Ferie er å gjøre noe annet…….

Fredag klokka 15.30 forlot jeg jobben og startet ferien.  Det er lenge siden det hr føltes så godt.  3 blanke uker som lå der ubrukte foran meg.  3 uker som jeg kunne fylle med hva jeg ville.  3 uker uten stappfull kalender.

Lørdag var det 5- års bursdag.  Hadde gledet meg lenge til den. Og det var så utroligkoselig å se hele slekta igjen. Ble akkurat så koselig som jeg hadde forventet, kanskje mer. En kveld å leve lenge på.

Søndag regnet det.  Inne-dag. Sløvedag.

I går var det heler ikke topp vær.  bakte boller.  Bolle bakst er ferie.  Men kunne  ikke bare dra av sted, glemme tiden og nyte dagen. styremøte i Rødt Ringerike klokka 19. Forberedelser til kommunestyremøte.
Så gikk den kvelden.

I dag, i dag sulle jeg finne på noe gøy.   Få feriefølelsen. Men så dukket dette møtet i Strukturutvalget opp fra intet, og ga meg en Flying start…. på dagen. Da jeg kom hjem klokka 12 var jeg sur.  Det var langt på dag.  Jeg hadde hodepine, og var bare uspiselig. Selvsagt gikk det ut over Gamle Gubben Grå.  Da han foreslo at vi skulle dra på hytta på torsdag, eksploderte jeg i et helt irrasjonelt sinne.  Jeg vil at dagene skal ligge der blanke og ubrukte uten planer.  Ta dagene som de kommer. Forresten er det Kommunestyremøte på torsdag.  Det varer sikkert til langt ut over ettermiddagen.
Etter raserianfallet la jeg meg på sofaen mens Gamle Gubben Grå lagde middag. Sov av meg litt hodepine og var blidere da jeg våket.  Morgendagen ligger blank og ubrukt foran meg.  Bruker jeg kvelden til å gå gjennom kommunestyresakene og skrive innleggene jeg har tenkt å holde kan jeg bruke morgendagen til hva jeg vil.

Det er vel lov å ta seg et lite glass rødvin mens man sitter på terrassen og lagergode innlegg på rød politikk?

 

4 kommentarer
    1. Det tar visst litt tid å komme i feriemodus😅
      Håper du får et par uker fremover uten både jobb og politikk, selv om jeg skjønner at Rødt blir en livsstil, så er jo det også noe som forventes av deg, og det trenger du kanskje en pause fra?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg