å gjøre…, og jeg synes heller ikke hun skal bruke prinsessetittelen med arrangementene sine…
      Ellers håper jeg hun fortsetter å dyrke kjærligheten, og jeg må innrømme at jeg liker både Ari og sjamanen…:)

    8. Så sabla godt skrevet. Traff spiker’n på hue her. 😉 Elsker humoren din!!!
      Gleder meg til videre lesning her altså. Stå på! 😀

      Kristin.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg