Roomtour inne i mine kjøkkenskap…..

 

 

 

I dag har dere ventet lenge på mitt forsøk på å nå toppen av bloggtoppen ved å lære av de som er på topp.  Grunnen til det er at jeg har ødelagt mobilen min. Det kan dere lese om En kongelig tur…   Og uten mobil, lite med bilder, og uten bilder, lite med tour  de kjøkkenskap.  Jeg vekker ikke Gamle Gubben Grå og ber han ta bilder av innholdet i kjøkkenskapene før både kaffe og røyk.  Jeg tenkte vi skulle ha det litt hyggelig denne siste helga i sommerferien.

Jeg er litt usikker på om jeg synes at det å vise dere kjøkkenskapene våre er skikkelig kult, slik Anna Rasmussen gjør.  Men roomtouren på soverommet vårt som du kan lese her bragte meg fra 30 til 29. plass.  Er det lov å håpe på at en tur gjennom kjøkkenskapene mine skal bringe meg opp på 28. plass?

Om det er “mitt” , Gamle Gubben Grå sitt eller “vårt” system som rår i kjøkkenets skap og skuffer er jeg usikker på.  Husker ikke hvem som pakket ut kjøkkentingene da vi flyttet inn i Drømmehuset for 13 år siden.  Og så har vi vel endret litt på systemet etter som vi har bodd oss til.  Så jeg tror de fleste som bor her i huset er sånn rimelig fornøyd med systemet.

Ingen her i huset “sulter ved brødboksen”. Jeg tror ikke det skyldes systemet i kjøkkenskapene, men at alle her i huset har vett nok til å finne seg mat hvis de er sultne.  Slik har det alltid vært i vår familie.

Som dere ser har jeg i likhet med Anna Rasmussen ikke lagt ut bilder av alle skap og skuffer.  Jeg kan og hevde at det bare er de skap og skuffene som har spesielle løsninger, men sannheten er vel at de det er rot i systemet vil ikke bli vist frem (Har ikke tenkt å bruke hele lørdagen på å rydde kjøkkenskap.)

Jeg vi og presisere at vi verken har valgt kjøkkeninnredning  eller innredningen i skapene selv.  Kjøkkeninnredningen er fra huset var nytt i 1986.  Da vi kjøpte det i 2007sto det i prospektet at kjøkkenet, slitt furuinnredning fra Norema, var modent for oppgradering. Det var og planen, men så fant vi store fuktskader på badet, og måtte pusse opp det for 100.000, så da ble det liksom ikke råd til nytt kjøkken. Lever fremdeles i håpet om at jeg en gang i mitt liv kan få en helt ny kjøkkeninnredning.

Hvis dere ønsker å sammenligne bildene mine med bildene til Anna Rasmussen, husk da at hun tik bildene med en gang hun hadde satt tingene inn i skapene, mens jeg tar bildene 13 år etter at vi flyttet inn. Som dere vl se, har vi fult opp med mat.  Jeg bor jo sammen med en kokk!    Og nok en gang, dette er ikke vårt drømmekjøkken, men det som var i huset da vi flyttet inn.

Verken kjøleskap eller fryser har elektronisk lukking og åpning, men både fryser og kjøleskap klarer alle i huset å åpne.  Vil du lære et barn på tre å åpne fryseren? Legg en pakke iskrem i fryseren så lærer han seg det rimelig fort. (Snakker av erfaring).

Som dere ser av det første bildet har Anna Rasmussen og mitt kjøkken visse likhetstrekk.  Vi har svart kjøkkeninnredning.  Jeg droppa og be familien stille opp på bilde, De som satt samla rundt middagsbordet var uenig i ideen om å fotografere kjøkkenskap og legge ut på blogg. Jeg regner med at de ikke hadde vært mer positivt innstilt til det.

dav

På bilde 2 ser dere tørrmatskuffen vår.  Vi har to av de.  En for bakervarer og en for sånne tørrvarer som brukes til middagslaging. De som satt samla rundt middagsbordet var uenig i ideen om å fotografere kjøkkenskap og legge ut på blogg. Jeg regner med at de ikke hadde vært mer positivt innstilt til det.

dav

Dette er den andre tørrmatskuffen.

sdr

Kjøleskapet burde vært ryddet. Der er det vanligvis mye bedre system enn her.

Ikke heng dere opp i øl-lageret.  Det er øl både for far og sønn – og øl kan ligge en god stund før det blir drukket.  Hylla er garantert nesten like full søndag kveld.

dav

Krydderhylla er velfylt.  Og vi har mer krydder i vinduskarmen. Tror knapt det finnes det krydder vi ikke har.  Som jeg har nevnt et par ganger; jeg er gift med en kokk.

Dere får ikke se inne i oppvaskmaskinen vår. Den står og går. Og da blir det så mye krøll hvis jeg åpner døra. Men den er relativt lik de fleste andre oppvaskmaskiner. Har du sett en har du jo sett alle på et vis.

dav
dav

Bildene av skapene med tallermer og glass.  Hvis dere savner vinglassene står ikke de i kjøkkenskapene men i skjenken i spisestuen sammen med de fine middagstallerkenene.  Kjøkkenskapene er forbeholdt dekketøyet vi bruker til hverdag, og vin drikker ikke vi  hver dag.

dav

Kjeleskap.  Legg merke til de to gule grytene. Er de ikke fine?  Den ene er en ekte Le cruesant kjele, den andre en vervepremie i bokklubben.  Jeg elsker de gule kjelene mine!

dav

Skuffen med sleiver etc.

mde

Grytelokk. Hvis dere lurer på hvorfor skapdørene våre ikke er svarte på innsiden, gjett to ganger. Vihar malt de selv, flere strøk – og ikke bare en men to ganger.  Lakka de først i 2007 i en kirsebærlakk før vi tok en runde med svart bengalakk noen år senere….

sdr

Bestikkskuff,  Neida, alt matcher ikke. Du har helt rett.

Sånn, nå har du fått den bonusen at du har fått se kjøkkenskapene til kjerringa.  Nå kommer jeg vel til å seile oppover bloggtopplista?

 

4 kommentarer
    1. Herlig….Det er ganske så normale kjøkkenskap dette synes jeg 🙂 Mine ryddet jeg skikkelig til jul..Men men må nok ta en runde igjen..
      Bra levert….Mye deilig krydder og annet godt…her skal det lages mat..Og det er viktig på et kjøkken..Det som jeg forundrer meg over..Mange mennesker har digre kjøkken – men likevel så er det mye take-away og pizza…Et kjøkken er til å lage mat og bake og hygge seg…Ikke være en utstilling!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg