Trio på 3. Natr 3….

Til dere som lurer på bloggtopp-innlegget mitt i dag, det kommer, det kommer. Men siden det er et innlegg som krever fotografering av kjerringa må jeg bare en tur til frisøren først…..

Tilbake til ferien vår. Etter at vi ble gode og Mette meldte spørsmålet seg. Hva gjør vi nå?  Klokka var nesten 20, og vi hadde sagt til hundepasserne at vi kom hjem i løpet av det neste døgnet.

Vi bestemte oss for å sette kursen hjemover. Ta gode stopp og kanskje en power-nap på turen. Jeg lanserte og ideen om å ta bilder sv alle de flombelyste kirkene vi kjørte forbi. Dere vet jo mon fasinasjon for kirker….

Jeg ville starte med å ta bilde av Nidarosdomen som vi hadde parkert like ved. Men de andre mente at det fikk bli et avstandsbilde. Sist vi var i Trondheim brukte jeg 5 timer på å studere Nidarosdomen nærmere….

Vi dro av sted og innen vi var ferdige med Dovrefjell hadde vi måtte stoppe for elg i veibanen hele tre ganger. Fikk ikke noen gode bilder men fine naturopplevelser.

På Dombås ble det et lengre stopp. Vi måtte skifte en lyspære på bilen. Det ble plutselig litt mørkt over Dovre.

Mens mannfolka var opptatt med bilen snek jeg meg opp og tok bilde av kirken på Dombås. En flott korskirke.

Veien nedover E6 gikk i jevn fart. Å stoppe for å fotografere kirker viste seg å ikke være en prioritert oppgave. Men et sted i Gudbrandsdalen gjorde Gamle Gubben Grå et unntak, og stoppet ved Sel kirke. Det kom nok mest av at det lå en litt hissig trailer nærmest på bakre støtfanger.

Vi kjørte hele natta med jevnlige stopp for påfyll av kaffe og tissepauser.

Klokka 05 hadde vi kjørt Eldste Sønn hjem og svingte inn på gårdsplassen hjemme. Yngste Sønn møtte oss glad på trammen. Nå slapp han å sykle til byen for å rekke bussen. Jeg var jo kommet hjem og kunne kjøre han til Botilrud før 06….

Etter den kjøreturen var der utrolig godt å finne senga, og jeg sovnet vel før hodet traff puta.

 

3 kommentarer
    1. Litt av en langtur! Rene skjære nattevakten du har vært på…:)
      Jeg er også facinert av kirker, men har ikke vært i Nidarosdommen. Der skal jeg en tur …

    2. Så fine flombelyste kirker! Godt gjort å kjøre gjennom natten, men minner vel litt om nattevakter på jobben så da går det rimelig greit.☺️ Jeg var i dette området i mai, dvs fra Oppdal og nedover, og flott over Dovrefjell!

    3. Det var Gamle Gubben Grå som kjørte. Og det er 4 år i dag siden jeg slutta med nattevakter. Det er fint på Dovre. E6 nedover synes jeg er kjedelig.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg