Roomtour – masterbedroom

Anna Rasmussen har gjenerobret førsteplassen på bloggtopplista og hun har av alle ting en “roomtour på master bedroom”, altså 17 bilder av soverommet til henne og mannen.  17 bilder av soverommet!!!.
Hånden på hjertet, folkens.  Hvor mange av dere har lyst til å gå inn på soverommet deres og ta 17 bilder av soverommet som dere så poster for alle deres lesere?

Anna er nok skrudd litt annerledes sammen enn det jeg er, for hun skriver at dette har hun gledet seg til lenge.  Altså å vise leserne hvordan soverommet hennes har blitt.
OK.  Da vi akkurat hadde flyttet inn i Drømmehuset, hadde malt det slik vi ønsket og fått på plass det deilige, myke vegg til vegg teppe jeg ønsket meg, ja da kunne sikkert jeg og ha delt bilder av soverommet mitt.  Nå, 13 år senere etter snart tre ukers ferie hvor husarbeid har blitt nedprioritert er det ikke like lystbetont.

For min del så synes jeg det er utrolig viktig å huske oss selv i en travel hverdag som foreldre og kjærester, og da var det viktig å få et soverom som vi kunne senke skuldrene helt, og rett og slett finne roen. 

Sitatet er fra Anna Rasmussen sin blogg.
Når jeg endelig finner senga i en travel hverdag som forelder, kjærest og et par tusen roller til har jeg liksom ikke problemer med å finne roen og senke skuldrene.  Jeg har pleid å sovne nesten før hodet treffer puta.

Anna har en glassvegg på sitt soverom.  Jeg er litt usikker på om hvordan det ser ut på andre siden av glassveggen.  Altså hvilket rom som er på andre siden av veggen.
Jeg er nesten helt sikker på at jeg ikke ønsker å ha en glassvegg mellom soverommet mitt og et rom hvor andre mennesker ferdes.  Det gjelder gjester, egne barn, eller barnas kjærester. …

En “roomtour” er bilder, ikke ord. Såpass skjønner denne kjerringa og.  Og det holder muligens ikke med det bildet jeg snek meg til å ta i sted mens Gamle Gubben Grå og Charlie Chihuahua lå og sov.. Men 17 bilder av soverommet….

Det første bilde til Anna er av henne stående i døråpningen i denne glassveggen.  Så her er et bilde av meg stående i døråpningen inn til vårt soverom.  OK en selfie.  Den gir muligens ikke det store inntrykket av soverommet.  Men jeg spør ikke om Gamle Gubben Grå vil ta bilde av meg på soverommet før han har fått i seg den første kaffekoppen. Jeg vil jo ikke gi Gubben noen fantasier om noen bilder som absolutt ikke egner seg på blogg.

Så har Anna et oversiktsbilde av soverom med glassvegg.  Dere fikk et oversiktsbilde øverst i innlegget.  Da kan jeg krysse av to av to bilder.

Bilder av sengeteppe og pynteputer dropper jeg.  Vi har ikke det, for det ville aldri bli brukt. Å dille med slikt har jeg ikke tid til i en travel hverdag. Da slipper jeg bilde 3 og 4..

Har heller ingen brett med stearinlys, duftpinner og blomstervase stående på senga.  Duftpinner er jeg i mot. Jeg vet ikke, men jeg vet ikke om noe mer idiotisk enn duftpinner.  Duftlys derimot.. Dropper derfor bilder a duftpinner.

Heller ingen reol med nips og et par bøker har jeg på soverommet.  Fint! Da slipper jeg å ta bilde av det.  Heller ingen sølvstrå i en diger vase midt i senga.  Mange av de 17 bildene til Anna er ganske like.  Har hun brukt de samme bildene flere ganger?

Jeg tar et bilde av nattbordet mitt.  Det får holde.  Bildet av Gamle Gubben Grå og meg er tatt på bryllupet vårt. Husker ikke av hvem. Forloveren min? Svigermor? Tante Astrid?

 

 

23 kommentarer
    1. Vi har ikke noe på soverommet omtrent. Kun seng og skap. Ikke sengeteppe, og ingenting på natt”hyllene” (annet enn litt rot kanskje). Kun 4 små bilder på veggen. Av sommerfugler. LITE inntrykk. Vi er sjelden på rommet for å vise det fram, så har droppet mest mulig inntrykk 😀

    2. Nytt og fint = kjekt å vise frem. Såpass skjønner jeg jo. Kanskje jeg viser frem soverommet mitt når jeg har fått det pusset opp? Da blir det i såfall før og etter bilder. Og det står på planen, oppussingen altså. Men sånn som det er nå, så er det for flaut 🙂 Ditt soverom er mye finere enn mitt. Mitt er gammelt og slitt. Og mest rot 🙂 Kanskje derfor jeg sover så dårlig 😉 Det skal nok uansett noe til å klare å få 17 bilder av herligheten. Men kanskje det nærmer seg når jeg tar med bilder av soverommet før oppussingen 😉
      Artig innlegg uansett. Anna er nok stolt. Og interiørfrelste er nok ivrige 🙂 Kjekt det 🙂
      Og jeg kjenner veldig godt igjen hos deg. Travle dager, null tid til stæsj 🙂

    3. Haha, fornøyelig innlegg!
      Og det beste er at du holder deg så stabilt høyt oppe på lista, – tydelig at det har strømmet mange nye, faste lesere til bloggen din.
      Gleder meg til du når toppen, for det tror jeg du gjør en dag.

    4. Ja jeg slipper heldigvis å ha roomtour av mitt soverom – som er så lite at det nesten er bare sengen som har plass – pluss skapet med klær 😀

      hehehe

      Herlig innlegg!

    5. Ahaaa for en deilig start på dagen, her inne altså 🙂 Du får meg veldig ofte til å smile og da eg så innlegget til Anna i går tenkte eg: “Anna havner garantert hos Kjerringa i morgen” – Fikk riktig hehe

      Dessuten ELSKER eg å se deg blant Topp40!! Det er bare å gønne på for til topps kommer du, bare vent 🙂
      Kos deg og ha en deilig dag 🙂

      Klem Vibbedille 🙂

    6. Du er rå til å skrive.. rett og slett fornøyelig lesing. Ellers så er det jo en belest blogger. Hele fire bøker i bokhylla. Fire eksemplar av bloggerens egen bok 😅

    7. Herlig 🙂 jeg er også spent på hva som er på den andre siden av glassvegger. Jeg “frykter” at det er et bad, tjihii…. Hurra for 30.plass på lista 🙂

    8. Ho med 17 bilder av soverommet droppes for det har jeg null interesse av. Leser heller blogger som er fornøyelige å lese som man smiler av og nikker gjenkjennende til. Toppen vil du nå før eller siden. Mitt soverom består av seng, nattbord og bøker, men tar søren meg ikke bilder av det.

    9. Ha-ha-ha! Herlig “roomtour”. Eneste grunn til å legge ut bilder fra soverommet er hvis huset skal selges. Da vil det være strøkent her også (og uten gubber og slikt) 😉
      Denne Anna sier at det som er på den andre siden av glassveggen er badet 😮 I tillegg til sjenerende innsyn forstår jeg ikke hvordan/hvorfor kombinere et rom som skal være svalt og tørt med et som er varmt og fuktig??
      Vegger og dører er sterkt undervurdert i våre dager, både mellom kjøkken og andre oppholdsrom og her til bad.

    10. Tror ikke jeg ville tatt et eneste et bilde av mitt soverom…. men så er det da heller ikke et “representasjonsrom”! Hihi… takk for herlige ord – du er topp! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg