Ukas spørsmål…..

Siden jeg nå (nesten) er toppblogger, jeg er nummer 94 på lista, må jeg jo som alle andre toppbloggere ha spørsmålsrunde på bloggen.  Nå er det bare det at jeg ikke får så mange spørsmål fra dere fine lesere. Gode ideer, festlige tilbakemeldinger og morsomme kommentarer, ja. Men dere er ikke så veldig vitebegjærlige. Jeg vet jeg har klagd over det før, og at kloke Japp, tror jeg det var, har forklart meg at toppbloggerne lager spørsmålene sine selv.. Jeg har ikke orket lese gjennom alle kommentarene hos toppbloggerne for å se om det stemmer. Jeg stoler på at Japp har gjort det, og har bakgrunn for sine meninger.  Så jeg stjeler heller rett og slett spørsmålene til Isabell Raad som i dag troner på bloggtoppen. Regner med at det folk lurer på om Isabell er omtrent det samme som folk lurer på om meg.  Er man toppblogger, så er man toppblogger….

Hvor mye veier du?
Siden Isabell ikke vil svare på det spørsmålet behøver strengt tatt heller ikke jeg svare på det.
Men jeg kan si så mye at det er et tresifret tall, at badevekta jamrer seg, og at det nok er litt mer enn denne Isabell.
Og ellers sier jeg som Isabell – Ikke fokuser på tallet som kommer frem på badevekten du kan være en helt ok blogger om du ikke veier like mye som meg.

Hvor lenge skal du være på Statoilstranda?
Jeg var der ca en time, men dro derfra i går formiddag.
(Byttet ut LA, med Statoilstranda, fordi det er den siste “reisen” jeg var på som jeg har fortalt dere om.)
MEN Gamle Gubben Grå og jeg hadde en “Reise” eller mer en ekspedisjon til Strømsoddbygda i går kveld.  Den kommer det et blogginnlegg om senere. Jeg var så sliten i går kveld, at jeg ikke orket blogge om den. Så følg med ,

Planer om å flytte til UK?
Nei.

Synes du dere bloggere får for mye kritikk?
Nei, det synes jeg ikke.
Jeg synes kritikken ofte er berettiget.  Samtidig tror jeg ikke alle som kritiserer helt har forstått greia, og at det er mange fordommer forut antakelser ute å går. For disse toppbloggerne, helt på toppen av lista, er foretningskvinner med millionlønn i en beintøff bransje.  En ferie til feil sted, eller noen tatoverte hårstrå bak øra, og månedslønna reduseres drastisk. En . uheldig slengbemerkning, eller et bilde hvor du viser litt vel mye hud på feil måte, og inntektene kan stige til himmels – eller karrieren kan være ødelagt for måneder.
Ja, dette gjelder for ordentlige bloggere da.  De som tjener penger på bloggen. Så langt har jeg bare tjent et dørskilt. Så sponsorer, meld dere gjerne!!!

Favoritt film
Jeg er ikke noe film-menneske-  Bøker er liksom min greie, og det er år og dagsiden sist jeg så en film.
Men to filmer har gjort uslettelig inntrykk, hver på sin måte.
Den ene er “kjærlighet trenger ingen ord” En kjærlighetshistorie om en lærer som forelsker seg i en døv pike. Sarah, som er vaske- og kjøkkenhjelp, er tidligere elev på skolen. Men hun har ikke mot til å klare seg på egenhånd. Læreren forsøker å lære henne å snakke og forelsker seg i henne. De innleder et forhold, noe som får store konsekvenser for dem begge. Den døve skuespilleren, Marlee Matlin fikk Oscar for sin rolle som Sarah.
Har du ikke sett den, bør du ta deg tid til det. Spesielt scenen der “Sarah” krangler med kokken.
Den andre er “Top Gun”.  Filmen trenger sikkert ingen nærmere presentasjon.  Jeg har i grunn aldri sett hele filmen sammenhengende, men jeg har mange gode minner …..

Leier du eller eier du Drømmehuset?
Vi eier Drømmehuset. Vi har bodd her siden 2007, og det er virkelig vårt Drømmehjem.  Selv Datteren som bare har bodd her i 2 år, mener at dette er Hjem. Huset er vel kanskje ikke så veldig fint, sånn sett med andres øyne, og det er heller ikke det første huset vi har eid, Men det er noe med dette huset og oss.  Vi stortrives her.

Når skal du til Statoilstranda igjen?
Håper å få til en tur i løpet av påsken. Kanskje allerede i dag.

Er du forelsket?
Kanskje ikke akkurat forelsket… men jeg elsker Gamle Gubben Grå. Vi har hengt sammen i 30 år nå, så han er liksom bare en del av meg som jeg ikke kan klare meg uten.

Er du gravid?
Nei. Det toget har nok godt – og bra er det.

Hvor traff du Gamle Gubben Grå?
Han traff jeg utenfor Bakkehaugen kirke. Vi var ledere i samme speidergruppe,

 

6 kommentarer
    1. Hehe…dette går rake veien til toppen.
      Nå var det vel ikke toppbloggerne jeg mente laget spørsmålene sine selv, men helst noen av de knøttsmå som knapt hadde lesere nok til å ha fått alle de nye spørsmålene de opererte med hver uke. Det var et par stykker som…osv. 😁 ( Før man endret antall lesere til antall sidevisninger)Men pytt, det ække nøye! Skal man ha noe ordentlig gjort, må man gjøre det selv.

      1. Er ikke så nøye med sannheten, bare det gir sidevisninger….
        Kanskje noen nå klikker seg inn på alle mine innlegg bare for å sjekke hva du skrev.

    2. Forresten, har du hatt “Ukens mathandel”? …
      Der har bloggerne mye rart. Avslørende. Noen er fanatisk opptatt av kaninmat , altfor mye frukt (lever på smoothie sikkert) og proteintilskudd, andre er mer normale. Noen har en del sunne saker, og så et lass med junk i tillegg. 🙂 Det er faktisk litt underholdende, det også..når man først sitter med nesa i andres liv her.

    3. Du er så flink til å finne på noe å skrive om. Men, den 30-dagers challengen som Frodith holder på med nå, så spennende ut. Om du, mot formodning, ikke har noe å skrive om, så er det en mulighet.😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg