En stor takk til Bunny!!!

Når jeg klikker meg inn på bloggtopplista i dag ser jeg at Kokken tjener sin vanlige dagslønn på bloggen selv om han (enn så lenge) har sluttet og blogge.  Jeg sukker og tenker at muligens var det litt dumt at jeg var så trøtt og sliten i går. Jeg burde kanskje tatt et litt heftigere farvel med Kokken enn det jeg gjorde i innlegget Til trøst og ettertanke….. Vel gjort er gjort og spist er spist. Men litt ergerlig at jeg ikke fikk tatt ordentlig farvel med et innlegg som dekket alt jeg tenker om Kokkejævels siste innlegg og måten han beskriver oss med-bloggere på. En beskrivelse av plattformen jeg overhode ikke kjenner meg igjen i. Jeg sukker og klikker meg videre.

Leser Vivian sin hyllest til sin førstefødte som har fødselsdag og smiler for meg selv.
Vivian, som burde ha nok med sin egen helse og sine utfordringer sendte blomster til meg da jeg brakk ankelen, og en ny bukett da jeg fylte år og har kommet med mange gode og trøstende ord når livet har gått meg i mot.

Giftig og ondsinnet klima kaller Kokkejævel klimaet inne på plattformen. Jeg opplever varme og støtte.
Og nok en gang tenker jeg på glassfuglen jeg sendte til Alta.  Det var i 2019.
Etter det har Kokkejævel brukt veldig mye spalteplass på å demonisere meg her inne på blogg.
Jeg angrer på at jeg lot glassfuglen fly videre akkurat til han.

Neste blogger er Vibbedille.  Hun er på husmorferie.
Vibbedille som gikk i krigen for meg da Kokkejævel gjorde det han kunne for å sverte  “mitt gode navn og rykte”  ved å fortsette en “bloggkrig” jeg trodde var avsluttet i lokalavisa her på Ringerike.
Vibbedille leste innlegget jeg har linket til over og sendte sporenstreks mail til lokalavisa om hva dette egentlig dreide seg om. Artikkelen om bloggkrigen ble raskt slettet fra nettsiden til lokalavisa og kom heldigvis aldri i papiravisen.
Jeg er litt usikker på om Kokkejævel er den som burde snakke så alt for høyt om det å være ondsinnet……

På fjerde plass er det Doc og Dask.
Etter å ha lest hennes to siste innlegg drømmer jeg ikke lenger om bobil.  Det er sikkert ok for en arbeidssøkende sin bankkonto, og en gårdsplass som i grunn har biler nok. Takk!

Bursdager husmorferie og bobilturer med komplikasjoner er grei nok lesing, men ikke noe som liksom passer seg som grunnlag for mine skriverier og innlegget til Kokkejævelkommenterte jeg jo i går. Kan liksom ikke ta for meg det samme innlegget to ganger. Repriser er ikke min greie. (Selv om jeg fremdeles irriterer meg over at jeg ikke tok litt mer i).

Så klikker jeg meg inn i innlegget til Bunny og etter som jeg leser meg gjennom innlegget blir jeg varm rundt hjertet og nesten rørt til tårer. For Bunny sier det jeg gjerne ville ha sagt, og han sier det så bra.  Langt bedre enn denne kjerringa ville ha klart. Eller stryk det siste.  Jeg kunne sikkert skrevet noe som var like bra. Poenget er vel mer at han skriver mye av det jeg angrer på at jeg ikke skrev.

Bunny viser seg som den mannen jeg lenge har forstått at han er.
For selv om jeg til tider har vridd på uttalelsene til Bunny og kanskje tolket noen av hans uttalelser på verst tenkelig måte har han tatt det som en mann. Noen ganger tatt igjen på samme måte på sin blogg. Det er ikke alltid jeg har likt Bunnys fremstillinger av meg. Noen ganger har jeg blitt eitrande forbanna og noen ganger har jeg trukket på smilebåndet fordi jeg har selvironi nok til å se at han kanskje har litt rett…..

Det er ikke vanskelig for meg å si at jeg liker Bunny sin blogg. Han tar opp viktige tema. Tema vi mange ganger har ulikt syn på, men det er greit. Kommenterer jeg noe i hans kommentarfelt kommer det gjennom, selv når jeg er uenig med han Og han svarer på alle kommentarer på en fin måte. Gjerne med humor.

I likhet med Bunny har jeg opplevd Kokkejævels herjinger i mitt kommentarfelt.  På det meste tror jeg Kokkejævel kommenterte i underkant av 20 ganger på det samme innlegget jeg hadde lagt ut. Det var ikke meg han svarte, men folk som kommenterte mitt innlegg. Jeg brukte en hel hyttetur på å sitte å vokte kommentarfeltet mitt for å påse at verken blodfansen min, blodfansen til Kokkejævel eller HKH-Kokken selv gikk over streken.

Ja en morgen våknet jeg til en melding fra Vibbedille.
Hun sendte meg bilde av en kommentar inne på fb-siden til Kokkejævel som jeg opplevde som en trussel mot meg. Noe Kokkejævel latterliggjorde når jeg tok det opp med han. Denne hedersmannen som alltid har stått opp mot mobbing – i det minste når det rammer han selv.

Bunny skriver

Så skal du som HKH bare rive det hele i stykker og gjøre et stunt som kan være en stor medvirkende faktor til at det kan bli kroken på døra for hele plattformen! Du kunne heller løftet og hevet plattformen. Virkelig, det er ikke noe du har gjort for mye!! Du kunne løftet plattformen i stedet for å prøve destruere den, du kunne gitt videre til noen.

Jeg er ikke redd for at bloggplattformen skal forsvinne bare på grunn av at Kokkejævel forsvinner, (hvis han forsvinner da. Han har jo gjort dette stuntet et par ganger før.)  Jeg håper og tror det kan bli en berikelse for blogg.no. Kanskje vil annonsører som har forlatt plattformen komme tilbake. Blogg.no har en haug med fine bloggere med forskjellige historier, et bredt interessefelt og som appellerer til en voksen leserskare som har langt større interessefelt enn kakepynt og reinsdyrkjøtt.

Vi er mange som kan overta tronen etter Kokkejævel. Mange som kan dele på oppgaven med å dra lasset videre. Det er opp til oss.  Det finnes så mange flotte blogger. Det finnes så mange flotte mennesker med omtanke for hverandre og som er voksne nok til å ta en debatt – selv om temperaturen blir høy.  Jeg tror tvert i mot at om Kokkejævel forlater plattformen ville det mer bli en berikelse enn et tap.

TAKK BUNNY FOR ET UTROLIG BRA INNLEGG. DU SATTE ORD PÅ DET MANGE AV OSS FØLER!

9 kommentarer
    1. Her på blogg er det godt samhold og det står jeg for!!!
      Vi er en flott gjeng og mange utrolig dyktige folk som har masse å by på!
      Og vi er ikke navlebeskuende! Vi tar opp gode temaer og det er stort mangfold 🙂

    2. Dagens og framtidens bloggerbarn vil takke deg for at du tok et oppgjør med Kokkejævels kyniske bruk av sine barn for å få klikk, og tjene penger på sin nettbutikk. Sågar tigget til seg noen hundrede tusen kroner via spleis på sin blogg.

      Det er du og andre oppegående “kjærringer” dagens og framtidens bloggerbarn kan takke for at mamma og pappa bloggere forholder seg til FN’s Barnekonvensjon som handler om blant annet barns rettigheter til privatliv.

      For en tid tilbake hadde Kokkejævel en innlegg med overskriften “Unnskyld” Der han innrømmet at den giftige kritikken mot å bruke sine barn for å selge varer, ikke var giftig kritikk, men konstruktiv kritikk.

      Så går det en tid, faller på listen og han er på an igjen med det siste hinsides forferdelige eksempel hjernehinnebetennelse clickbaiten.

      Det har vært boikott aksjoner tidligere mot tilsvarende kyniske bloggere. Boikott av varer og tjenester disse selger med å bruker sine barn for å selge. Direkte kontakt med leverandørene for å fortelle at produktene deres markedsføres på en rå og kynisk blogg, merkevaren deres kommer i vanry.

      De var ikke klar over det, avsluttet samarbeidet øyeblikkelig. Så keep up the god work. Vær “kjærring” og si ifra 😉

    3. Jeg liker meg i alle fall her inne på blogg.no. Har fått mange gode venner. Masse fine folk. Når det blir for mye “nedsnakk” og ikke “oppsnakk” så sier det ofte mest om de som gjør det mener nå jeg 🙂 Uansett hvem det er som gjør det. Jeg kommer til å blogge videre som jeg gjør, mye i perioder med tid, mindre når jeg ikke har tid. Og møte bloggere her, og utafor når jeg treffer noen jeg liker litt EKSTRA godt 🙂 Ha en fin dag <3

    4. Da jeg flyttet over bloggen min fra eget domene til blogg.no, opplevde jeg å komme i kontakt med mange hyggelige bloggere og mye trivsel her inne. Jeg har funnet meg godt til rette blant hyggelige bloggere. Noen giftige tunger fins, også noen likegyldige personligheter, men de lukker jeg bare døra hos. Respekt er et nøkkelord. Utnytting er ikke greit, fremsnakking fungerer best, bakvaskelser har jeg ikke noe til overs for.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg