Endelig helg

La oss starte dagen med et bilde av mat. Jeg vet det er et tema som fenger på blogg. I går var det gryterett på rådhuset  som ble middagen min. Vi var på rådhuset fra klokka 12 til klokka var over 20 i går kveld.

Det ble lite tid til blogging i går. Sånn må det bli når dagene er travle.
Det å prioritere vekk ting jeg ikke må gjøre er min teknikk for ikke å kjenne at stresset kommer krypende. For egentlig kunne jeg jo satt meg ned med blogg i går kveld etter at jeg kom hjem. Følt at jeg “måtte” det. Følt at jeg måtte innom alle de bloggene jeg pleier å lese, legge igjen noen kommentarer og kanskje skrive et innlegg eller to. Lurt å ha noen ferdigproduserte til andre travle dager.
Men jeg må ikke blogge. Blogg skal være kos. Ikke føre til stress.

På samme måte har jeg tenkt at jeg ikke skal begynne på for mange prosjekt som vil bli liggende å gnage fordi jeg ikke bruker tid på det, eller blir ferdig.
Når jeg ser at Strikkekjerring har bestilt masse greier til plantefarging har jeg utrolig lyst til å gjøre det samme. Det ser så gøy ut.
Men hvis jeg hadde bestilt plantefarging-greier, så måtte jeg finne tid til å farge garnet. Det ville ligge der og gnage til jeg fant tid til å gjennomføre – eller alt bare havnet nede i kjelleren. På samme måte. Hvis jeg hadde fått farget garnet, og det tror jeg at jeg nok ville ha funnet tid til om en uke eller tre, ja så måtte jeg jo bruke garnet. Og da ville det ligge å gnage at jeg måtte strikke den genseren, sjalet eller hva jeg nå planla å bruke garnet til.
Strikking og farging av garn skal jo på samme måte som blogg være gøy og avslapping. Ikke noe som fører til stress og dårlig samvittighet.

I dag er det fredag. Og for første gang på utrolig lenge har jeg den der  “endelig fredag følelsen”. Dette har vært en travel uke, men når jeg er ferdig på jobb i dag er det helg. Et par dager med senkede skuldre og ikke noe på programmet før en ny travel uke venter. Det føles godt. Både at det er helg og at jeg har travle dager.

Sitter her med te med suketter og ei skive med grovbrød. i tillegg til å ta meg tid til restitusjon mellom slagene, senke forventningspresset på meg selv på alt jeg tror jeg skal finne tid til er det ikke dumt med noen sunne matbytter. Bytte ut Coca-Cola og baconpølse på bensinstasjon med urtete og matpakke med grovbrød.

Det første jeg skal gjøre når jeg er ferdig på jobb er å ta med Gamle Gubben Grå ut å gå en tur. Bevege meg litt før jeg daler ned i sofaen. VI gikk tur på tirsdag og jeg har gått mine vanlige runder her oppe med Charlie Chihuahu hver dag denne uka. Likevel føler jeg for å starte helga med å bevege meg litt. Nå skinner sola fra skyfri himmel. Regner med at det holder seg uforandret til jeg er ferdig på jobb. Da er det bare godt å komme seg ut.

Når jeg leser bloggen til Doc & Dask blir jeg full av misunnelse. Doc har ryddet garasjen deres slik at de har plass til to biler der inne!!! Skulle ønske det var Gamle Gubben Grå som hadde ryddet vår garasje så vi fikk plass til to biler der.
Og nei. jeg har ingen planer om å bruke helga på å rydde garasjen. Jeg skal lade batterier, ikke få blodtrykket opp på et farlig høyt nivå. Den garasjen er Gamle Gubben Grås ansvar.

Vivian skriver på bloggen sin at hun er så stolt av mannen sin og hvor flink han er til å gjennomføre planene han setter seg fore.
Når det kommer til Gamle gubben Grå og rydding i garasjen kan jeg ikke si at jeg er like stolt. Men nei, jeg skal ikke tenke mer på den garasjen nå, Puster med magen og klikker meg raskt videre.

Det er og min tur til å lage middag i dag. Været er bra. Kanskje vi skal innlede grillsesongen? Jeg var jo så flink og vasket grillen forrige helg.
Tankene mine spinner rundt Grillspyd med kylling, ananas og paprika.  Dere vet sunne matbytter og alt det der. Jeg er nesten sikker på at kylling fremdeles er sunt.
Så klikker jeg meg inn på bloggen til Tom og jeg er solgt. Bildet av en burger lyser mot meg. Kyllingburger med stekte poteter og maispure. Jeg har i grunn fyst på burger i over ei uke. Glem kylling- og maispure. Jeg er relativt sikker på at det kommer til å bli burgere med stekte poteter til middag i dag. Det er tross alt helg.

 

8 kommentarer
    1. Jeg kutter ut blogg når dagene er hektisk, sånn må det være for meg.

      Ha en fin dag på jobb og all bevegelse er godt for kroppen. Kjekt å komme seg på tur før sofaen.
      Lettere å være i gang enn å komme i gang! Nyt dagen…

    2. Både blogging og håndarbeid må være kos og ikke stress, ellers forsvinner gleden fort.🤗
      Jeg skulle gjerne hatt både et mer ryddig hus og ryddig garasje og innimellom er det ikke så verst og så sklir det fort ut igjen.😅
      Deilig å høre at dere har fått fint vær. Da frister det gjerne å gå tur.🤩🌞🌱🌸
      Nyt kvelden!🤗

      1. Drømmehuset er langt fra ryddig til enhver tid. Det har og opp gjennom tidene gitt mye stress. Tenk om noen skulle komme på uventet besøk. Ikke det at folk renner dørene ned her, men jeg liker å være spontan å kunne be folk hit.
        Nå har jeg ikke så mange bekjente med støv på hjernen, så nå er det titt og ofte jeg sier, “Kom til meg.” Enten det gjelder en venninneprat over en kaffekopp, et møte som trenger møteplass eller at jeg bare er selskapsdyk.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg