Flere tanker rundt mat.

Vet ikke helt hvor begeistret jeg ble da jeg klikket meg inn på bloggtoppen i dag og så at det også i dag var en av disse evinnelige ukemeny-bloggene som lå på plassen over meg. Synes kanskje det begynner å bli nok matprat på denne bloggen nå. I går hadde jeg hele to innlegg om mat. Litt om mat. og Sesamstang med fennikelkrydret farse. Har jo ikke tenkt å skifte konsept og bli matblogger.

Jeg leser toppblogglista og teller. Minst 10 av 100 er matblogger. Jeg klikker meg ikke inn på alle de jeg ikke kjenner., men ut fra tittel er 10% av bloggene på bloggtopplista matblogger. Så kanskje det ikke er så dumt å skrive om mat likevel… I det minste ha et bilde av en gul, deilig suppe for å lokke lesere inn på bloggen.  Veien til mannens hjerte går gjennom magen har jeg hørt. Kanskje er magen og veien til bloggleseres hjerne?

Blogglesere ja, hvis det er noen igjen av de snart. I dag måtte en ha 26 sidevisninger for å havne på plass 100. For noen år siden måtte en ha 10 ganger det antallet sidevisninger for å oppnå en slik plassering.

Er det mat som skal gjøre blogg stort igjen?
10 % av de på bloggtopplista skriver om mat. Det to som har regjert på bloggtoppen de siste årene er matblogger, selv om de og skriver om livet mellom måltidene. Så kanskje er mat svaret. Blogg.no skal overta arven etter Mor Hubro og Ingerid Espelid Hovig.

I går viste jeg dere middagslagingen her i Drømmehuset. Da var det jeg som kokkelerte. I dag er det Gamle Gubben Grå som skal stå for middagen. Vi skal ha toast med sopp, squash og tomater. Kjenner jeg Gubben rett klarer han å lure bacon også i den retten. Husker jeg det skal jeg ta bilde av maten og dele med dere. Men mest sannsynlig er en hver tanke om fotografering blåst bort når jeg får maten foran meg, spesielt hvis den dufter av bacon….

2 kommentarer
    1. Det funka dette😉 Klikka meg inn jeg, vettu. Ikke det at jeg vanligvis klikker meg inn på matbloggene, men ser jo på Topplista at det tydeligvis er populært. Bra jobba av deg å ha forska litt og funnet statistikk på det. Nå er det jammen lenge siden jeg har skrevet om mat. Burde vel snart gjøre det igjen tydeligvis. Da jeg hadde et innlegg om eplekake, var jeg helt oppe på 5.plass på Topplista😅 Helt snålt, uventa og sjølsagt hyggelig.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg