Søndag i Drømmehuset

Søndag og hviledag.  Eller restitusjonsdag. Her i Drømmehuset er det dagen vi bruker til akkurat det hver enkelt av oss vil. Dagen for tente stearinlys, lang frokost med papiraviser, varme rundstykker og opp til flere kopper te.

Dagen startet tidlig. Alr for tidlig! Vekkerklokka på telefon til Yngste Sønn begynte å ringe litt over klokka 4. Den lå på skrivebordet i gangen like utenfor soverommet vårt. Forstyrret overhode ikke søvnen til Yngste Sønn oppe på loftet. Meg derimot….  Jeg var oppe og skrudde av telefonen, men la meg igjen. Orket ikke starte dagen 4.30.

Sto opp litt over 6 og fikk med meg en nydelig soloppgang. Etterpå skyet det over og ble en grå dag. Frister ikke med uteaktiviteter.

Så da ble det lang frokost med helgeavisene. Irriterte meg over lederen i Dagbladet som mente at Acer var bra… Leste et par flotte reportasjer i helgemagasinene blant annet om ei ung dame som overlevde brutal familievold. Sterk historie.

Har og stelt litt med potteplanter her inne. Snøen ligger fremdeles dyp ute, så lenge før jeg kan starte “våronna” ute. Orkideen i vinduskarmen som snart står i full blomst får glede meg så lenge.

Nå har jeg tenkt å ta en strekk på sofaen. Ta igjen søvnen jeg mistet etter klokka 4 i morges. Kanskje lese litt bok.  Senere I dag er det min tur til å lage middag. Det skal bli løkpai med pæresalat. En litt lett middag i dag. Hva kvelden vil bringe etter det går vi se. Jeg tror ikke det blir de store sprellene.

2 kommentarer
    1. Litt slapp her i dag jeg også, etter jeg kom hjem. Satt på en vask. Laget middag. Ellers ingenting 🙂 Kanskje en dupp her også før natta 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg