Vi må finne på noe…..

Antall sidevisninger raser, og det tror jeg ikke bare er for meg.  Jeg trodde blogg skulle bli mer interessant, mer variert og mer spennende når alle rosabloggerne forsvant og voksne mennesker med et litt større interessefelt overtok arenaen.  Sånn i teorien burde alt ligge til rette for det. Potensialet er der, og det potensialet er det vi som bloggere med hver vår unike historie som har.

Litt surt da å se at det er et blogginnlegg om en reise for å få gjort en neseoperasjon er det som topper bloggtoppen med nesten tre ganger så mange sidevisninger som bloggeren på andre plass. Trodde vi var ferdig med neseoperasjoner her i 2019.

Samtidig som jeg ikke er så opptatt av neseoperasjoner ser jeg helt klart at temaet er litt mer spennende enn å lese om at det finnes hunder i bygda som har løpetid, og deres innvirkning på en stakkars hannhund.

Eksotiske reiser har alltid gitt klikk. Jevnlige oppdateringer og flotte bilder av sol og hav gir oss inntrykk av å være med på turen.  Men kanskje er ikke en Harrytur til Strømstad liksom det som drar hundrevis av lesere…

Lavkarbofrokoster, ukemenyer og oppskrifter på kjøttkaker er kanskje heller ikke revolusjonerende lesing.

Sykdom og skader gir klikk, og er skam og si det interessant lesing. Men kanskje ikke når ulykken ligger to år tilbake i tid, og vi har hørt om den noen ganger tidligere. Eller folkens, har der lyst til å høre meg skildre ankelbruddet mitt enda  en gang? Ikke det? Nei jeg tenkte så.
Ikke har jeg noe ønske om å pådra meg en ny skade bare for å få opp lesertallene.

Innredning og interiør er interessant  lesing.  Jeg elsker slike reportasjer og sluker alt jeg kommer over av interiørblader.  Men jeg begynner å bli lei av utstillingshjem.  Av barnerom hvor alt, selv lekene harmonerer i de rette fargetonene og har sin faste plass på eksakt riktig millimeter i hylla, Minner lite om rommene til mine barn da de vokste opp. Minner lite om virkelige rom  i virkelige hjem.
Hvor er bloggerne som viser frem hjemmene sine slik de er? Gjerne ryddige og nyvaskede – men gjør det så mye om vi ser at det bor mennesker og ikke utstillingsdokker der?

Vet dere at det finnes mennesker i dette blogguniverset som sitter klokka 01.21 en fredagskveld og poster blogginnlegg om engelske strikkeoppskrifter????
Jeg snakker om at blogg kan bli variert og spennende, men engelske strikkeoppskrifter midt på natta må være for spesielt interesserte.

Og mens vi er inne på det der med spesielt interesserte.
Hvem dør av spenning over å få greie på hvem som skal ta bildene i ei kokebok som ikke er skrevet ennå, men som kommer ut i god tid før du skal gjøre julehandelen?
Hvis du er en av de som allerede nå har gjort deg ferdig med samtlige julegaver jula 2022 med å sende bestilling på x antall uskrevne kokebøker fra Alta. Les gjennom innlegget Trusler, troll og politianmeldelser…en gang til og tenk så nøye etter om det er ei kokebok fra samme kokebokforfatter storfamilien ønsker seg for tredje året på rad? Det er ikke sikkert alle er like blodfan som deg.

Gullkorn fra barnemunn er alltid trivelig lesing.
Men mine barn er 24, 26 og 30.  De kommer muligens fremdeles med gullkorn, men det er kanskje ikke jeg som får høre dem.  Lenge siden en av de krabbet opp på fanget mitt for en koseprat.

Sukk, ikke alt for mye inspirasjon å spore hos toppbloggerne, men jeg har fått ide til et innlegg i det minste. Følg med, følg med. Det handler ikke om hunder med løpetid, ikke om neseoperasjoner heller.

 

 

10 kommentarer
    1. Når du lurte meg inn her med den voffsen 🥰 så må jeg jo irriterende nok si meg helt enig i alt her, eneste er at min interesse for interiør er begrenset, tilstede men begrenset. Men hvorfor klikker du ustanselig innom disse bloggene? Folk som opererer nesa og bruker munnbleier og stadig gjentar det sanne innlegget om at de har brukket ryggen har jeg gitt opp.. men jeg liker hunder som prøver slikke kamera, haha.. 🥰 god helg kjerring!

      1. Tja, si det. Jeg leter etter inspirasjon – og så har det liksom blitt litt av konseptet på denne bloggen.
        Ha en fin lørdag. Bunny. D er jo en av d bloggene jeg mener er verdt å lese

    2. Men er det ikke også et tankekors at kritikk av andre bloggere/toppbloggere må til for å få fart på bloggen/sidevisninger? 😊

      1. Anli!
        Synes dette var et bra innlegg jeg!
        Går man i en by hvor det bare er frisørsalonger og bokhandlere så er det jo kjedelig!!!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg