Rusa Kokkejævel med abstinenser ……..

Kokkejævel er fremdeles på bloggtoppen.  Sidevisninger i tusentall.  Og det til tross for at han i grunn ikke leverer de beste innleggene for tiden. Det er jo ikke så lett å komme opp med de mest brilliante blogginnleggene når man enten er plaget av at abstinensene river i kroppen eller sløver rundt i morfinrus.
Kokken innrømmer selv at han har uinteressant innhold, at bloggen er kjedelig og at overskriften er langt fra fengende.  Ja, han advarer mot det allerede i overskriften. Men leserne klikker seg inn tross advarselen og legger igjen kommentarer som “Leser nå bloggen din, med eller uten overskrifter, jeg!
Like fengende, nær sagt uansett hva det handler om 😊”  han har taket på leserne, det skal han ha, for innlegget jeg sikter til hadde ikke innhold.

Jeg derimot hadde bare litt over 400 lesere i går, og er nede på en 46. plass.  Men siden jeg har kokt sammen en overskrift som nok vil gi klikk, så tenker jeg leserne kommer til å klikke seg inn på bloggen min som gale i dag.
Med overskriften i boks kaster jeg meg over innlegget, og det må jo ta utgangspunkt i Kokkejævels innlegg ellers er jeg ikke tro mot konseptet mitt.

Kokkejævel har det bra. Det er godt å høre, for jeg ønsker ikke kokken noe vondt. Han er ikke kvalm lenger etter narkosen. Han putter fremdeles morfintabletter i seg, skal slutte med det i dag. Dermed har jeg mine ord om rusa Kokkejævel i overskriften i behold. Abstinensen kommer av at jeg antar at han fremdeles er snu-fri. Fra i dag blir han nok mindre rusa, for da skal han bare gå på “Forte” og noen tabletter han ikke vet hva er. Her mener jeg det er på sin plass å komme med en advarsel.  Sånne toppbloggere som Kokkejævel er jo forbilder for mange, og siden jeg tror mange av de som følger bloggen til Kokkejævel er damer på 50 pluss med mange vondter og plager (omtrent som meg) TA ALDRI, ALDRI TABLETTER DU IKKE VET HVA ER!!!!  Ikke om du har fått den fra en kokk fra Alta, venninna i syklubben,  hun du traff på kjøpesenteret eller en sjarmerende mann som sier at han er lege.

Kokkejævel så seg rundt der han lå på operasjonsbordet for noen dager siden. Seks personer styrte rundt han. Han kom til å tenke på hva dette egentlig kostet, og på hvor heldige vi er i Norge som får helsetjenestene dekket av det offentlige. Jeg er enig med Kokken. HURRA FOR VELFERDSSTATE!!  Håper alle er med på  slå ring rundt den.

Ellers er det fornuftig å dvele litt ved økonomi og skulderoperasjoner. For skulderoperasjoner og andre slike dagkirurgiske operasjoner er god “butikk” for sykehus.  Det er et stort fokus på overforbruk av disse operasjonene nettopp fordi de blir sett på som lettjente penger for sykehusene.  Og i et sykehusvesen hvor det er bunnlinja som rår, er det greit å ta med seg noen lettjente penger .Nytteverdien for pasienten kommer noen ganger i andre rekke.  Ofte kunne pasienten ha like god nytte av 6 måneder med rehabilitering.

Resten av blogginnlegget til Kokkejævel skal jeg la stå uten kommentarer.  Ikke stort å kommentere heller. Håper innleggene tar seg opp når han er rusfri, hvis han skal fortsette å ligge på bloggtoppen.

 

2 kommentarer
    1. Kokken har lesere uansett hva han skriver, men han kom sent i gang, og ligger på rundt 30 000 lesere pr.dag. Det er mange, men langt unna hva bloggere lå på da blogging var “det store”.
      Caroline Berg Eriksen lå jevnt på 70 000 i sin glanstid.
      Nå har jo de fleste flyttet sin hovedplattform til Instagram, der det er betydelig mer penger å tjene, og betydelig mindre arbeid enn å produsere et blogginnlegg (eller flere, som Kokkejævel).
      Så mitt stalltips til kokken må være å vokse på Instagram, der han har skarve 15 000 følgere.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg